Garść ostatnich doniesień w telegraficznym skrócie

Tilke w Rzymie; Renault myśli o dodatkowym teście; dyfuzory FW31 i TF109 legalne?
04.02.0914:50
Marek Roczniak
3283wyświetlenia

Jak donosi włoska Gazzetta dello Sport, w Rzymie pojawił się w tym tygodniu szef znanego biura projektowego torów Formuły 1 - Hermann Tilke, aby rozejrzeć się za najlepszą lokalizacją dla toru ulicznego, na którym mogłoby zostać rozegrane grand prix w 2011 roku.

Pod uwagę brane są podobno trzy lokalizacje - wszystkie trzy w obrębie dystryktu EUR w południowo-zachodniej części miasta, a budżet na całą inwestycję ma zamknąć się w kwocie 50 milionów euro. Gazeta twierdzi, że wizyta Tilke w Rzymie raczej nie byłaby możliwa bez poparcia Berniego Ecclestone'a, który decyduje o kształcie kalendarza F1.


W hiszpańskiej prasie pojawiły się z kolei doniesienia o tym, że zespół ich narodowego bohatera Fernando Alonso - Renault planuje przeprowadzić dodatkowy dzień testów tuż przed rozpoczęciem sezonu, aby mieć dodatkowy czas na wyeliminowanie niedoskonałości nowego bolidu R29 przed wprowadzeniem zakazu testów.

Diario AS pisze, że miejscem dodatkowego dnia testów w okolicy 16 marca (niespełna dwa tygodnie przed Grand Prix Australii) ma być tor Silverstone, położony zaledwie godzinę drogi od brytyjskiej siedziby zespołu Renault w Enstone. Pozostałe zespoły przygotowania do sezonu 2009 planują zakończyć 13 marca podczas grupowych testów pod Barceloną.


Tymczasem szwajcarski serwis Motorsport Aktuell utrzymuje, że kontrowersyjna konstrukcja tylnego dyfuzora w nowych bolidach zespołów Williams i Toyota jest zdaniem FIA zgodna z przepisami, choć niewątpliwie wykorzystuje pewną lukę, która umożliwia obejście w niewielkim obszarze strefy zgniotu (pod światłem na deszcz) limitu wysokości dyfuzora, wynoszącego normalnie 175 mm.

Oba zespoły otrzymały już podobno osobno zapewnienie od FIA, że ich wersje dyfuzora w bolidach FW31 i TF109 są zgodne z przepisami na sezon 2009. Federacja nie potwierdziła jednak dotychczas tej informacji, a ewentualne protesty innych zespołów będą przyjmowane tylko przez sędziów wyścigowych podczas weekendów grand prix, a więc najwcześniej w Australii pod koniec przyszłego miesiąca.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

10
mitcom
05.02.2009 04:05
nie masz racji gnt3c. Bernie nie mówi ludziom "dokąd mogą wyjeżdżać, a dokąd nie", on mówi gdzie mają wyjechać
gnt3c
05.02.2009 10:06
nie wiedziałem, że macki Bernie'go są aż tak długie, że może ludziom mówić dokąd mogą wyjeżdżać, a dokąd nie...lol
rafaello85
05.02.2009 09:43
Ja nie wierzę, że GP Włoch zostanie przeniesieone na ulice Rzymu. Z resztą ta rewelaca została już zdementowana.
Huckleberry
05.02.2009 07:44
Tilke, Tilke.. :) Ale widzę, że te ostatnie tory mu posłużyły bo się nieźle roztył [jesli to aktualne zdjęcie]... ;)
mitcom
04.02.2009 11:06
A.S. >> dyfuzor i strefa zgniotu wyglądają trochę inaczej, więc to raczej Tilke :) zresztą google też zdaje się to potwierdzać http://images.google.pl/images?imgtype=face&as_st=y&gbv=2&hl=pl&q=hermann+tilke&btnG=Szukaj+obrazów
A.S.
04.02.2009 09:01
Jeśli to zdjęcie na górze przedstawia Hermana Tilke, to teraz przynajmniej wiem jak wygląda sprawca tylu nieszczęść w F1 :)
Jędruś
04.02.2009 07:21
Pewnie jeśli dyfuzory okażą się realne to od europejskiej część sezonu wszyscy będą je mieć :D
tomekf248
04.02.2009 03:32
Teraz rozumiem. Dzięki.
Maraz
04.02.2009 02:53
Światło jest częścią tzw. strefy zgniotu - to ten wystający element. Toyota i Williams zrobiły tak, że dyfuzor bezpośrednio pod strefą zgniotu jest wyższy, bo tu nie ma limitu wysokości 175 mm. Limit ten obowiązuje po bokach i tam dyfuzor w FW31 i TF109 jest już niższy. Zobacz tutaj: http://www.formula1.com/photos/ta_article/full/ta_article_622.jpg
tomekf248
04.02.2009 02:49
Silverstone. Jak ja lubię ten tor. Renault chce być krok przed innymi i dobrze. Bernie z Tilke'm już by sobie odpuścił tory uliczne. Nie rozumiem. Światło na deszcz jest umieszczone w dyfuzorze??