F3: Kunimoto zwycięzcą 55. edycji Grand Prix Makau

Edoardo Mortara musiał zadowolić się drugim miejscem, a podium uzupełnił Brendon Hartley
16.11.0811:46
Marek Roczniak
4457wyświetlenia

Tegoroczny wicemistrz japońskiej Formuły 3 - Keisuke Kunimoto odniósł niespodziewane zwycięstwo w 55. edycji Grand Prix Makau w swoim zaledwie pierwszym starcie na wymagającym Circuito da Guia. Japończyk pokonał zwycięzcę sobotniego wyścigu kwalifikacyjnego - Edoardo Mortarę, a na najniższym stopniu podium stanął Brendon Hartley.

Kunimoto objął prowadzenie już na początku wyścigu, wyprzedzając startującego z pierwszej pozycji Mortarę. Za nimi doszło jednak do sporego zamieszania na dojeździe do łagodnego zakrętu Mandarin, kiedy Roberto Streit zajechał drogę Samowi Birdowi i obaj kierowcy zderzyli się, co dla Streita skończyło się mocnym uderzeniem w bandę. Na torze pojawił się od razu samochód bezpieczeństwa, aby ułatwić usunięcie bolidów Streita i Birda, a wznowienie wyścigu nastąpiło na trzecim okrążeniu.

Podczas restartu Kunimoto utrzymał prowadzenie, a za nim podążali Jaime Alguersuari, Daniel Campos-Hull i Roberto Merhi. Alguersuari został wyprzedzony przez swojego rodaka Camposa-Hulla na dojeździe do zakrętu Lisboa, ale ostatecznie utrzymał trzecie miejsce, bowiem jadący przed Hiszpanami Mortara zablokował koła podczas hamowania na wybojach i spadł na czwarte miejsce. Alguersuari odzyskał następnie miejsce utracone na rzecz Camposa-Hulla na piątym okrążeniu i zaczął gonić Kunimoto.

Niestety wkrótce okazało się, że mistrz brytyjskiej F3 popełnił falstart i po karze przejazdu przez boksy przestał liczyć się w walce o zwycięstwo. Na drugie miejsce powrócił wówczas Mortara, który uporał się z wyprzedzeniem Camposa-Hulla na szóstym okrążeniu. Na dodatek wkrótce nastąpiła druga neutralizacja wyścigu po wypadku Mehriego w ostatnim zakręcie i Włoch znalazł się tuż za tylnym skrzydłem Kunimoto. Japończyk nie popełnił jednak żadnego błędu podczas wznowienia i odskoczył na blisko dwie sekundy, podczas gdy Mortara pojechał za szeroko w jednym z zakrętów i otarł się o bandę.

Pomimo niewielkich uszkodzeń auta, Mortara był później w stanie zbliżyć się trochę do Kunimoto, ale nie wystarczająco, aby móc myśleć o zaatakowaniu go. Ostatecznie wicemistrz F3 Euro Series stracił to Japończyka niewiele ponad jedną sekundę. Trzecie miejsce po starcie z 20 pozycji zajął Hartley, korzystając z kolizji pomiędzy Keiem Cozzolinim i Camposem-Hullem na 13 okrążeniu. Nowozelandczyk wykręcił też ponownie najlepszy czas okrążenia w wyścigu. Tuż za nim finiszowali kolejni dwaj kierowcy z F3 Euro Series - Mika Maki i Renger van der Zande, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Laurens Vanthoor, Oliver Turvey, Walter Grumbuller, Jules Bianchi i Alguersuari.

Zdjęcia i wideoklipy z rywalizacji w Makau można znaleźć tutaj.

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Keisuke Kunimoto (2g)Dallara F308 Toyota150h41m01,864
2Edoardo Mortara (7g)Dallara F308 Volkswagen15+0:01,710
3Brendon Hartley (5g)Dallara F308 Toyota15+0:04,006
4Mika Maki (9g)Dallara F308 Volkswagen15+0:08,442
5Renger van der Zande (16g)Dallara F308 Mercedes15+0:10,276
6Laurens Vanthoor (30g)Dallara F308 Volkswagen15+0:12,975
7Oliver Turvey (3g)Dallara F308 Toyota15+0:13,134
8Walter Grubmüller (19g)Dallara F308 Mercedes15+0:14,695
9Jules Bianchi (14g)Dallara F308 Mercedes15+0:18,725
10Jaime Alguersuari (4g)Dallara F308 Toyota15+0:20,801
11Jon Lancaster (23g)Dallara F308 Mercedes15+0:20,898
12James Jakes (15g)Dallara F308 Mercedes15+0:21,418
13Cong Fu Cheng (8g)Dallara F308 Volkswagen15+0:22,404
14Max Chilton (18g)Dallara F308 Mercedes15+0:22,604
15Kazuya Oshima (22g)Dallara F308 Mercedes15+0:23,930
16Daniel Campos-Hull (28g)Dallara F308 Mercedes15+0:24,997
17Atte Mustonen (10g)Dallara F308 Mercedes15+0:33,744
18Nicola de Marco (31g)Dallara F308 Volkswagen15+0:46,527
19Kei Cozzolino (24g)Dallara F308 Toyota15+0:48,270
20Michael Ho (12g)Dallara F308 Mercedes15+0:51,739
Niesklasyfikowani
21Stefano Coletti (17g)Dallara F308 Mercedes11
22Basil Shaaban (29g)Dallara F308 Mercedes10
23Carlo van Dam (1g)Dallara F308 Toyota7
24Roberto Merhi (20g)Dallara F308 Mercedes6
25Masaki Matsushita (26g)Dallara F308 Mugen-Honda6
26James Winslow (27g)Dallara F308 Mugen-Honda5
27Koki Saga (25g)Dallara F308 Toyota2
28Sam Bird (21g)Dallara F308 Mercedes0
29Roberto Streit (11g)Dallara F308 Mercedes0
30Marcus Ericsson (6g)Dallara F308 Toyota0
Pole position: Edoardo Mortara - 9:20,769 Najszybsze okrażenie: Brendon Hartley - 2:12,565 na 15 okrążeniu

KOMENTARZE

11
Jędruś
17.11.2008 06:04
W sumie dla Hulkenberga zwycięstwo tu nic by nie znaczyło ... Zresztą ... Jarvis w tamtym roku tu wygrał i co , ledwo w DTM jeździ , Coway też w GP2 poza tym , że jest testerem Hondy nic nie osiągnął ...
owca
16.11.2008 08:03
ciekawe jakby pojechał Hulkenberg... troche szkoda ze wybrał testy GP2 (i tak zbytnio nie udane) zamiast Makau
renegade
16.11.2008 07:43
... nalezy dodac, ze kawal chlopa z niego ;-)
Maraz
16.11.2008 05:15
Wart dodać, że Kunimoto jest pierwszym Japończykiem po Sato, który wygrał GP Makau. Od wygranej Sato minęło siedem lat.
Jędruś
16.11.2008 04:30
Ogormy sukces Kunimoto ... Wygrał naprawdę niespodziewanie ... Ciekawe tylko czy trafi do GP2 ... Mortara też ładnie zakończył swój ostatni sezon F3. Hartley bardzo dobrze.
Ducsen
16.11.2008 03:52
Dziesiątki Mercedesów nie dały rady jednemu VW i Toyocie...
Maraz
16.11.2008 01:56
Za trochę dodam info o silnikach do tabelki.
<Dr.DreS>
16.11.2008 01:54
Alguersuari chciał wygrać...
dragon92
16.11.2008 01:22
Zespół Raikkonena w takiej samej formie jak Raikkonen widze :P
renegade
16.11.2008 12:19
Ano, pewnie nawet ciekawsza niz zestawienie zespolowe.
paolo
16.11.2008 11:04
Fajnie by było jakbyście uwzględnili silniki w tabelce. Wydaje i się, że to dość ciekawa informacja.