FIA zamrozi rozwój sprzętu służącego do pit stopów
Organ zarządzający wydał w tej sprawie specjalną dyrektywę techniczną.
20.06.2012:50
864wyświetlenia
Embed from Getty Images
Od września tego roku Formuła 1 zamrozi rozwój wyposażenia do obsługi bolidów podczas pit stopów.
Podstawą prawną dla takiego posunięcia stanowi dyrektywa techniczna, wydana w tym tygodniu przez FIA. Według organu zarządzającego zakazanie rozwoju sprzętu niezbędnego do serwisu w alei serwisowej pomoże w ograniczeniu wydatków przed wprowadzeniem limitu budżetowego. W sezonie 2021 będzie on wynosił 145 milionów dolarów.
Na przestrzeni ostatniej dekady zespoły zainwestowały pokaźne sumy w rozwój wyposażenia służącego do pit stopów - wprowadzono między innymi specjalne sygnalizatory świetlne, specjalne podnośniki oraz nowe klucze pneumatyczne do odkręcania i dokręcania kół.
Do 22 lipca wszystkie stajnie mają obowiązek dostarczyć FIA pełną specyfikację narzędzi wykorzystywanych podczas pit stopów. Po tym dniu teamy będą mogły wprowadzać w nich modyfikacje, ale tylko po uprzednim przedstawieniu ich detali FIA. 30 września dojdzie natomiast do całkowitego zamrożenia rozwoju sprzętu serwisowego.
Dozwolone będą jedynie nieznacznie udoskonalenia - na przykład dostosowanie podnośników do prześwitu bolidu, ale tylko po uprzednim zatwierdzeniu ich przez organ zarządzający.
Plany wprowadzenia standardowego osprzętu zostały porzucone, gdyż zespoły najpierw musiałyby ponieść koszty jego zakupu. Potraktowano to jako niepotrzebny wydatek.
Od września tego roku Formuła 1 zamrozi rozwój wyposażenia do obsługi bolidów podczas pit stopów.
Podstawą prawną dla takiego posunięcia stanowi dyrektywa techniczna, wydana w tym tygodniu przez FIA. Według organu zarządzającego zakazanie rozwoju sprzętu niezbędnego do serwisu w alei serwisowej pomoże w ograniczeniu wydatków przed wprowadzeniem limitu budżetowego. W sezonie 2021 będzie on wynosił 145 milionów dolarów.
Na przestrzeni ostatniej dekady zespoły zainwestowały pokaźne sumy w rozwój wyposażenia służącego do pit stopów - wprowadzono między innymi specjalne sygnalizatory świetlne, specjalne podnośniki oraz nowe klucze pneumatyczne do odkręcania i dokręcania kół.
Do 22 lipca wszystkie stajnie mają obowiązek dostarczyć FIA pełną specyfikację narzędzi wykorzystywanych podczas pit stopów. Po tym dniu teamy będą mogły wprowadzać w nich modyfikacje, ale tylko po uprzednim przedstawieniu ich detali FIA. 30 września dojdzie natomiast do całkowitego zamrożenia rozwoju sprzętu serwisowego.
Dozwolone będą jedynie nieznacznie udoskonalenia - na przykład dostosowanie podnośników do prześwitu bolidu, ale tylko po uprzednim zatwierdzeniu ich przez organ zarządzający.
Plany wprowadzenia standardowego osprzętu zostały porzucone, gdyż zespoły najpierw musiałyby ponieść koszty jego zakupu. Potraktowano to jako niepotrzebny wydatek.