Poprawki zapewnią Hondzie wzrost mocy o 40 koni mechanicznych?

Duże nadzieje z jednostką szykowaną na Kanadę wiąże Pierre Gasly
05.06.1817:09
Mateusz Szymkiewicz
3355wyświetlenia
Embed from Getty Images

Spekuluje się, że poprawki jednostki na Grand Prix Kanady mogą zapewnić Hondzie wzrost mocy nawet o czterdzieści koni mechanicznych.

Japoński producent na najbliższą rundę w Montrealu przywiezie pierwszy w tym sezonie duży pakiet udoskonaleń układu napędowego. Przyszykowane poprawki mają dotyczyć głównie silnika spalinowego i według informacji do jakich dotarły media, Honda może zanotować drastyczny wzrost mocy.

Weekend w Kanadzie jest o tyle istotny dla Hondy, gdyż poprawki ma przywieźć również Renault, czyli aktualny dostawca silników Red Bulla. W sytuacji gdyby jednostka producenta z Tokio w bolidzie Toro Rosso prezentowała zadowalające osiągi, stajnia z Milton Keynes może przekonać się do zawarcia umowy na współpracę od 2019 roku.

Zawodnik Toro Rosso - Brendon Hartley, zapytany czego spodziewa się po poprawkach Hondy, odpowiedział: Nie znam dokładnych liczb. Uważam, że lepiej zadać te pytanie komuś z Hondy lub Toro Rosso. Myślę jednak, iż powinniśmy wykonać poważny krok naprzód.

Z kolei drugi kierowca ekipy, Pierre Gasly, przyznał, że nie może się już doczekać wypróbowania nowego silnika. Poczekam do piątku by zobaczyć jaka jest różnica. Czasami w Formule 1 nie wszystko idzie tak jak oczekujesz, lecz zdarza się, że jest lepiej, więc chcę to sprawdzić. Jestem bardzo podekscytowany tymi poprawkami - stwierdził Francuz.

KOMENTARZE

9
marios76
06.06.2018 09:50
@kumien Nie nagle, tylko w CZWARTYM sezonie. @dulk Nie wiem czy porownanie Gasly'ego z Vandorne jest mozliwe w ogole w takiej sytuacji. Na ta chwile widzimy, ze Belg sporo odstaje od Alonso, a Gasly naprawdę moze sie okazac talentem... Jak juz chcesz porownywac, to i Sainz na Asa nie wygląda, a punktow w zeszlym sezonie nazbieral sporo. Ile mialby ich Alonso? ;) @bartoszcze Ale ja nie twierdzę ze wszystko co Honda to be, a McLaren mial idealnie.... Mial lepszy bolid niz silnik, przez trzy lata, co odbilo im sie czkawka. Ze sponsorami bylo średnio- to fakt. Ale jak jest teraz bez kilku kolejnych? A po następnym takim sezonie jeszcze ktos by odszedl. Jakos nie widze by Sauber mial takich sponsorow jak Mercedes czy Red Bull a i Williams po odejsciu Martini, watpie by pozyskal tytularnego z takimi wynikami?
kumien
06.06.2018 09:13
Już po pierwszych testach McLaren miał problem z chłodzeniem silnika. Nie zdziwiłbym się jakby upakowali silnik Hondy w taki sposób, że z automatu zawodność znacznie wzrosła. Poza tym bardziej wierzę Hondzie, że miała dopasować swój silnik do bolidu, a nie odwrotnie. Jedynie jest pewne, że silniki Hondy nie wybuchają co weekend wyścigowy i nie wierzę, że nagle znaleźli magiczne rozwiązanie problemu.
dulk
06.06.2018 07:11
dokladnie - porównując Gaslego z Vandornem - obraz sukcesu McL z Renault jest odwrotny ciekawe ile pkt zdobyłby Alonso będąc w TR jak Honda dołoży 40KM to RB będzie miał naprawdę trudną decyzję co wybrać
bartoszcze
06.06.2018 07:04
@marios76 Ale pamiętasz, że ze sponsorami to mieli krucho jeszcze za czasów Mercedesa? Legendy Dennisa o sponsorze tytularnym... (którym przez 3 lata de facto była Honda) A na ile problemy Hondy leżały po stronie McLarena, to nadal nie wiadomo (przy wszystkich błędach, jakie zrobiła Honda). I Toro Rosso z dużo słabszym składem i budżetem pokazuje, że da się, a McLaren jak nie walczył o podia, tak nie walczy.
marios76
06.06.2018 06:23
@bartoszcze A ile stracili wizerunkowo? W te 3 lata stracili wielu sponsorów, stracili kase z FIA okupujac koniec stawki. Honda to pokrywala.pensje Alonso, ale ile jeszcze, to ani nie wiem, ani nie jestem pewien. Na ta chwile Toro Rosso zdobywa mniejsza lub tylko podobna liczbe punktow co w zeszlym sezonie, McLaren duzo wiecej (choc to nie szczyt ich marzeń). Myślę, ze jakiekolwiek podsumowanie mozna zrobic po polowie sezonu, moze po Monza- gdzie mniej liczy sie bolid, a bardziej czysta moc silnika. Na koniec sezonu punkty i pozycje zespołów pokażą kto zyskal więcej. A jak bedzie wygladal nastepny sezon? Chetnie bym zobaczyl jak sobie z Honda poradzi Red Bull. W tym zespole lepiej bedzie widac potencjal silnika na tle najlepszych.
bartoszcze
06.06.2018 05:18
@piro Średnia pozycja startowa Hartleya to 16, więc wielkiej różnicy nie zrobi... @marios76 Zgarnęli od Hondy dziesiątki milionów, a STR pokazuje, że z Hondą da się.
marios76
05.06.2018 06:59
@Nitros Pluje sobie w brode, ze sie dal nabrac na 3 lata strat nie do opisania. Po zmianie silnika po 4 wyscigach uzbierali wiecej punktow niz przez caly poprzedni sezon. Toro Rosso bylo przed nimi zdobywajac okolo 2x wiecej punktow (lidera nie mieli w czterech ostatnich wyscigach) Teraz role sie odwrocily, wiec nie rozumiem zachwytow, na to co by bylo gdyby. Renault tez przywozi poprawki- a akurat na nim jezdzi McLaren. Spokojniej czekaj na wyniki i rozwoj wydarzen.
Nitros
05.06.2018 06:04
Mclaren by sobie pluł w brodę jakby ot tak nagle Honda poprawiła osiągi jednostki i rzeczywiście nawiązała równą walkę z czołówką.
piro
05.06.2018 03:13
Na miejscu Brendona aż tak bym się nie cieszył bo czeka go kara praktycznie statu z końca stawki: [code]Driver ICE(3) TC(3) MGU-H(3) MGU-K(2) ES(2) CE(2) Toro Rosso/Honda Brendon Hartley 2 3 3 2 2 2[/code]