Charles Leclerc najszybszy na rozpoczęcie weekendu
Kierowca Ferrari okazał się najszybszy w pierwszym treningu,
21.11.2502:34
17wyświetlenia
Embed from Getty Images
Charles Leclerc mocno rozpoczął weekend w Las Vegas. Monakijczyk okazał się najszybszy w pierwszej sesji treningowej na ulicznym torze.
Pierwszy trening przed Grand Prix Las Vegas rozpoczął się punktualnie o 1:30 w nocy czasu polskiego. Na tor jako pierwszy wyjechał Isack Hadjar na średniej mieszance, a w ślad za nim ruszyła reszta stawki. Nie Kierowcy od razu chcieli maksymalnie wykorzystać chłodne treningi na zakurzonej nawierzchni ulicznego toru.
Hadjar jako pierwszy zapisał czas na tablicy wyników, a jego zespołowy partner Liam Lawson zgłosił, że jest ekstremalnie ślisko. Tor z minuty na minutę nabierał przyczepności, co było wyraźnie widoczne w tempie. Charles Leclerc szybko przebił wynik Hadjara, schodząc do 1:41,3.
Przez pierwsze pięć minut na torze nie pojawili się tylko Verstappen, Russell i Piastri, ale wkrótce i oni dołączyli do zabawy. Wczesna klasyfikacja układała się nietypowo: Hadjar prowadził przed Leclerkiem, a Nico Hülkenberg wskoczył na trzecie miejsce. Wraz z poprawą przyczepności tempo błyskawicznie rosło.
Niedługo później Gasly przestrzelił hamowanie i skorzystał z drogi ewakuacyjnej, powodując krótki okres żółtej flagi. Leclerc ponownie wskoczył na szczyt tabeli, jako pierwszy schodząc w okolice 1:35 na średniej mieszance. Na półmetku sesji tylko Alonso pojawił się na miękkich oponach, Hülkenberg testował twarde, a reszta skupiła się na średniej mieszance.
Chwilę później Lando Norris zaliczył delikatny kontakt ze ścianą. McLaren szybko uspokoił go przez radio, że nie ma powodów do niepokoju. W miarę jak kolejne zespoły zaczęły zakładać softy, tempo zaczęło rosnąć.
Lewis Hamilton jako pierwszy wykorzystał potencjał miękkiej mieszanki, wskakując na pierwszą lokatę z czasem 1:35,561, ale na prowadzeniu nie pozostał długo. Leclerc ponownie odpowiedział, wracając na szczyt tabeli z czasem 1:34,802, poprawiając przy okazji czas Tsunody, który chwilę wcześniej wskoczył na prowadzenie.
Do końca sesji pozostawało nieco ponad dziesięć minut, a Lando Norris wciąż zmagał się z samochodem i przyczepnością. Brytyjczyk znów przestrzelił hamowanie i musiał korzystać z pobocza. Dopiero na 8 minut przed końcem Norris zdołał wskoczyć z odległej 17. pozycji na szóstą lokatę. Oscar Piastri również nie potrafił znaleźć tempa i był jeszcze wolniejszy od swojego zespołowego partnera. Duet McLarena tracił pół sekundy do prowadzenia. Tymczasem na drugim miejscu znalazł się Alex Albon.
W końcówce sesji doszło do kilku wyjazdów poza tor Bearmana, Albona i Lawsona, jednak klasyfikacja nie zmieniła się już. Leclerc był najszybszy na rozpoczęcie weekendu, a tuż za nim znaleźli się Albon i Tsunoda.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 5,4 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho
Charles Leclerc mocno rozpoczął weekend w Las Vegas. Monakijczyk okazał się najszybszy w pierwszej sesji treningowej na ulicznym torze.
Pierwszy trening przed Grand Prix Las Vegas rozpoczął się punktualnie o 1:30 w nocy czasu polskiego. Na tor jako pierwszy wyjechał Isack Hadjar na średniej mieszance, a w ślad za nim ruszyła reszta stawki. Nie Kierowcy od razu chcieli maksymalnie wykorzystać chłodne treningi na zakurzonej nawierzchni ulicznego toru.
Hadjar jako pierwszy zapisał czas na tablicy wyników, a jego zespołowy partner Liam Lawson zgłosił, że jest ekstremalnie ślisko. Tor z minuty na minutę nabierał przyczepności, co było wyraźnie widoczne w tempie. Charles Leclerc szybko przebił wynik Hadjara, schodząc do 1:41,3.
Przez pierwsze pięć minut na torze nie pojawili się tylko Verstappen, Russell i Piastri, ale wkrótce i oni dołączyli do zabawy. Wczesna klasyfikacja układała się nietypowo: Hadjar prowadził przed Leclerkiem, a Nico Hülkenberg wskoczył na trzecie miejsce. Wraz z poprawą przyczepności tempo błyskawicznie rosło.
Niedługo później Gasly przestrzelił hamowanie i skorzystał z drogi ewakuacyjnej, powodując krótki okres żółtej flagi. Leclerc ponownie wskoczył na szczyt tabeli, jako pierwszy schodząc w okolice 1:35 na średniej mieszance. Na półmetku sesji tylko Alonso pojawił się na miękkich oponach, Hülkenberg testował twarde, a reszta skupiła się na średniej mieszance.
Chwilę później Lando Norris zaliczył delikatny kontakt ze ścianą. McLaren szybko uspokoił go przez radio, że nie ma powodów do niepokoju. W miarę jak kolejne zespoły zaczęły zakładać softy, tempo zaczęło rosnąć.
Lewis Hamilton jako pierwszy wykorzystał potencjał miękkiej mieszanki, wskakując na pierwszą lokatę z czasem 1:35,561, ale na prowadzeniu nie pozostał długo. Leclerc ponownie odpowiedział, wracając na szczyt tabeli z czasem 1:34,802, poprawiając przy okazji czas Tsunody, który chwilę wcześniej wskoczył na prowadzenie.
Do końca sesji pozostawało nieco ponad dziesięć minut, a Lando Norris wciąż zmagał się z samochodem i przyczepnością. Brytyjczyk znów przestrzelił hamowanie i musiał korzystać z pobocza. Dopiero na 8 minut przed końcem Norris zdołał wskoczyć z odległej 17. pozycji na szóstą lokatę. Oscar Piastri również nie potrafił znaleźć tempa i był jeszcze wolniejszy od swojego zespołowego partnera. Duet McLarena tracił pół sekundy do prowadzenia. Tymczasem na drugim miejscu znalazł się Alex Albon.
W końcówce sesji doszło do kilku wyjazdów poza tor Bearmana, Albona i Lawsona, jednak klasyfikacja nie zmieniła się już. Leclerc był najszybszy na rozpoczęcie weekendu, a tuż za nim znaleźli się Albon i Tsunoda.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 5,4 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
| P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:34,802 | 29 | |||
| 2 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:34,968 | 0,166 | 0,166 | 23 | |
| 3 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:35,071 | 0,269 | 0,103 | 27 | |
| 4 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:35,109 | 0,307 | 0,038 | 24 | |
| 5 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:35,179 | 0,377 | 0,070 | 31 | |
| 6 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:35,258 | 0,456 | 0,079 | 25 | |
| 7 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:35,299 | 0,497 | 0,041 | 30 | |
| 8 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:35,450 | 0,648 | 0,151 | 27 | |
| 9 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:35,534 | 0,732 | 0,084 | 25 | |
| 10 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:35,538 | 0,736 | 0,004 | 30 | |
| 11 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:35,561 | 0,759 | 0,023 | 26 | |
| 12 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:35,589 | 0,787 | 0,028 | 26 | |
| 13 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:35,709 | 0,907 | 0,120 | 28 | |
| 14 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:35,746 | 0,944 | 0,037 | 23 | |
| 15 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:35,894 | 1,092 | 0,148 | 25 | |
| 16 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:35,990 | 1,188 | 0,096 | 28 | |
| 17 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:36,123 | 1,321 | 0,133 | 30 | |
| 18 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:36,170 | 1,368 | 0,047 | 25 | |
| 19 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:36,398 | 1,596 | 0,228 | 25 | |
| 20 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:36,758 | 1,956 | 0,360 | 28 |
107% najlepszego czasu: 1:41,438
Jakub Ziółkowski