Miami odkłada decyzję co do organizacji wyścigu F1

Głosowanie ma się odbyć we wrześniu
20.07.1811:55
Łukasz Godula
1078wyświetlenia
Embed from Getty Images

Decyzja w sprawie organizacji Grand Prix Miami została przesunięta na wrzesień, by pozwolić miastu zdobyć większe poprawcie od mieszkańców.

Poprzednio informowano, że decyzja i głosowanie odbędzie się 26. lipca, jako część regularnego spotkania rady miasta. By organizacja doszła do skutku, głos za musi oddać czterech z pięciu radnych.
Jednak ostateczna decyzja została opóźniona.

Burmistrz miasta, Emilio Gonzalez, człowiek odpowiedzialny za podpisanie umowy z Formułą 1 oraz promotorem, firmą South Florida Racing, przyznał w wywiadzie dla Miami Gerald: "Chcemy być pewni, że robimy to dobrze. To wielkie wydarzenie.

Prawnik Sam Dubbin, który reprezentuje 11 lokalnych mieszkańców, złożył protest w czerwcu, by zaprzestać negocjacji z F1, tak samo jak wyraził sprzeciw wobec wydarzeń muzycznych mających się odbyć w mieście. Inne grupy mieszkańców również wyraziły wątpliwości.

Tymczasem jedną z ciekawostek jest zmieniony układ toru zaprezentowany w kopii kontraktu. Ostatnia wersja nie wykorzystuje drogi dookoła areny koszykarskiej American Airlines, która była używana podczas wyścigu Formuły E.

Utrudniony dostęp do tego miejsca, ze względu na wiele meczów NBA w październiku był największym kłopotem oryginalne układu toru. Tor teraz ma zmierzać na południe i wykorzystywać Bayfront Park, podążając obok mariny.

Sekcja w porcie, wiodąca drugą stroną mostu, również została powiększona, jednak istnieją dwie możliwe opcje, jak będzie wyglądała w szczegółach. W tworzenie układu toru zaangażowana jest brytyjska firma Apex Circuit Design.

Sfinalizowanie detali dotyczących użycia Bayfront Park oraz Museum Park było największym wyzwaniem, jakie spotkało w tym miejscu F1, do tego stopnia, że istnieje osobny kontrakt a parkiem na temat tego, co może być dokonane w tym miejscu.

F1 poprosiła również o szersze okno dat co do przyszłych wyścigów, tak by miasto nie gościło w tym czasie innych wydarzeń. Pomimo faktu, że kontrakt został upubliczniony, nie zawiera detali co do finansów związanych z F1 i lokalnym promotorem, ponieważ jest to wrażliwa informacja i mogłaby mieć, według organizatorów, negatywny wpływ na negocjacje innych torów.



KOMENTARZE

1
Matthias
20.07.2018 10:59
Nowa wersja chyba trochę ciekawsza, szczgólnie że przedłużono dwa odcinki z gazem do dechy - mają teraz odpowiednio 1,5 i 1,3 km. Nie rozumiem za bardzo czemu jest szykana pod koniec drugiej z nich, bo za ostatnim lewym jest miejsce na wyjazd i w tym układzie dawałoby trochę lepszą okazję do wyprzedzania, zważywszy że jest tuż za lewym łukiem. Ale nawet jak kijowo będzie z wyprzedzaniem to ta wersja z szykanami nie jest taka zła - przypomina trochę Bus Stop ze starego układu :) Dziwi też trochę, że był problem z sekcją wokół areny koszykarskiej, a nie ma problemu z odizolowaniem (użyciem jedynego mostu) całej wyspy na której się znajdują się obiekty niezbędne do funkcjonowania ruchliwego portu.