WSbR: Zmiany na sezon 2009
Organizatorzy World Series by Renault przedstawili zespołom szereg zmian na rok 2009
02.10.0815:08
2432wyświetlenia
Organizatorzy World Series by Renault przedstawili zespołom szereg zmian na rok 2009. Nowy sezon będzie nieco inny od wcześniejszych i dotyczy to wszystkich serii wchodzących w skład cyklu WSbR: Formula Renault 3.5, Eurocup Formula Renault 2.0 i Eurocup Megane Trophy.
FR3.5 to seria, gdzie co roku na kilku europejskich torach rywalizują młodzi zawodnicy z całego świata, marzący o awansie do Formuły 1. Stąd wywodzą się Robert Kubica i Sebastian Vettel, a z wcześniejszego wcielenia tej serii także Heikki Kovalainen i Fernando Alonso.
Teraz seria ta wkracza w kolejny sezon z nowym obliczem. Kalendarz mistrzostw będzie opierał się głównie na torach Formuły 1, na których w 2009 roku zostanie rozegranych siedem rund FR3.5. Seria odwiedzi między innymi tory F1 w Belgii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Węgrzech i Francji, a z pozostałych dwóch rund jedna będzie towarzyszyła Grand Prix Formuły 1 w Monako.
Nie będzie już czwartkowych sesji testowych, a format pozostałych sesji zostanie zmieniony. W piątek będą przeprowadzane dwie sesji treningowe po godzinę każda. Kwalifikacje będą przeprowadzane na obecnych zasadach, a więc utrzymana będzie spektakularna sesja SuperPole. Dystans wyścigu zostanie jednak zwiększony do 50 minut, a kierowca, który awansuje o największą liczbę miejsc w każdym wyścigu otrzyma dodatkowy punkt.
W połowie trwania sezonu lider mistrzostw otrzyma szansę poprowadzenia bolidu Renault R28 w ramach pokazów F1 towarzyszących WSbR, a mistrz serii tradycyjnie już odbędzie pełnoprawne testy z ekipą Renault pod koniec roku. Zmiany zajdą też w konstrukcji samego auta. Aerodynamika samochodu WSbR przejdzie niewielkie modyfikacje zainspirowane regulacjami F1 na sezon 2009.
Z kolei zwycięzca Eurocup Formula Renault 2.0 otrzyma 500 tysięcy euro, które mają pomóc mu w znalezieniu zespołu w FR3.5 na sezon 2010. Ponadto pierwsza trójka z klasyfikacji końcowej zostanie zaproszona na testy w samochodzie FR3.5. Treningi w tej juniorskiej formule również zostaną zredukowane do dwóch sesji po 40 minut w piątek. Format przebiegu kwalifikacji nie ulegnie zmianom. Wyścig będzie trwał 25 minut plus jedno okrążenie. W mistrzostwach będzie startowała mniejsza liczba samochodów, którą zredukowano do 38.
Będą też zmiany w Eurocup Megane Trophy. Nowy samochód zostanie zaprezentowany na paryskim Motor Show (4-19 października) przez prezesa koncernu Renault - Carlosa Ghosna. Przewidziano też nagrody pieniężne dla kierowców. Treningi, kwalifikacje i wyścig będą odbywały się na tegorocznych zasadach. Wszystkie powyższe zmiany maja uatrakcyjnić World Series by Renault, obniżyć koszty i zwiększyć widowiskowość poszczególnych serii.
Źródło: Renault-Sport.com
KOMENTARZE