Garść ostatnich doniesień w telegraficznym skrócie
Tilke w Rzymie; Renault myśli o dodatkowym teście; dyfuzory FW31 i TF109 legalne?
04.02.0914:50
3283wyświetlenia
Jak donosi włoska Gazzetta dello Sport, w Rzymie pojawił się w tym tygodniu szef znanego biura projektowego torów Formuły 1 - Hermann Tilke, aby rozejrzeć się za najlepszą lokalizacją dla toru ulicznego, na którym mogłoby zostać rozegrane grand prix w 2011 roku.
Pod uwagę brane są podobno trzy lokalizacje - wszystkie trzy w obrębie dystryktu EUR w południowo-zachodniej części miasta, a budżet na całą inwestycję ma zamknąć się w kwocie 50 milionów euro. Gazeta twierdzi, że wizyta Tilke w Rzymie raczej nie byłaby możliwa bez poparcia Berniego Ecclestone'a, który decyduje o kształcie kalendarza F1.
W hiszpańskiej prasie pojawiły się z kolei doniesienia o tym, że zespół ich narodowego bohatera Fernando Alonso - Renault planuje przeprowadzić dodatkowy dzień testów tuż przed rozpoczęciem sezonu, aby mieć dodatkowy czas na wyeliminowanie niedoskonałości nowego bolidu R29 przed wprowadzeniem zakazu testów.
Diario AS pisze, że miejscem dodatkowego dnia testów w okolicy 16 marca (niespełna dwa tygodnie przed Grand Prix Australii) ma być tor Silverstone, położony zaledwie godzinę drogi od brytyjskiej siedziby zespołu Renault w Enstone. Pozostałe zespoły przygotowania do sezonu 2009 planują zakończyć 13 marca podczas grupowych testów pod Barceloną.
Tymczasem szwajcarski serwis Motorsport Aktuell utrzymuje, że kontrowersyjna konstrukcja tylnego dyfuzora w nowych bolidach zespołów Williams i Toyota jest zdaniem FIA zgodna z przepisami, choć niewątpliwie wykorzystuje pewną lukę, która umożliwia obejście w niewielkim obszarze strefy zgniotu (pod światłem na deszcz) limitu wysokości dyfuzora, wynoszącego normalnie 175 mm.
Oba zespoły otrzymały już podobno osobno zapewnienie od FIA, że ich wersje dyfuzora w bolidach FW31 i TF109 są zgodne z przepisami na sezon 2009. Federacja nie potwierdziła jednak dotychczas tej informacji, a ewentualne protesty innych zespołów będą przyjmowane tylko przez sędziów wyścigowych podczas weekendów grand prix, a więc najwcześniej w Australii pod koniec przyszłego miesiąca.
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE