Bez kar dla zespołów za brak wyposażenia mechaników

Sędziowie nie zdołali dokładnie ustalić, w jak wielu przypadkach doszło do złamania przepisów.
26.11.2318:28
Maciej Wróbel
969wyświetlenia
Embed from Getty Images

Wszystkie dziesięć zespołów uniknęło kar za liczne naruszenia przepisów mówiących o konieczności korzystania przez mechaników środków ochrony oczu podczas pit stopów.

Jeszcze podczas wyścigu stewardzi informowali w dość enigmatyczny sposób o możliwych naruszeniach przepisów dotyczących pit stopów przez kierowców takich jak Lewis Hamilton, Pierre Gasly, Max Verstappen, Logan Sargeant, Zhou Guanyu czy Alexander Albon. Wkrótce okazało się, że głównym powodem dochodzenia sędziów był brak użycia przez niektórych mechaników środków ochrony oczu.

Wkrótce po zakończeniu wyścigu FIA poinformowało o wezwaniu przedstawicieli wszystkich dziesięciu ekip na spotkanie w związku z podejrzeniem naruszeniem artykułu 34.13 regulaminu sportowego, który obliguje wszystkich członków ekipy obsługującej bolid podczas pit stopów do korzystania z dostatecznej ochrony głowy i oczu.

Przepis ten stanowi, iż każdy z członków pit crew musi nosić kaski, które spełniają lub przekraczają wymagania ECE 22.05 - Europejskiego motocyklowego kasku drogowego, DOT - amerykańskiego motocyklowego kasku drogowego, lub JIS T8133-2015 klasy 2 - japońskiego kasku ochronnego dla użytkowników samochodów.

Artykuł mówi również, że stosowanie odpowiedniej ochrony oczu jest obowiązkowe.

Światło dzienne ujrzały fotografie, z których wynika, iż mechanicy wielu zespołów podczas wyścigu korzystało w pit lane z kombinacji czystych i przyciemnionych wizjerów, które sprawiały wrażenie podniesionych. Po zakończeniu dochodzenia stewardzi uznali, iż pojawiły się liczne naruszenia przepisów, ponieważ często wizjery te rzeczywiście były podniesione.

Sędziowie nie zdecydowali się jednak podejmować dalszych działań, ponieważ stwierdzono, iż niedostatecznie jasne jest, jak wielu mechaników, spośród tych, którzy mieli podniesione wizjery, nosi pod spodem inną formę ochrony oczu, jak okulary czy gogle.

Mimo wszystko, doszło do wielu przypadków niezastosowania jakiejkolwiek ochrony oczu. Bezpieczeństwo członków zespołów jest najważniejsze. Wszystkie zespoły zostały poproszone o to, aby podkreślić znaczenie ochrony oczu całemu personelowi pracującemu bezpośrednio przy samochodzie i upewnić się, by przepis ten był przestrzegany przez wszystkich pracowników w przyszłości - napisano w uzasadnieniu.