Verstappen na czele w drugim treningu na torze w Montrealu

Holender pokonał szybkie kółko na hipermiękkim ogumieniu.
08.06.1821:30
Nataniel Piórkowski
7097wyświetlenia


Max Verstappen z Red Bulla osiągnął najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu przed Grand Prix Kanady. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się Kimi Raikkonen oraz Daniel Ricciardo.

Już po czterech minutach od rozpoczęcia zajęć Kimi Raikkonen jako pierwszy pokonał pomiarowe okrążenie i osiągnął czas 1:16,158s. Po dziesięciu minutach kółka wyjazdowe miało na koncie tylko dwunastu kierowców. Na czele tabeli wciąż pozostawał mistrz świata z 2007 roku, który zszedł do poziomu 1:14,817s. Niedługo później Fin ponownie podkręcił tempo, uzyskując wynik 1:14,382s. Na drugim miejscu plasował się Carlos Sainz z Renault. Kierowca Renault tracił do pierwszego miejsca 0,051s.

W garażu Ferrari trwały prace nad bolidem Sebastiana Vettela - po piętnastu minutach Niemiec nie pokonał nawet okrążenia instalacyjnego. W tym samym momencie szybkie przejazdy rozpoczynali reprezentanci Srebrnych Strzał. Korzystający z supermiękkich opon Lewis Hamilton od razu popisał się konkurencyjnym rezultatem 1:13,347s. Kolejna próba przyniosła poprawę na 1:13,031s. Później Brytyjczyk jako pierwszy zszedł w trakcie tego weekendu poniżej bariery 1m13 wykręcając czas 1:12,777s.

Chwilę po tym sesja została przerwana czerwonymi flagami. Przerwa w pracy miała związek z incydentem z udziałem Carlosa Sainza, który stracił kontrolę nad swoim R.S.18 pokonując szósty zakręt i uderzył tyłem bolidu o betonową ścianę poważnie uszkadzając tył bolidu. Hiszpan zdołał powrócić do alei serwisowej, jednak było jasne, że jego udział w treningu dobiegł końca.

Za Hamiltonem z pokaźną stratą 0,5s znajdował się Max Verstappen. Kimi Raikkonen był dopiero szósty, podczas gdy Vettel niezmiennie przebywał w alei serwisowej. Niezbyt dobrze popołudniowy trening układał się dla Daniela Ricciardo. Jak donosił Ted Kravitz w bolidzie Australijczyka trwały prace przy jednostce napędowej. Szef Red Bulla - Christian Horner uspokajał jednak: W trakcie pierwszej sesji silnik pracował poprawnie. Nasi mechanicy wprowadzili w trakcie przerwy kilka modyfikacji, a teraz zajmują się poważniejszymi obszarami. Nie chodzi o MGU-K.

Kilka minut przed półmetkiem sesji w bolidzie Raikkonena znalazły się hipermiękkie mieszanki. Fin zbliżył się do Hamiltona na 0,272s, a niedługo później przebił czas Brytyjczyka o pół sekundy, ustanawiając 1:12,328s. W świetniej dyspozycji był Verstappen, który mając w swoim bolidzie supermiękkie opony pokonał okrążenie w tempie o 0,1s gorszym od reprezentanta Mercedesa. Stajnia z Brackley jak ognia unikała hipermiękkiej mieszanki.

Tymczasem Lance Stroll został upomniany przez inżyniera przed zbyt agresywnym pokonywaniem szykany przy ścianie mistrzów. Nadal zbyt szybko wjeżdżasz w ostatni zakręt. Nabierasz zbyt dużej prędkości. Było blisko kolejnego uderzenia. Tymczasem na czele szalał wyposażony w "różowe" Pirelli PZero Verstappen, który po osiągnięciu rekordu w drugim sektorze zameldował się na pierwszym miejscu z wynikiem 1:12,198s. Z dobrej strony prezentowali się także zawodnicy Force India - zarówno Perez jak i Ocon zajmowali pozycje w czołowej siódemce. Na bardzo wysokim czwartym miejscu plasował się dość niespodziewanie Romain Grosjean.

Na pięć minut przed godziną piętnastą czasu lokalnego Stoffel Vandoorne uderzył prawą stroną bolidu o bandę na wyjeździe z dziewiątego wirażu, niszcząc zawieszenie swojego MCL33. Belg nie miał tyle szczęścia co Sainz i zaparkował swój bolid tuż za wyjazdem z nawrotu przed długą prostą. Po ośmiu minutach wirtualnej neutralizacji kierowcy mogli powrócić do jazdy optymalnym tempem. Red Bull zakończył pracę nad silnikiem w samochodzie Ricciardo, dzięki czemu zwycięzca ostatniego wyścigu mógł pojawić się na torze w końcówce sesji.

Podczas gdy zespoły koncentrowały się na przygotowaniach do wyścigu, Ricciardo próbował ustanowić reprezentatywny czas okrążenia. Po trzech próbach Australijczyk zameldował się na czternastym miejscu, tracąc niespełna dwie sekundy do Verstappena. Tym samym na dwóch ostatnich pozycjach znaleźli się kierowcy Williamsa. Dziewiętnasty Stroll dysponował minimalną przewagą 0,1s nad Siergiejem Sirotkinem. Ricciardo nie zamierzał składać broni i krótko przed wywieszeniem flagi w szachownicę zameldował się na trzecim miejscu, przed Lewisem Hamiltonem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Max Verstappen (33)Red Bull RB141:12,19839
2Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF71H1:12,3280,1300,13042
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB141:12,6030,4050,27517
4Lewis Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1:12,7770,5790,17439
5Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H1:12,9850,7870,20824
6Valtteri Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+1:13,0610,8630,07640
7Romain Grosjean (8)Haas VF-181:13,6201,4220,55934
8Esteban Ocon (31)Force India VJM111:13,7471,5490,12740
9Sergio Perez (11)Force India VJM111:13,7541,5560,00740
10Fernando Alonso (14)McLaren MCL331:13,8661,6680,11230
11Charles Leclerc (16)Sauber C371:13,8841,6860,01839
12Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR131:13,8891,6910,00542
13Kevin Magnussen (20)Haas VF-181:13,9561,7580,06739
14Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181:13,9671,7690,01137
15Marcus Ericsson (9)Sauber C371:14,1081,9100,14141
16Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL331:14,1671,9690,05914
17Carlos Sainz (55)Renault R.S.181:14,4332,2350,2669
18Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR131:14,4862,2880,05339
19Lance Stroll (18)Williams FW411:14,7032,5050,21740
20Siergiej Sirotkin (35)Williams FW411:14,7822,5840,07935
107% najlepszego czasu: 1:17,251

KOMENTARZE

11
marios76
09.06.2018 07:15
Gdzie moj wpis?? @idylla Nie ma faworyta, 3 zespoly prezentuja podobna forme. Opony moga grac decydujaca role, podobnie jak kierowcy. Bez wzgledu na to kto wygra, nie bedzie odjazdu- wydaje mi sie, ze nikt nie ma takiej przewagi. @krzysiek000 W odpowiedzi napisalem ci to co w sumie @mariusz0608, dopisujac, ze Mercedes sprawdza... czy wytrzymaja 60 okrazen? ;)
mariusz0608
09.06.2018 06:21
Oczywiście, że nie będą ich używać w wyścigu. Do Q3 spokojnie wejdą na SS i na tych ruszą do wyścigu, potem zmienią na US. Jedynie w Q3 użyją HS.
krzysiek000
09.06.2018 04:22
Nie jestem przekonany czy Mercedesy będą bawić się z oponami hipermiękkimi w trakcie wyścigu. Ich kierowcy mają po 3 zestawy mniej niż pozostałe zespoły.
idylla
08.06.2018 10:20
Tyle, że Mercedesy nie przepadają za ultra i hiper miękkimi mieszankami, także zobaczymy czy odjadą.
marvin
08.06.2018 09:46
Hamilton ustanowił swój czas na supermiękkiej mieszance, więc Mercedes też jest w grze :) Moim zdaniem Ferka i Merc odjadą RBR w sobotę i niedzielę.
marios76
08.06.2018 09:24
A niedziela... ;)
bartoszcze
08.06.2018 08:16
Red Bulle bywały już mocne w piątek. Ale sobota, to sobota.
marios76
08.06.2018 08:04
@Tetracampeon Mamy 3 zespoly na podobnym poziomie. Bedzie fajny wyscig. Ladnie sie tasuje srodek stawki, moze tez byc sporo walki. Lubie Kanade, za to jakim jest torem, jak i pore rozgrywania wyścigu ;) Ogladam wiec tez PP- wnioski po nim.
Nitros
08.06.2018 07:55
Jak Maksiu nie pocałuje ściany mistrzów w kwalifikacjach to pewnie może być PP.
Aeromis
08.06.2018 07:53
@Tetracampeon A ja myślę, że 0,13 sek straty RAI do VER wskazuje raczej, że faworytem może być raczej Ferrari. Nie oglądałem jednak dokładnie treningów, nie wiem jak z oponami.
Tetracampeon
08.06.2018 07:42
Nie spodziewałem się tak mocnej formy Red Bulla. Jeśli w trzecim treningu wynik się powtórzy, to wątpliwości znikną - Red Bull znowu będzie faworytem do zdobycia PP. Williams - bez komentarza.