Charles Leclerc najszybszy również w drugim treningu na Imoli
Potwierdzają się kłopoty Red Bulla: siódmy Verstappen przed Perezem ze stratą pół sekundy.
17.05.2418:00
2364wyświetlenia
Embed from Getty Images
Charles Leclerc dyktował warunki również w drugim treningu do Grand Prix Emilii-Romanii. Monakijczyk okazał się najszybszy podczas symulacji czasówki przed Oscarem Piastrim oraz Yukim Tsunodą.
Pierwszy czas ustanowiony w drugiej sesji treningowej należał do Geroge'a Russella z Mercedesa, który okrążył tor Imola w 1:18,102 korzystając z twardej mieszanki. Z kolei po zaledwie pięciu minutach od rozpoczęcia treningu z toru został wycofany Nico Hulkenberg, w którego bolidzie zdiagnozowano problem techniczny, wymagający natychmiastowej naprawy. Chwilę później w tarapatach był również Gasly, który obrócił bolid Alpine na wyjściu z szykany i znalazł się na trawiastym poboczu. Szczęśliwie Francuz uniknął kontaktu z barierami i mógł kontynuować jazdę.
Po upływie dziesięciu minut cała stawka poza duetem Williamsa miała na koncie wizytę na torze. Opóźnienie w stajni z Grove wynikało z prac przy podłogach obu bolidów, które przeciągnęły się na czas trwania drugiego treningu. W tym czasie najlepszy wynik należał do Yukiego Tsunody na pośrednim zestawie - 1:16,895, natomiast za nim plasowali się Verstappen (+0,034) oraz Leclerc (+0,058). Kierowca Red Bulla tym razem był zadowolony z pracy bolidu RB20, który w pierwszej sesji wielokrotnie miał problem utrzymać w torze.
Duże zażalenia były kierowane w stronę Lewisa Hamiltona, który szykując się do szybkiego przejazdu jechał wolnym tempem i przeszkadzał kierowcom na optymalnej linii jazdy. Postawę Brytyjczyka skrytykował Fernando Alonso, który wytknął mu podobny manewr po raz drugi w tej sesji, twierdząc, iż zawodnik Mercedesa
Dwadzieścia minut od rozpoczęcia drugiego treningu tempo dyktował duet Ferrari z Charlesem Leclerkiem na czele. Monakijczyk zawiesił poprzeczkę na poziomie 1:16,677, natomiast zaledwie trzy tysięczne sekundy za nim był Carlos Sainz. Obaj kierowcy korzystali z pośrednich zestawów Pirelli. Dopiero na półmetku kierowcy podjęli się kwalifikacyjnych przejazdów na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem. Pierwszy z niego skorzystał Russell i na tamten moment pozwoliło mu to na czwarty wynik w tabeli ze stratą 0,143 sekundy do Leclerca.
Podczas symulacji kwalifikacji najlepszy wynik w całym drugim treningu uzyskał Leclerc, który okrążył Imolę w 1:15,906 przed Piastrim (+0,192), Tsunodą (+0,380), Hamiltonem (+0,391) oraz Russellem (+0,405). Siódmy ze stratą pół sekundy był Verstappen, który na miękkiej mieszance narzekał na ponowne problemy z brakiem przyczepności oraz blokującą się przednią oś. Widoczne to było szczególnie w ostatnich pięciu minutach, kiedy to Holender wyjechał na żwir nawrotu przed prostą startową. Z kolei Norris jako jedyny w stawce nie podjął się szybkich przejazdów tracąc czas na naprawy wycieku z układu paliwowego. Tym samym dwunasty rezultat zwycięzcy z Miami był uzyskany na pośrednich Pirelli w pierwszej części treningu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 7,5 km/h
Wilgotność powietrza: 32%
Suchy tor
Charles Leclerc dyktował warunki również w drugim treningu do Grand Prix Emilii-Romanii. Monakijczyk okazał się najszybszy podczas symulacji czasówki przed Oscarem Piastrim oraz Yukim Tsunodą.
Pierwszy czas ustanowiony w drugiej sesji treningowej należał do Geroge'a Russella z Mercedesa, który okrążył tor Imola w 1:18,102 korzystając z twardej mieszanki. Z kolei po zaledwie pięciu minutach od rozpoczęcia treningu z toru został wycofany Nico Hulkenberg, w którego bolidzie zdiagnozowano problem techniczny, wymagający natychmiastowej naprawy. Chwilę później w tarapatach był również Gasly, który obrócił bolid Alpine na wyjściu z szykany i znalazł się na trawiastym poboczu. Szczęśliwie Francuz uniknął kontaktu z barierami i mógł kontynuować jazdę.
Po upływie dziesięciu minut cała stawka poza duetem Williamsa miała na koncie wizytę na torze. Opóźnienie w stajni z Grove wynikało z prac przy podłogach obu bolidów, które przeciągnęły się na czas trwania drugiego treningu. W tym czasie najlepszy wynik należał do Yukiego Tsunody na pośrednim zestawie - 1:16,895, natomiast za nim plasowali się Verstappen (+0,034) oraz Leclerc (+0,058). Kierowca Red Bulla tym razem był zadowolony z pracy bolidu RB20, który w pierwszej sesji wielokrotnie miał problem utrzymać w torze.
Duże zażalenia były kierowane w stronę Lewisa Hamiltona, który szykując się do szybkiego przejazdu jechał wolnym tempem i przeszkadzał kierowcom na optymalnej linii jazdy. Postawę Brytyjczyka skrytykował Fernando Alonso, który wytknął mu podobny manewr po raz drugi w tej sesji, twierdząc, iż zawodnik Mercedesa
myśli, że jest sam na torze.
Dwadzieścia minut od rozpoczęcia drugiego treningu tempo dyktował duet Ferrari z Charlesem Leclerkiem na czele. Monakijczyk zawiesił poprzeczkę na poziomie 1:16,677, natomiast zaledwie trzy tysięczne sekundy za nim był Carlos Sainz. Obaj kierowcy korzystali z pośrednich zestawów Pirelli. Dopiero na półmetku kierowcy podjęli się kwalifikacyjnych przejazdów na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem. Pierwszy z niego skorzystał Russell i na tamten moment pozwoliło mu to na czwarty wynik w tabeli ze stratą 0,143 sekundy do Leclerca.
Podczas symulacji kwalifikacji najlepszy wynik w całym drugim treningu uzyskał Leclerc, który okrążył Imolę w 1:15,906 przed Piastrim (+0,192), Tsunodą (+0,380), Hamiltonem (+0,391) oraz Russellem (+0,405). Siódmy ze stratą pół sekundy był Verstappen, który na miękkiej mieszance narzekał na ponowne problemy z brakiem przyczepności oraz blokującą się przednią oś. Widoczne to było szczególnie w ostatnich pięciu minutach, kiedy to Holender wyjechał na żwir nawrotu przed prostą startową. Z kolei Norris jako jedyny w stawce nie podjął się szybkich przejazdów tracąc czas na naprawy wycieku z układu paliwowego. Tym samym dwunasty rezultat zwycięzcy z Miami był uzyskany na pośrednich Pirelli w pierwszej części treningu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 7,5 km/h
Wilgotność powietrza: 32%
Suchy tor
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:15,906 | 29 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:16,098 | 0,192 | 0,192 | 30 | |
3 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:16,286 | 0,380 | 0,188 | 32 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:16,297 | 0,391 | 0,011 | 29 | |
5 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:16,311 | 0,405 | 0,014 | 32 | |
6 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:16,423 | 0,517 | 0,112 | 30 | |
7 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:16,447 | 0,541 | 0,024 | 23 | |
8 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:16,552 | 0,646 | 0,105 | 25 | |
9 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:16,826 | 0,920 | 0,274 | 28 | |
10 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:16,838 | 0,932 | 0,012 | 29 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:16,967 | 1,061 | 0,129 | 32 | |
12 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:16,980 | 1,074 | 0,013 | 30 | |
13 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:16,991 | 1,085 | 0,011 | 26 | |
14 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:17,008 | 1,102 | 0,017 | 31 | |
15 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:17,064 | 1,158 | 0,056 | 32 | |
16 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:17,088 | 1,182 | 0,024 | 28 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:17,129 | 1,223 | 0,041 | 32 | |
18 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:17,135 | 1,229 | 0,006 | 23 | |
19 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:17,606 | 1,700 | 0,471 | 28 | |
20 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 1:17,848 | 1,942 | 0,242 | 22 |
107% najlepszego czasu: 1:21,219