F3: Kunimoto zwycięzcą 55. edycji Grand Prix Makau
Edoardo Mortara musiał zadowolić się drugim miejscem, a podium uzupełnił Brendon Hartley
16.11.0811:46
4457wyświetlenia
Tegoroczny wicemistrz japońskiej Formuły 3 - Keisuke Kunimoto odniósł niespodziewane zwycięstwo w 55. edycji Grand Prix Makau w swoim zaledwie pierwszym starcie na wymagającym Circuito da Guia. Japończyk pokonał zwycięzcę sobotniego wyścigu kwalifikacyjnego - Edoardo Mortarę, a na najniższym stopniu podium stanął Brendon Hartley.
Kunimoto objął prowadzenie już na początku wyścigu, wyprzedzając startującego z pierwszej pozycji Mortarę. Za nimi doszło jednak do sporego zamieszania na dojeździe do łagodnego zakrętu Mandarin, kiedy Roberto Streit zajechał drogę Samowi Birdowi i obaj kierowcy zderzyli się, co dla Streita skończyło się mocnym uderzeniem w bandę. Na torze pojawił się od razu samochód bezpieczeństwa, aby ułatwić usunięcie bolidów Streita i Birda, a wznowienie wyścigu nastąpiło na trzecim okrążeniu.
Podczas restartu Kunimoto utrzymał prowadzenie, a za nim podążali Jaime Alguersuari, Daniel Campos-Hull i Roberto Merhi. Alguersuari został wyprzedzony przez swojego rodaka Camposa-Hulla na dojeździe do zakrętu Lisboa, ale ostatecznie utrzymał trzecie miejsce, bowiem jadący przed Hiszpanami Mortara zablokował koła podczas hamowania na wybojach i spadł na czwarte miejsce. Alguersuari odzyskał następnie miejsce utracone na rzecz Camposa-Hulla na piątym okrążeniu i zaczął gonić Kunimoto.
Niestety wkrótce okazało się, że mistrz brytyjskiej F3 popełnił falstart i po karze przejazdu przez boksy przestał liczyć się w walce o zwycięstwo. Na drugie miejsce powrócił wówczas Mortara, który uporał się z wyprzedzeniem Camposa-Hulla na szóstym okrążeniu. Na dodatek wkrótce nastąpiła druga neutralizacja wyścigu po wypadku Mehriego w ostatnim zakręcie i Włoch znalazł się tuż za tylnym skrzydłem Kunimoto. Japończyk nie popełnił jednak żadnego błędu podczas wznowienia i odskoczył na blisko dwie sekundy, podczas gdy Mortara pojechał za szeroko w jednym z zakrętów i otarł się o bandę.
Pomimo niewielkich uszkodzeń auta, Mortara był później w stanie zbliżyć się trochę do Kunimoto, ale nie wystarczająco, aby móc myśleć o zaatakowaniu go. Ostatecznie wicemistrz F3 Euro Series stracił to Japończyka niewiele ponad jedną sekundę. Trzecie miejsce po starcie z 20 pozycji zajął Hartley, korzystając z kolizji pomiędzy Keiem Cozzolinim i Camposem-Hullem na 13 okrążeniu. Nowozelandczyk wykręcił też ponownie najlepszy czas okrążenia w wyścigu. Tuż za nim finiszowali kolejni dwaj kierowcy z F3 Euro Series - Mika Maki i Renger van der Zande, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Laurens Vanthoor, Oliver Turvey, Walter Grumbuller, Jules Bianchi i Alguersuari.
Zdjęcia i wideoklipy z rywalizacji w Makau można znaleźć tutaj.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Keisuke Kunimoto (2g) | Dallara F308 Toyota | 15 | 0h41m01,864 | ||
2 | Edoardo Mortara (7g) | Dallara F308 Volkswagen | 15 | +0:01,710 | ||
3 | Brendon Hartley (5g) | Dallara F308 Toyota | 15 | +0:04,006 | ||
4 | Mika Maki (9g) | Dallara F308 Volkswagen | 15 | +0:08,442 | ||
5 | Renger van der Zande (16g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:10,276 | ||
6 | Laurens Vanthoor (30g) | Dallara F308 Volkswagen | 15 | +0:12,975 | ||
7 | Oliver Turvey (3g) | Dallara F308 Toyota | 15 | +0:13,134 | ||
8 | Walter Grubmüller (19g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:14,695 | ||
9 | Jules Bianchi (14g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:18,725 | ||
10 | Jaime Alguersuari (4g) | Dallara F308 Toyota | 15 | +0:20,801 | ||
11 | Jon Lancaster (23g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:20,898 | ||
12 | James Jakes (15g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:21,418 | ||
13 | Cong Fu Cheng (8g) | Dallara F308 Volkswagen | 15 | +0:22,404 | ||
14 | Max Chilton (18g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:22,604 | ||
15 | Kazuya Oshima (22g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:23,930 | ||
16 | Daniel Campos-Hull (28g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:24,997 | ||
17 | Atte Mustonen (10g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:33,744 | ||
18 | Nicola de Marco (31g) | Dallara F308 Volkswagen | 15 | +0:46,527 | ||
19 | Kei Cozzolino (24g) | Dallara F308 Toyota | 15 | +0:48,270 | ||
20 | Michael Ho (12g) | Dallara F308 Mercedes | 15 | +0:51,739 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
21 | Stefano Coletti (17g) | Dallara F308 Mercedes | 11 | |||
22 | Basil Shaaban (29g) | Dallara F308 Mercedes | 10 | |||
23 | Carlo van Dam (1g) | Dallara F308 Toyota | 7 | |||
24 | Roberto Merhi (20g) | Dallara F308 Mercedes | 6 | |||
25 | Masaki Matsushita (26g) | Dallara F308 Mugen-Honda | 6 | |||
26 | James Winslow (27g) | Dallara F308 Mugen-Honda | 5 | |||
27 | Koki Saga (25g) | Dallara F308 Toyota | 2 | |||
28 | Sam Bird (21g) | Dallara F308 Mercedes | 0 | |||
29 | Roberto Streit (11g) | Dallara F308 Mercedes | 0 | |||
30 | Marcus Ericsson (6g) | Dallara F308 Toyota | 0 |
Pole position: Edoardo Mortara - 9:20,769 Najszybsze okrażenie: Brendon Hartley - 2:12,565 na 15 okrążeniu
KOMENTARZE