Leclerc najszybszy w deszczowym treningu na Monzy
Pogoda nie sprzyjała kierowcom w FP1. Sesja obfitowała w incydenty.
06.09.1912:33
4288wyświetlenia
Embed from Getty Images
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w deszczowym pierwszym treningu przed Grand Prix Włoch.
Sesja rozpoczęła się punktualnie o jedenastej, jednak początkowo kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Pierwsi wykorzystali do tego celu w pełni deszczowe ogumienie Cinturato. Nie zapewniało ono jednak zbyt wysokiej przyczepności a problem pogłębiały niskie temperatury, utrudniające doprowadzenie opon do optymalnej temperatury pracy.
Po dwudziestu minutach od startu zajęć tylko jeden kierowca ukończył pomiarowe okrążenie - był nim Lando Norris, który uzyskał czas 1:26,544s. Dane z radarów meteorologicznych nie dawały zbyt dużych szans na poprawę warunków. Drobny deszcz miał utrzymywać się nad Monzą przez kolejnych 30 minut.
Wraz z kolejnymi przejazdami tor przesechł na tyle, że w powszechnym użytku znalazły się opony przejściowe. Tuż przed końcem pierwszych 30 minut nad torem zaczęły jednak powiewać czerwone flagi w związku z incydentem z udziałem Kimiego Raikkonena. Reprezentant Alfy Romeo stracił panowanie nad kierownicą pokonując Parabolikę. Bolid przejechał po żwirowym poboczu i uderzył bokiem o barierę z opon.
Znacznie poważniejszą kraksę zaliczył kilka minut później Sergio Perez. Na wyjściu z szykany Ascari Meksykanin zbyt szybko dodał mocy i uderzył tyłem o bandy. Przerwa na usunięcie rozbitej konstrukcji potrwała dziesięć minut.
Po wznowieniu zajęć na półmetku sesji Max Verstappen wykręcił wynik na poziomie 1:33,8s, spychając na drugie miejsce Nico Hulkenberga. Deszcz przestał padać szybciej niż pierwotnie oczekiwano, ale warunki nadal pozostawały zdradliwe. Przekonał się o tym Pierre Gasly, który obrócił bolid w pierwszej szykanie, przez chwilę zawieszając jego podłogę na wysokim krawężniku. Szczęśliwie Francuz był w stanie zjechać z tarki i wrócić do alei serwisowej.
Mijała godzina a na torze w ogóle nie pojawili się kierowcy Mercedesa: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Tymczasem na czele klasyfikacji plasował się Charles Leclerc z rezultatem 1:32,007s. W czołowej trójce byli też Sainz i Albon, którym na niższych lokatach towarzyszyli Lando Norris i Daniił Kwiat. Po tym jak na torze pojawiły się Srebrne Strzały układ ten uległ zmianie. Najlepszy czas należał do Bottasa (1:30,596s), a drugi do Hamiltona (1:30,749s). Swój osobisty rekord poprawił także Albon, który przesunął się na P3.
Osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Leclerc i Vettel jako pierwsi sprawdzili warunki panujące na torze na oponach typu slick. W obu czerwonych bolidach Scuderii zamontowano ogumienie wykonane z pośredniej mieszanki. Niedługo po tym dołączyli do nich Sainz i Norris, używający miękkich opon. Na testowy przejazd na "czerwonych" PZero zdecydowali się także Kwiat i Gasly. Kilka chwil po tym na krótki przejazd wyruszyli na nich także Hamilton i Bottas.
W czołówce doszło do nieznacznych zmian. Norris awansował na trzecie miejsce. Zaskakująco w ostatniej minucie na pierwsze miejsce wysunął się Daniił Kwiat. Później Rosjanin spadł jednak na szóste miejsce, za Leclerca (1:27,905s), Sainza, Norrisa, Hamiltona i Albona. Robert Kubica zakończył FP1 na siedemnastym miejscu z wynikiem lepszym o 0,6s od George'a Russella.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w deszczowym pierwszym treningu przed Grand Prix Włoch.
Sesja rozpoczęła się punktualnie o jedenastej, jednak początkowo kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Pierwsi wykorzystali do tego celu w pełni deszczowe ogumienie Cinturato. Nie zapewniało ono jednak zbyt wysokiej przyczepności a problem pogłębiały niskie temperatury, utrudniające doprowadzenie opon do optymalnej temperatury pracy.
Po dwudziestu minutach od startu zajęć tylko jeden kierowca ukończył pomiarowe okrążenie - był nim Lando Norris, który uzyskał czas 1:26,544s. Dane z radarów meteorologicznych nie dawały zbyt dużych szans na poprawę warunków. Drobny deszcz miał utrzymywać się nad Monzą przez kolejnych 30 minut.
Wraz z kolejnymi przejazdami tor przesechł na tyle, że w powszechnym użytku znalazły się opony przejściowe. Tuż przed końcem pierwszych 30 minut nad torem zaczęły jednak powiewać czerwone flagi w związku z incydentem z udziałem Kimiego Raikkonena. Reprezentant Alfy Romeo stracił panowanie nad kierownicą pokonując Parabolikę. Bolid przejechał po żwirowym poboczu i uderzył bokiem o barierę z opon.
Znacznie poważniejszą kraksę zaliczył kilka minut później Sergio Perez. Na wyjściu z szykany Ascari Meksykanin zbyt szybko dodał mocy i uderzył tyłem o bandy. Przerwa na usunięcie rozbitej konstrukcji potrwała dziesięć minut.
Po wznowieniu zajęć na półmetku sesji Max Verstappen wykręcił wynik na poziomie 1:33,8s, spychając na drugie miejsce Nico Hulkenberga. Deszcz przestał padać szybciej niż pierwotnie oczekiwano, ale warunki nadal pozostawały zdradliwe. Przekonał się o tym Pierre Gasly, który obrócił bolid w pierwszej szykanie, przez chwilę zawieszając jego podłogę na wysokim krawężniku. Szczęśliwie Francuz był w stanie zjechać z tarki i wrócić do alei serwisowej.
Mijała godzina a na torze w ogóle nie pojawili się kierowcy Mercedesa: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Tymczasem na czele klasyfikacji plasował się Charles Leclerc z rezultatem 1:32,007s. W czołowej trójce byli też Sainz i Albon, którym na niższych lokatach towarzyszyli Lando Norris i Daniił Kwiat. Po tym jak na torze pojawiły się Srebrne Strzały układ ten uległ zmianie. Najlepszy czas należał do Bottasa (1:30,596s), a drugi do Hamiltona (1:30,749s). Swój osobisty rekord poprawił także Albon, który przesunął się na P3.
Osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Leclerc i Vettel jako pierwsi sprawdzili warunki panujące na torze na oponach typu slick. W obu czerwonych bolidach Scuderii zamontowano ogumienie wykonane z pośredniej mieszanki. Niedługo po tym dołączyli do nich Sainz i Norris, używający miękkich opon. Na testowy przejazd na "czerwonych" PZero zdecydowali się także Kwiat i Gasly. Kilka chwil po tym na krótki przejazd wyruszyli na nich także Hamilton i Bottas.
W czołówce doszło do nieznacznych zmian. Norris awansował na trzecie miejsce. Zaskakująco w ostatniej minucie na pierwsze miejsce wysunął się Daniił Kwiat. Później Rosjanin spadł jednak na szóste miejsce, za Leclerca (1:27,905s), Sainza, Norrisa, Hamiltona i Albona. Robert Kubica zakończył FP1 na siedemnastym miejscu z wynikiem lepszym o 0,6s od George'a Russella.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF90 | 1:27,905 | 20 | |||
2 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL34 | 1:28,211 | 0,306 | 0,306 | 25 | |
3 | Lando Norris (4) | McLaren MCL34 | 1:28,450 | 0,545 | 0,239 | 23 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:28,730 | 0,825 | 0,280 | 11 | |
5 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB15 | 1:29,025 | 1,120 | 0,295 | 19 | |
6 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR14 | 1:29,960 | 2,055 | 0,935 | 25 | |
7 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB15 | 1:30,100 | 2,195 | 0,140 | 11 | |
8 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF90 | 1:30,507 | 2,602 | 0,407 | 19 | |
9 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W10 EQ Power+ | 1:30,596 | 2,691 | 0,089 | 11 | |
10 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR14 | 1:30,695 | 2,790 | 0,099 | 26 | |
11 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C38 | 1:32,848 | 4,943 | 2,153 | 22 | |
12 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP19 | 1:33,976 | 6,071 | 1,128 | 9 | |
13 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.19 | 1:34,528 | 6,623 | 0,552 | 10 | |
14 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-19 | 1:34,715 | 6,810 | 0,187 | 7 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.19 | 1:35,133 | 7,228 | 0,418 | 10 | |
16 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-19 | 1:35,980 | 8,075 | 0,847 | 7 | |
17 | Robert Kubica (88) | Williams FW42 | 1:37,816 | 9,911 | 1,836 | 12 | |
18 | George Russell (63) | Williams FW42 | 1:38,421 | 10,516 | 0,605 | 12 | |
19 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP19 | - | - | - | 4 | |
20 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C38 | - | - | - | 4 |
107% najlepszego czasu: 1:34,058