Testy w Jerez dzień 3: Środa także dla STR

Robert Kubica ukończył testy na ostatniej pozycji, jeżdżąc po raz pierwszy bolidem z KERS
10.12.0817:25
Marek Roczniak
7404wyświetlenia

Zespół Toro Rosso kontynuuje swoją dominację na torze Jerez, korzystając ze standardowej wersji tegorocznego bolidu STR3. Sebastien Buemi pozostał na czele tabeli czasowej do końca środy, pokonując o ponad pół sekundy innych kandydatów na jednego z dwóch kierowców wyścigowych włoskiej stajni na sezon 2009 - Takumę Sato i Sebastiena Bourdaisa.

Buemi jeździł jednym bolidem przez cały dzień, łącznie pokonując najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców - 128. Tymczasem Sato i Bourdais dzielili się drugim STR3, przy czym Sato jeździł znacznie krócej od Bourdaisa, bo tylko przez 90 minut (jutro Japończyk będzie już testował przez cały dzień). Łącznie cała trójka przejechała dzisiaj 246 okrążeń. Inni kierowcy także pokonali dzisiaj sporo okrążeń, a to za sprawą wyraźnej poprawy pogody, choć rano było chłodno i tor był jeszcze trochę mokry.


Czwarty czas uzyskał kierowca testowy McLarena - Pedro de la Rosa, który jeździł dzisiaj z przednim skrzydłem w specyfikacji na sezon 2009. Hiszpan jako jedyny zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Buemiego. Za de la Rosą znaleźli się dwaj Finowie - Kimi Raikkonen (Ferrari) i Heikki Kovalainen (McLaren). Raikkonen jeździł standardowym bolidem F2008, natomiast Kovalainen podczas swojego pierwszego dnia testów od zakończenia sezonu 2008 jeździł po raz pierwszy w MP4-23K z systemem KERS.

Na 7 i 8 pozycji dzisiejsze testy ukończyli dwaj sprawcy wywieszenia czerwonej flagi: Fernando Alonso (Renault) i Nico Rosberg (Williams). Alonso wypadł z toru podczas porannej sesji i uszkodził nieznacznie bolid, ale dość szybko powrócił na tor, przekraczając barierę stu okrążeń, natomiast Rosberg zatrzymał się na torze po południu, ale także stracił bardzo mało czasu z tego powodu i okazał się drugim po Buemim najbardziej pracowitym kierowcą na torze.

Zgoła inaczej wyglądała jednak sytuacja w przypadku ostatniego sprawcy przerwy w testach - Roberta Kubicy, który po raz pierwszy jeździł dzisiaj z systemem KERS. Polak zatrzymał się na torze tuż przed godziną 14:00 ze względu na usterkę mechaniczną, która spowodowała niestety uszkodzenie podwozia. Naprawa samochodu zabrała mechanikom resztę dnia, tak więc Robert musiał zadowolić się w środę przejechaniem zaledwie 38 okrążeń i ostatnim miejscem w tabeli czasowej.

Przed Polakiem znaleźli się jego zespołowy partner Nick Heidfeld i drugi kierowca Ferrari - Felipe Massa, który po przybyciu prosto z Brazylii dołączył do Raikkonena o godzinie 15:30, prowadząc drugi bolid F2008 także bez systemu KERS. Jutro ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Jerez.

Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,428 km)
KierowcaNar.KonstruktorBolidAKCzas okr.Okr.
1Sebastien BuemiSTR FerrariSTR31:18.073128
1Takuma SatoSTR FerrariSTR31:18.60138
1Sebastien BourdaisSTR FerrariSTR31:18.67381
1Pedro de la RosaMcLaren MercedesMP4-23A+1:19.03278
1Kimi RaikkonenFerrariF20081:19.33489
1Heikki KovalainenMcLaren MercedesMP4-23K+1:19.63164
1Fernando AlonsoRenaultR281:19.907106
1Nico RosbergWilliams ToyotaFW30B++1:20.309122
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.08B+1:20.36587
1Felipe MassaFerrariF20081:20.49027
1Robert KubicaBMW SauberF1.08B++1:20.95438
PogodaTemperatura powietrza: 7-15°C
Temperatura toru: 9-20°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: F1Today.nl, informacje prasowe zespołów (Foto: circuitodejerez.com)

KOMENTARZE

21
byczek_1988
11.12.2008 04:40
laska_prokocim- wysokie miejsca STR sa spowodowane brakiem srodkow na samodzielne prace nad aero na 2009, wiec sa zmuszeni do jazdy STR3. Testuja takze nowych kierowcow, kazdy z nich śrubuje jak najlepsze czasy.. a takze jest w tym wszystkim element marketingowy, bo RBR dlugo nie pociagnie dwoch zespolow i chca pokazac, ze siostrzany zespol jest i szybki i do wziecia:)
Ferrarif1
11.12.2008 03:51
sorki sprawdziłem to ja dawno ten harmonogram skopiowałem ale już jest poprawione
laska_prokocim
11.12.2008 02:23
kompletnie nie mogę tego pojąć jak to się dzieje że za każdym razem testów STR bije wszystkich na głowę! Wiem, wiem, zaraz powiecie że to tylko testy i w dodatku mają bolid z 2008 roku... ale mnie mimo wszystko wydaje się, że w tym momencie STR ma jeden z najlepszych bolidów w stawce, zaraz za ferrari i mclarenem. A poza tym mają strasznie utalentowanych kierowców, bo po stracie Vettela nic nie stracił zespół, a wręcz przeciwnie.
Ferrarif1
11.12.2008 12:23
to w takim razie jak clos jeździł w poniedziałek to macie tu na f1wm zły harmonogram testów
Huckleberry
10.12.2008 09:33
Już widać pierwszą przewagę BMW - http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=116605&catID=3667 McLaren nie ma półek na skrzydle do mocowania wentylatorów :D Chociaż mam wrażenie że BMW trochę ściemnia - pokazują tu jakieś toporne rozwiązania a gdzies po cichu testują tajną broń na przyszły sezon :P
Przemo 1994
10.12.2008 09:13
to związane jest z szerokością przedniego skrzydła
Metalpablo
10.12.2008 08:51
Zauważyliście bardzo nieduże wloty do chłodnic u McLarena?? Trochę mnie to zastanawia czemu takie małe są.
Jankes
10.12.2008 08:26
Ferrarif1, ty jesteś w błędzie, w poniedziałek jeździł Clos, a we wtorek do Williamsa dołączyła reszta
Ferrarif1
10.12.2008 07:32
popełniliście błąd testy zaczeły się we wtorek a więc środa nie mogła być dniem trzecim
Andre
10.12.2008 07:27
Ach z tym bolidem Kubicy! Teraz tylko nawala i nawale. Jak on ma pracować, skoro się nie da? On potrzebuje więcej testów od Heidfelda i Kliena, bo to z nim jest największy problem. A strata do Rosberga to pond 0,5 sek.! Jak BMW nie bedzie miało za rok najlepszego samochodu, to chyba zatłukę Theissena! Nie po to rezygnowali po Kanadzie, żeby w 2009 byli z tułu! Już wiemy, że gdyby Kubica miał przez cały rok taki sam bolid jak na początku sezonu, byłby mistrzem! Po GP Japonii było tylko 12 pkt straty do lidera, a 2 ostanie wyścigi były zupełną klapą! Mają być za rok najlepsi i muszą się wziąć do roboty, bo w tej chwili ósmy w 2008 Wiliams jest o, 5 sek. szybszy!!!
sisiorex
10.12.2008 06:21
Ale Maci mają cudowny przód 8D !
Maraz
10.12.2008 06:00
PolePosition, w wypowiedzi prasowej BMW nie ma nic więcej na temat Roberta poza tym, że jeździł z KERS i miał jakąś awarię, po której nie wrócił na tor do końca dnia.
Dale65
10.12.2008 05:58
Po prostu najnormalniej w świecie Kubek waży te swoje ~75kg i przy KERS daje mu to potężnie w dupę. Ale to wiedzieliśmy już na początku tego roku, więc na przykład mnie to nie dziwi.
CamilloS
10.12.2008 05:53
Niech BMW przerobi swoje malowanie bo na tle innych bolidów wygląda to tragicznie :/
czarodziej_f1
10.12.2008 05:45
Nic się nie dzieje z Robercikiem. Pamiętacie zeszły rok, jak BMW na testach tworzyło ogony? I co z tego wyszło?:) Będzie bdb:)
PolePosition
10.12.2008 05:35
Maraz, przetłumaczycie wypowiedź prasową BMW po tych testach? O ile takowa się ukaże... bo interesuje mnie co się dzieje z Robercikiem ;) z góry wielkie dzięki
Maraz
10.12.2008 05:32
ksAnderson, przede wszystkim chodzi o jazdę na slickach i dostosowanie do nich ustawień zawieszenia, a także o testy wytrzymałości silników (teraz muszą wytrzymywać 3 GP). Poza tym zespoły mogą testować wiele nowych części pod karoserią lub niewidocznych na pierwszy rzut oka. Na pewno nikt nie jeździ dla samego jeżdżenia :)
nosi
10.12.2008 05:30
ehh..Robertowi wlozyli KERS i juz jest gorzej...nie dobrze...jednak ta waga ma znaczenie - zwlaszcza dla niego..;/
dzbanek2
10.12.2008 05:21
Żeby kierowcy nie zapomnieli jak sie jeździ ?
ksAnderson
10.12.2008 04:56
Ktoś wie co STR, Renaultowi i Ferrari dają testy na tegorocznym sprzęcie? Wiem że Renault ma symulowany docisk przyszłosezonowy, ale to w końcu tylko symulacja, a nie coś co faktycznie tak będzie działało...
kLc!
10.12.2008 04:32
Czyżby Ferrari nie uznało za stosowne wdrożyć jakieś rozwiązania na przyszły sezon?