GP Malezji: waga bolidów po kwalifikacjach

Nick Heidfeld wystartuje z najcięższym bolidem do jutrzejszego wyścigu
04.04.0915:49
Marek Roczniak
17271wyświetlenia
KierowcaZespółWaga boliduIlość paliwa (kg)*Pit po okr.*
1Jenson ButtonBrawn GP Mercedes6605523
1Jarno TrulliToyota656,551,522
1Timo GlockToyota656,551,522
1Nico RosbergWilliams Toyota6565121
1Mark WebberRed Bull Renault6565121
1Robert KubicaBMW Sauber6635824
1Kimi RaikkonenFerrari662,557,524
1Rubens BarrichelloBrawn GP Mercedes664,559,525
1Fernando AlonsoRenault680,575,532
1Nick HeidfeldBMW Sauber6928737
1Kazuki NakajimaWilliams Toyota683,478,433
1Lewis HamiltonMcLaren Mercedes6888335
1Sebastian VettelRed Bull Renault6474218
1Heikki KovalainenMcLaren Mercedes688,983,935
1Sebastien BourdaisTorro Rosso Ferrari670,565,528
1Felipe MassaFerrari689,584,536
1Nelson Piquet JrRenault681,976,932
1Giancarlo FisichellaForce India Mercedes680,575,532
1Adrian SutilForce India Mercedes655,550,521
1Sebastien BuemiTorro Rosso Ferrari686,581,534

KOMENTARZE

39
Andre180
05.04.2009 08:34
Vettel ma najmniej paliwa Któryś z kierowców Force India napewno znajdzie się w boksach po 1 okrążeniu
orzel24
05.04.2009 06:38
W Kuala Lumpur aktualnie jest ulewa :) Czyli zapowiada się ciekawy wyścig ^^
deimos
05.04.2009 12:56
michal5@ wiem o tym, po prostu nie patrzylem na kary, a na czasy jakie okreslone bolidy osiagnely oraz jaka sila dysponuja w stawce, bo na tym torze jest to bardziej przejrzyste :)
marrcus
04.04.2009 10:37
gdzie można sprawdzić prędkości, na Live Timingu widać tylko top 6 i wszyscy S/F to Kersy 275-271
Jędruś
04.04.2009 09:21
BMW wybrało chyba dobrą taktykę , gdyż Heidfeld ma KERS i pewnie będzie chciał świetnie wystartować a następnie spowalniać kierowców jadących z nim jak najdłużej się tylko da.
zawias
04.04.2009 09:05
Panowie, a czy któryś z Was wie jaka jest różnica w kg pomiędzy miękkimi a twardymi oponami?
marios76
04.04.2009 08:36
Huckleberry- wyjaśniłem:) Jezu, a może tych znawców na kapsle do piaskownicy , zamiast przed telewizor! To pewnie jeden z tych co zaczęli oglądać jak Robert trafił do BMW:) Pamięta taki Mansella, Sennę, Prosta czy choćby Hilla z schumacherem? Nie, ale się zna i uczy! (speedzie to już ogólnie o "znawcach") Zachęcam do pogłębiania wiedzy, a później do pisania, nawet głupot-byleś miał potem argument! ;) w poprzednim poście zjadłem "3" -oczywiście powinno być "spalanie 2,38ljest bardzo optymistyczne...."
Huckleberry
04.04.2009 08:30
speed-crashday - o jakim przegrzaniu hamulców piszesz??? Przecież to co daje więcej KERS na przyspieszaniu potem z powrotem do niego trafia na hamowaniu... Tak na chłopski rozum... :-/
marios76
04.04.2009 08:29
nikifor, ja też uważam że te dane są z kapelusza- w Australii wszystkim brakło kilku kółek:) spalanie 2,8 l jest bardzo optymistyczne, poza tym bolidy ważą więcej niż 605 kg-to jest waga minimalna, ale mogą dla lepszego balansu ważyć np 620! speed-crashday-gratuluję sposobu myślenia... tak jak ma kers i wszyscy jadą na prostej 300km/h to ci z kers 400 i muszą wcześniej hamować i dłużej, przegrzeją hamulce buahahahaha... Ludzie bolidy mają około 800koni mechanicznych, przez taką prostą jadą powiedzmy 10 sekund, a przez kilka z nich pomaga kers-kilkadziesiąt koni, niech będzie 10% mocy więcej! Różnica może wynieść kilka km /h i kilkanaście metrów na dystansie. Jezeli wg ciebie hamowanie z 300 na godzinę jest ok, a z nawet z 310 przegrzewa hamulce to skończ człowieku... podstawówkę! Mając kers można też uzyskiwać te same szybkości, a zswiększyć odrobinę docisk, albo wykorzystywać kers do pomocy w rozpędzaniu, a nie do budowania wartości najwyższej prędkości. Gdybyś znał F1 to byś wiedział że to że ktoś wygrał GP nie znaczy że osiągał największe prędkości na prostej! distinto- Massa wytłumaczył- trochę czekasz na przyczepność i wykorzystujesz kers... z tymi bączkami ...ludzie pamiętajcie, to nie jest NO2 czy turbo, to trochę płynnie dodsanej mocy- ledwie 10%. To nie jast jak w cywilnym aucie -masz 100 koni i kopa na 180! Tu w F1 masz 800, i kopa na 880:) To wszystko, pomaga, ale nie cud!
Amalio
04.04.2009 08:13
Skąd możesz wiedzieć, że KERS Williamsa sprawuje się lepiej, skoro go nie używają?
speed-crashday
04.04.2009 08:05
Według mnie KERS jest wogóle nie potrzeby, co z tego że będziej na prostej szybszej jak potem musi mocnej hamować, co wiąże się z przegrzaniem hamulców, myślę że ten system przyda się tylko na Monzie.Natomiast system KERS Williamsa się chyba lepiej sprawuje, widać to po czasach.Lecz to nie oznacza że jest idealny, zawsze taki KERS to większe prawdopodobieństwo awarii.Waga KERS też jest ważna, zawsze w Q3 kierowca który ma maks. pod korek paliwa musi jeszcze do tego nosić 30kg bez wartościowego systemu wg mnie.
distinto
04.04.2009 06:20
@benethor, Z tym że jeżeli będzie mokro na torze, to bolidy z KERS nie koniecznie muszą być groźne, a wręcz przeciwnie... Sam Massa, który jeździł już w deszcz z tym systemem, w zamieszczonym przed chwilą wywiadzie mówił, że przy niskich prędkościach naciśnięcie guzika może zakończyć się spinem, co zresztą powinno być rzeczą oczywistą.
bartekws
04.04.2009 06:14
Ja również nie wierzę, że zużycie paliwa na tym torze wynosi tylko 2,38 kg. Przecież ten tor jest dłuższy i bardziej wymagający dla silnika niż Albert Park. Myślę, że na pewno spalanie wynosi tu trochę więcej niż 2,5 kg.Ale ja tam fachowcem nie jestem :D
nikifor
04.04.2009 05:47
James Allen na swoim blogu uważa, że zuzycie paliwa jest znacznie większe i np. Robert będzie tankował na 17 okrążeniu, a czwórka przed nim na 15.
benethor
04.04.2009 05:23
@fistaszek to, że Kubica ma więcej paliwa nie musi zadziałac na korzyść;) ma gorsze przyspieszenie przez to, większy fuel effect, i cysternę z KERSem na ogonie ;)
Amalio
04.04.2009 05:05
@Iwan myślisz, że Heidfeld wykręcił jedenasty czas mając najcięższy bolid w stawce? ;>
seba_d
04.04.2009 04:51
@Iwan muszą zadeklarować ile paliwa wleją.
Anderis
04.04.2009 04:29
Vettel w niezłym potrzasku. Ma mało paliwa, a przed nim parę cystern z KERS-em na pokładzie, których trudno będzie wyprzedzić właśnie ze względu na ten KERS.
Iwan
04.04.2009 04:27
Troche bez sensu że pokazują wagi bolidów poza pierwszą 10. Przecież oni mogą sobie przed wyścigiem dolać paliwa
michal5
04.04.2009 04:10
deimos@ vettel miał kare 10 pozycji w dol
deimos
04.04.2009 03:09
Vettel najmniej paliwa w stawce dlatego taki dobry wynik. Toyota, Williams rowniez mniej paliwa na starcie...Raikkonen'owi tym razem KERS pomoze na starcie, jest dluga prosta. Brawn bezkonkurencyjne! - jednyny zespol, ktory odstaje dosc od calej stawki xD
fistaszek
04.04.2009 03:01
Kubica ma sporo benzyny. Przynajmniej będzie miał lepszy docisk he he he
Jakuzo
04.04.2009 02:48
Moze jeden zjedzie okrazenie wczesniej w zaleznosci od jakiejs sytuacji na torze? Moze tez inzynierowie licza ze beda w takiej odleglosci od siebie ze nie bedzie to przeszkadzalo?
nikifor
04.04.2009 02:47
Hamilton nie waży 668 kg, tylko 688.
dzbanek2
04.04.2009 02:47
Dlaczego Toyoty maja te same wagi? przeciez jest tylko jedno stanowisko na pit
Gofer
04.04.2009 02:29
a do czego to bylo? edit: Amalio byl szybszy ;)
Amalio
04.04.2009 02:28
@wojtek też mi się tak wydaje @michal5 a kto napisal, że jak będzie deszcz, to wygra Kubica? :/
michal5
04.04.2009 02:26
co w macie z tym deszczem to nie powiedziane ze jak będzie deszcz ze Kubica wygra inni tez umieją jedzisc na mokrym torze
wojtekwjp
04.04.2009 02:21
Coś się mi wydaje, że BMW w przypadku Heidfelda zaryzykowało taktykę na deszcz ...
michal5
04.04.2009 02:19
Raikkonen nawet może być 2
mikolajpoznan
04.04.2009 02:16
no własnie-tylko te opony u HEI chyba na 1 nie starczą..Ale fakt faktem,że Rei, Bar i może Alonso utorują mu drogę do przodu-no i sporo nakręci się zanim zatankuje.
michal5
04.04.2009 02:14
Raikkonen dużo ma paliwa i na starcie użyje kersa a jest na czystej stronie toru i 2 bolidy wyprzedzi i może być dobry wynik Kubica tez może będzie dobry wynik
dragon92
04.04.2009 02:13
Na jeden to mu opony z KERSem nie wytrzymają...
Pokwa
04.04.2009 02:10
pewnie na jeden
mikolajpoznan
04.04.2009 02:09
Bardzo dobrze-przed KUB nikt nie ma cięższego auta-za to za nim Raikkonen ma dużo-a wiemy jak wystartował z KERSem w Australii-petarda do przodu-może dzieki takiemu załadunkowi bedzie mu trudniej sięgnąć Kubicę. p.s.Heidefeld na 1 PITSTOP pojedzie?
pawel92setter
04.04.2009 02:07
Jak Kubica spadnie za Alonso na starcie to ma po wyścigu ;/
Amalio
04.04.2009 01:58
Forma bolidu Browna po prostu miażdży...
dragon92
04.04.2009 01:54
Znowu Button ma więcej paliwa :O
ICEMANPK1
04.04.2009 01:54
to bardzo wiele wyjasnia:).Fajnie ze to udostepniaja.