Testy w Andaluzji dzień 2/4: Kovalainen za Buemim

W środę pogoda dopisała w Hiszpanii i kierowcy mogli przejechać sporo okrążeń
11.02.0918:01
Marek Roczniak
6425wyświetlenia

W Bahrajnie testy zostały przerwane z powodu burzy piaskowej, a tymczasem w Hiszpanii pogoda dopisała w środę i kierowcy obecni na torze Jerez mogli dzisiaj przejechać sporo okrążeń. Wyjątek stanowił tylko Nelson Piquet Jr, który z powodu dalszych problemów z Renault R29 większą część dnia spędził ponownie w garażu.

Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia ponownie uzyskał Sebastien Buemi w zeszłorocznym bolidzie Toro Rosso STR3. Szwajcar pokonał aż 143 okrążenia i zakończył swoją pracę na ten tydzień, jako że jutro zastąpi go już Sebastien Bourdais.

W posiadaniu drugiego czasu przez sporą część dnia był Mark Webber, który powrócił za kierownicę bolidu F1 po raz pierwszy od złamania nogi w listopadzie ubiegłego roku. Powrót ten okazał się dość udany, jako że Australijczyk już pierwszego dnia zdołał przejechać 83 okrążenia. Pod koniec sesji lepszy czas wykręcił jednak Heikki Kovalainen (McLaren MP4-24) i Mark musiał ostatecznie zadowolić się trzecim miejscem, tracąc do Fina pół sekundy.

Kovalainen jeździł dzisiaj ze zmodyfikowaną wersją tylnego skrzydła z ubiegłego roku, co zespół z Woking tłumaczył tym, że nie ma jeszcze gotowego skrzydła w specyfikacji na sezon 2009, które zapewnia duży docisk. Fin testował dzisiaj między innymi system KERS, który nie przysporzył żadnych poważniejszych problemów. Jutro MP4-24 poprowadzi drugi kierowca McLarena - Lewis Hamilton.

Czwarty czas uzyskał Kazuki Nakajima, będąc wolniejszym od Webbera o 0,1 sekundy. Dla Japończyka była to pierwsza okazja do poprowadzenia Williamsa FW31 na suchym torze. Kazuki przejechał w sumie 125 okrążeń, pracując głównie nad doskonaleniem ustawień nowego bolidu.

Stawkę zamknął ponownie Piquet, tracąc znowu niewiele ponad sekundę do najszybszego kierowcy w tegorocznym bolidzie. Brazylijczyk przejechał dzisiaj niespełna 49 okrążeń, a więc jak do tej pory nowy bolid Renault jest nie tylko najwolniejszy, ale i dość zawodny. Chodzą słuchy, że francuska stajnia zamierza odpuścić sobie najbliższe testy w Barcelonie, aby skupić się na przygotowaniu poprawek do R29 przed ponownymi testami w Jerez na początku marca. Jutro zastąpi Piqueta dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso.

Pogoda
Temperatura powietrza: 16°C
Temperatura toru: 18°C
Słonecznie

Źródło: Autosport.com, informacje prasowe zespołów
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastien Buemi (-)Toro Rosso Ferrari STR31431:17,591
2Heikki Kovalainen (-)McLaren Mercedes MP4-241101:20,7993,208 3,208
3Mark Webber (-)Red Bull Renault RB5831:21,3213,730 0,522
4Kazuki Nakajima (-)Williams Toyota FW311251:21,4513,860 0,130
5Nelson Piquet Jr (-)Renault R29491:21,9084,317 0,457

KOMENTARZE

23
NEO86
25.02.2009 12:08
Renault musi się poważnie wziąść do roboty bo mają spore problemy ale nie skreślałbym jeszcze tej ekipy
Jędruś
12.02.2009 01:59
We wtorek Mclaren też jeździł ze starym skrzydłem ??? Trudno teraz coś powiedzieć. Trąbiłem w tamtym roku, że to iż Renault chce na siłę zatrzymać Alonso może się rzeczywiście odbić na ich szybkości w początku sezony. Trudno stwierdzić jaką mają i czy mają stratę. Różnice są niewielkie. Martwi tyylko niezawodność. Red Bull od początku szybki.
ksAnderson
11.02.2009 11:25
seba - można rozumieć to też jako "drugi z kierowców McLarena"
seba_d
11.02.2009 10:48
"Jutro MP4-24 poprowadzi drugi kierowca McLarena – Lewis Hamilton." myślałem że Lewis No. w Mcl. ;)
mbg
11.02.2009 09:51
Przeczuwam że RBR będzie wyżej od Renault i Toyoty w tym sezonie, może nawet w czołówce, a czas Webber'a też chyba nie był na 100% jego możliwości, musi się chłopak oszczędzac, a Renault jak nie przeprojektuje znacząco przodu to może byc nieciekawie.
Gerlach
11.02.2009 09:43
Strata Renówki do Red Bulla jest z dzisiejszych testów niewielka. Zobaczymy co będzie jak wsiądzie Fernando za kierownicę, nie skazywałbym od razu Renault na straty.
ksAnderson
11.02.2009 08:42
hagi, teraz to chociaż wszystko takie szerokie się u nich wydaje :P mi w tych bolidach jako tako wszystko pasuje, ale skrzydła nie współgrają ze sobą - albo oba szerokie albo wąskie powinny być, w zeszłym roku było ładnie względem ich zróżnicowania wobec siebie, w tym jedno rozciągnęli a drugie zwężyli... Z tego testu najlepszy wizualnie jest dla mnie McLaren xD
hagj
11.02.2009 08:04
Szczerze to McLaren śmiesznie dość wygląda w kombinacji konstrukcja '09 tylne skrzydło '08 :P
Maraz
11.02.2009 07:31
Opis testów uzupełniony.
fernandof1
11.02.2009 06:48
nono weber brawo brawo ale reno nie jest znów tak zle aż tyle nie traci co wczoraj a w barcelonie nie pojedzie tylko bede pracowac nad autem i moze wyemilinuja te blędy jestem optymistą ale jak sie nie uda to beda roszczarowany
ice_man_86
11.02.2009 06:37
bo jeszcze nie mają :D
andy
11.02.2009 06:20
czemu ten Mclaren jeździ ze starym tylnym skrzydłem? zaczyna mnie to irytować. Czyżby jakiś problem z nowym?
noofaq
11.02.2009 06:16
ciekawe jak słabość Renault odbije się na niezawodności RB5 który bazuje w sporej częsci na podobnych częściach :]
paolo
11.02.2009 06:14
Szkoda Renault, a właściwie Alonso. Problemy z szybkością, problemy techniczne, odwołane testy. Gigantyczne błędy jak na tak doświadczoną ekipę. Szkoda, że jeden z kandydatów do tytułu właściwie odpada z walki zanim sezon wystartował.
Krauza
11.02.2009 05:54
Jeśli Kovalainen jeździł ze skrzydłem z 2008 roku... To można śmiało powiedzieć że RB5 jest dosyć dobrym bolidem :)
ferdziokiepski
11.02.2009 05:50
i bez tego by go zatrzymali bo gdyby poszedł do Hondy to by został na lodzie
Filo_M-ce
11.02.2009 05:49
Ja sie tam ciesze z wyniku Webbera :) Troche sie obawiałem o ta noge, ale chyba wszystko chyba już gra, i dobrze. Niby najmniej okrążeń z czołówki zrobił, ale i tak sporo jak na pierwszy raz więc jestem pewien że w 100% bedzie sprawny za 45 dni (dzieki f1wm.pl za odliczacz czasu do wyścigu :D)
Czechoslowak
11.02.2009 05:13
powiem po raz kolejny: problemy Renault wcale mnie nie dziwią: od końcówki zeszłego sezonu wiedziałem, że ta szaleńcza pogoń za Ferrari i McLarenem niekorzystnie odbije się na przyszłorocznym bolidzie... chociaż swój cel osiągnęli- zatrzymali Alonso
Hindus
11.02.2009 05:12
co do Kovalainena jezdzil ze skrzydlem z tamtego roku, stad ten super czas:P
owca
11.02.2009 05:11
po co McLaren cały czas jeździ z tylnym skrzydłem w specyfikacji z ubiegłego sezonu? :| wcześniej tłumaczyli to mokrym torem, ale dzisiaj świeciło przecież słońce. naprawdę nie rozumie, co chca przez to osiągnąć. mają przecież nowe tylnie skrzydło. czemu go nie zakładają?
michal5
11.02.2009 05:09
mimol > Buemi jedzie bolidem z 2008 roku a inni już z nowymi
lazurexxx
11.02.2009 05:08
Mimol, patrz - STR3
Mimol
11.02.2009 05:06
Ho ho, Buemi szaleje :). STR to ma jednak szczęście do dobrych kierowców ostatnio.