Hamilton podkręca tempo w drugim treningu na torze Albert Park
Urzędujący mistrz świata jako jedyny zszedł w piątek poniżej bariery 1m24s.
23.03.1807:30
10283wyświetlenia
Lewis Hamilton potwierdził konkurencyjną dyspozycję Mercedesa przed pierwszym wyścigiem nowego sezonu F1 uzyskując najlepszy czas okrążenia podczas drugiego piątkowego treningu na torze Albert Park. Brytyjczyk nie dysponował już tak znaczącą przewagą nad rywalami jak miało to miejsce w trakcie porannej sesji.
Na początku zajęć kierowcy nie spieszyli się zbytnio z wyjazdem na tor. Kevin Magnussen wyruszył do pracy około cztery minuty po rozpoczęciu sesji, rozpoczynając swój przejazd instalacyjny od próbnego startu. Kilka chwil później na ekranach pojawiły się pierwsze czasy okrążeń - pozycję lidera zajmował najpierw Raikkonen, następnie Verstappen aż w końcu Valtteri Bottas uzyskał na miękkiej mieszance względnie reprezentatywny wynik 1:24,719s. Od razu po tym drugi z kierowców Mercedesa - Lewis Hamilton wskoczył na P1 z rezultatem 1:24,569s na supermiękkim ogumieniu.
W trakcie pierwszych minut kierowcy często zaliczali niegroźne wycieczki poza tor. Najpierw w żwirową pułapkę wjechał Esteban Ocon z Force India, a chwilę później Valtteri Bottas musiał ratować się wyjazdem na pobocze, by uniknąć kontaktu z wolno jadącym bolidem Kimiego Raikkonena. Na zachowanie niektórych kierowców narzekał także Fernando Alonso: Przez Halo ludzie zapomnieli chyba patrzeć w lusterka - wykrzykiwał sfrustrowany Hiszpan w radiu McLarena. FP2 było dla stajni z Woking znacznie bardziej pracowite niż poranna sesja. Tym razem ani Hiszpan, ani Stoffel Vandoorne nie doświadczali żadnych usterek technicznych.
W garażu Renault czas tracił za to Nico Hulkenberg - miało to związek z przeciekaniem systemu podającego napój. Po upływie 30 minut Ferrari założyło do bolidów Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena ultramiękkie opony. Fin wykorzystał zapewnianą przez nie dodatkową przyczepność i przez chwilę znajdował się na pozycji lidera klasyfikacji z czasem 1:24,214s. Dwie minuty po tym Hamilton jako pierwszy w trakcie tego weekendu zszedł poniżej bariery 1m24s, wykręcając 1:23,931s. Bottas także poprawił swój osobisty rekord i przesunął się na drugą lokatę. Wkrótce jednak zepchnął go z niej Max Verstappen, tracąc do Hamiltona tylko 0,127s. Warto zaznaczyć, że na swoim szybkim kółku kierowca RBR stracił aż 0,4s w pierwszym sektorze.
Ciekawie prezentowały się wyniki osiągane przez poszczególnych kierowców w punkcie pomiaru prędkości - dwa pierwsze należały do Hamiltona i Bottasa, ale na trzecim miejscu plasował się Pierre Gasly w napędzanym silnikiem Hondy bolidzie STR13, który pod koniec prostej startowej osiągnął 317,5 km/h. Po raz kolejny pozytywnie zaskakiwał Haas - Romain Grosjean legitymował się czasem na poziomie 1:24,6s, który dawał mu wysokie, szóste miejsce. Wtedy to sesja została przerwana na kilka minut z uwagi poluzowania się kabla wchodzącego w skład systemu pomiaru czasu. Po szybkiej interwencji służb kierowcy zespoły mogły powrócić do pracy na torze o 16:52 czasu lokalnego.
Kevin Magnussen nie marnował ani chwili i awansował na dziewiątą pozycję (1:25,246s). Był to jeden z ostatnich znaczących postępów - tradycyjnie druga część popołudniowych piątkowych zajęć została poświęcona na dłuższe przejazdy. Większość kierowców koncentrowała się na pracy z ultramiękką mieszanką. Tylko Grosjean i Ericsson mieli w swoich bolidach supermiękkie opony, a Leclerc - miękkie. Z kolei Raikkonen oraz Bottas zostali wezwani na zaplanowane po zakończeniu sesji spotkanie z sędziami, w związku z incydentem z pierwszych minut treningu. Podczas gdy Red Bull dokonywał korekty ustawień zawieszenia w bolidzie Daniela Ricciardo, Alonso usłyszał od swojego inżyniera polecenie natychmiastowej zmiany ustawień na "Deflaut 34".
Poza czołową dziesiątką plasowali się reprezentanci Force India: Perez zajmował dwunaste miejsce, a Ocon był dopiero piętnasty. Niewiele lepsze wyniki osiągnęli kierowcy Renault - Sainz plasował się na pozycji numer jedenaście z nieznacznie lepszym rezultatem od tego Nico Hulkenberga. Dwie ostatnie lokaty należały do zawodników Saubera, których dzieliła tylko jedna tysięczna część sekundy. Tracili oni jednak niemal jedną sekundę do osiemnastego Siergieja Sirotkina, przed którym znajdowali się Hartley i Gasly z Toro Rosso.
Porównując czasy osiągane przez kierowców z czołówki nie dało się dostrzec znaczących różnic: średnio Mercedesy i Red Bulle pokonywały kolejne okrążenia w tempie 1m28,9s, a Ferrari 1:29,1s. W idealnych warunkach mogłoby to zwiastować wyrównaną walkę w niedzielnym wyścigu - niewiadomą jak zawsze pozostawał jednak zapas paliwa w poszczególnych bolidach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 24%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:23,931 | 35 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:24,058 | 0,127 | 0,127 | 34 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:24,159 | 0,228 | 0,101 | 34 | |
4 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:24,214 | 0,283 | 0,055 | 39 | |
5 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:24,451 | 0,520 | 0,237 | 38 | |
6 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:24,648 | 0,717 | 0,197 | 34 | |
7 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:24,721 | 0,790 | 0,073 | 28 | |
8 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:25,200 | 1,269 | 0,479 | 28 | |
9 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:25,246 | 1,315 | 0,046 | 30 | |
10 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:25,285 | 1,354 | 0,039 | 34 | |
11 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:25,390 | 1,459 | 0,105 | 35 | |
12 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:25,413 | 1,482 | 0,023 | 30 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:25,463 | 1,532 | 0,050 | 35 | |
14 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:25,543 | 1,612 | 0,080 | 32 | |
15 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:25,888 | 1,957 | 0,345 | 33 | |
16 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:25,925 | 1,994 | 0,037 | 41 | |
17 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:25,945 | 2,014 | 0,020 | 39 | |
18 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:25,974 | 2,043 | 0,029 | 37 | |
19 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | 1:26,814 | 2,883 | 0,840 | 31 | |
20 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:26,815 | 2,884 | 0,001 | 35 |
107% najlepszego czasu: 1:29,806
KOMENTARZE