System DAS pozostanie zakazany w sezonie 2021
Mimo utrzymania starych reguł, Mercedes zgodził się respektować nową decyzję FIA.
31.03.2016:07
775wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA potwierdziła, że system DAS pozostanie niezgodny z przepisami w sezonie 2021 mimo utrzymania dotychczasowych reguł.
Federacja w trakcie zimowych testów potwierdziła, że według zasad obejmujących najnowszą generację samochodów, dwuosiowy układ kierowniczy Mercedesa stanie się nielegalnym rozwiązaniem.
Mimo to ze względu na pandemię koronawirusa start tegorocznych mistrzostw został odroczony, a debiut nowych przepisów przesunięty na sezon 2022. Tym samym otworzyła się luka, by system DAS opracowany przez Mercedesa mógł pozostać zgodny z regulaminem w 2021 roku, ponieważ zespoły zobowiązały się do korzystania z aktualnych samochodów.
Jak jednak potwierdzono, w porozumieniu z Mercedesem reguła uniemożliwiająca korzystanie z DAS wejdzie w życie już od sezonu 2021. Ruch ten ma zapobiec rozpoczęciu kosztownego programu rozwojowego przez konkurencyjne ekipy, kiedy to najbliższa przyszłość Formuły 1 pozostaje niejasna.
O nielegalności dwuosiowego układu kierowniczego będzie mówił zmodyfikowany artykuł 10.4.2 regulaminu technicznego na 2021 rok, który w ostatnich dniach otrzymał zielone światło od FIA.
FIA potwierdziła, że system DAS pozostanie niezgodny z przepisami w sezonie 2021 mimo utrzymania dotychczasowych reguł.
Federacja w trakcie zimowych testów potwierdziła, że według zasad obejmujących najnowszą generację samochodów, dwuosiowy układ kierowniczy Mercedesa stanie się nielegalnym rozwiązaniem.
Mimo to ze względu na pandemię koronawirusa start tegorocznych mistrzostw został odroczony, a debiut nowych przepisów przesunięty na sezon 2022. Tym samym otworzyła się luka, by system DAS opracowany przez Mercedesa mógł pozostać zgodny z regulaminem w 2021 roku, ponieważ zespoły zobowiązały się do korzystania z aktualnych samochodów.
Jak jednak potwierdzono, w porozumieniu z Mercedesem reguła uniemożliwiająca korzystanie z DAS wejdzie w życie już od sezonu 2021. Ruch ten ma zapobiec rozpoczęciu kosztownego programu rozwojowego przez konkurencyjne ekipy, kiedy to najbliższa przyszłość Formuły 1 pozostaje niejasna.
O nielegalności dwuosiowego układu kierowniczego będzie mówił zmodyfikowany artykuł 10.4.2 regulaminu technicznego na 2021 rok, który w ostatnich dniach otrzymał zielone światło od FIA.