BMW Sauber przed Grand Prix Hiszpanii

"Na to GP przywieziemy nowy pakiet aero i wierzymy, że poprawi on znacznie nasze osiągi"
02.05.0910:15
Bartosz Pyciarz
6394wyświetlenia

Robert Kubica: Nie mogę się doczekać wyścigu w Barcelonie. Po serii czterech dalekich wyścigów, Formuła 1 wraca do Europy i jestem zadowolony z tego powodu. Jako że wszystkie teamy testowały w Barcelonie, spodziewam się, że stawka będzie jeszcze bardziej ściśnięta niż do tej pory.

Na ten wyścig przywieziemy nowy pakiet aero i wierzymy, że poprawi on znacznie nasze osiągi, ponieważ naszym celem jest zbliżyć się do czołowych zespołów. Tor jest przyjemny dla kierowcy i nieco wymagający. Są tutaj szybkie zakręty, kilka wolnych zakrętów i nawrót, przed którym następuje mocne hamowanie. Jako że przejechaliśmy tutaj bardzo dużo kilometrów, sądzę że moglibyśmy jeździć nawet z zamkniętymi oczami.


Nick Heidfeld: Tor Catalunya znamy jak własną kieszeń, ponieważ przejeżdżamy tutaj mnóstwo kilometrów na testach. Byłem na tym torze wiele razy. W zeszłym roku mieliśmy tutaj aż 16 dni testowych, a w tym roku tylko cztery w marcu, co daje dwa dni na kierowcę i nie pojawimy się tutaj już ani razu do końca roku. Catalunya jest zdradliwym torem do jazdy, ponieważ stawia przed nami sporo wyzwań i jest bardzo wrażliwa na zmiany temperatury.

Jeśli wiatr, temperatura lub przyczepność się zmieni, to ustawienia, które były dobre minutę temu, nagle stają się kompletnie nietrafione. Jak każdy w zespole, widzę swoją szansę w nowym pakiecie aero. Zespół włożył niezwykle dużo energii, próbując zbliżyć się do czołówki. Mam nadzieję, że będziemy mogli skuteczniej rywalizować z naszymi rywalami, ale trudno teraz cokolwiek przewidywać, ponieważ rywale także przywiozą nowe rozwiązania aerodynamiczne na pierwszy europejski wyścig sezonu.


Mario Theissen, szef zespołu: Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie sygnalizuje, że po czterech zamorskich wyścigach Formuła 1 powraca do Europy. Tradycyjnie określane to jest jako swego rodzaju drugi start sezonu. Dla BMW Sauber F1 Team oznacza to więcej niż zazwyczaj w tym roku, jako że nie możemy być zadowoleni z czterech pierwszych naszych wyścigów. Po pozytywnych testach zimowych, każdy w zespole oczekiwał zupełnie innego początku sezonu. Samochód nie jest wystarczająco szybki i zanotowaliśmy tylko jedną wizytę na podium, gdy Nick Heidfeld był drugi w Malezji.

Podchodzimy do tego wyścigu dość optymistycznie nastawieni, ale także ciężko pracujemy w Monachium i Hinwil, aby powrócić do dawnej formy. W Barcelonie pojawimy się z nowymi poprawkami aerodynamicznymi i już pracujemy nad kolejnymi, które zaprezentujemy w dalszej części sezonu.


Willy Rampf, szef działu inżynierii: Pomimo, że każdy zespól bardzo dobrze zna tor Catalunya dzięki testom, jakie odbywaliśmy tutaj w przeszłości, to jednak obiekt ten ciągle stawia przed nami nowe wyzwania. Problemem jest to, że warunki na torze zmieniają się bardzo szybko, a wiatr ma duży wpływ na sterowność samochodu w zakrętach.

Pojawimy się tutaj z mocno rozbudowanym pakietem aero dla F1.09, który zamontujemy w obydwu bolidach na start europejskiego sezonu. Część nosowa została niżej osadzona, boczne wloty powietrza są bardziej podcięte, a tylne skrzydło jest zupełnie nowe. Dodając do tego modyfikacje przedniego skrzydła, pokrywy silnika i podwozia przewidujemy, że pozwoli nam to znacznie zredukować nasze czasy okrążeń.

Oczywiście inne zespoły też przywiozą poprawki do swoich samochodów na wyścig w Barcelonie, ale przewidujemy, że będziemy w stanie zbliżyć się do rywali. Nie przekonamy się jednak o tym aż do weekendu grand prix. Dlatego musimy polegać tylko na wynikach z tunelu aerodynamicznego i symulacji, jakie udało nam się przeprowadzić, ponieważ w tym sezonie nie wolno testować na torze. Zobaczenie pełnego potencjału bolidu w odzwierciedleniu wyników na torze będzie wielkim wyzwaniem dla inżynierów.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

21
Aquos
04.05.2009 07:02
Zaraz po pierwszej prezentacji F1.09 pisałem, że nos jest dziwnie wysoko - teraz to zmieniają, więc jednak nie była to genialna innowacja. Wydaje się, że "podwójnego" dyfuzora jeszcze nie mają, bo gdyby było inaczej pewnie nie mówiliby tylko lakonicznie o modyfikacji podłogi. Zmiany są zatem chyba mniejsze niż wszyscy oczekiwali. Obym się mylił, ale sądzę, że to nie wystarczy, by BMW Sauber powróciło do czołówki.
F1Fun
02.05.2009 01:07
Bardzo ciekawe jak sprawdzi się ten poprawiony bolid już na torze:)
ICEMANPK1
02.05.2009 12:58
Brawo akkim,szacunek za te rymy
akkim
02.05.2009 12:21
Zawsze lubię czytać takie zapowiedzi, dużo optymizmu zawsze w nich tam siedzi, lecz potem, niestety widuję niezbicie, jak te zapowiedzi koryguje życie.
Banditto
02.05.2009 11:42
BMW w przyszły weekend przyjedzie do Barcelony na testy zamiast się ścigać.
czarodziej_f1
02.05.2009 09:48
Oczywiste, ze każdy człowiek myśli - tylko jedni 'trochę bardziej', a drudzy 'trochę mniej'...;d
Damian375
02.05.2009 09:41
Każdy człowiek myśli. Pozdrawiam
ICEMANPK1
02.05.2009 09:38
A tak na powaznie to bolid ktorym jedzili w 4 pierwszych race to ta sama padaka ktora wyjechala na testy zaraz po zakonczeniu sezonu 2008.Chodzi o to ze F1 to nie tylko tytuly MS ,ale rowniez pionierskie technologie ,lukratywne kontrakty itd.poswiecili poczatek sezonu dla rozwoju KERS,bo musza kase zarabiac,szykuja sie do przetargu na dostawe ujednoliconego systemu,a to mnostwo sianka:).Niektorym sie wydaje ze sraja kasa i nic nie chca tylko MS,ci co tak mysla to idioci.TU chodzi o kase i na 1wszym miejscu zawsze jest kasa bo bez tego ani rusz.KERS widac dopracowali a teraz mysla o celach sportowych wprowadzajac nowy bolid na nastepny wyscig.Smiszne ludki pisali ze BMW padaka,ze nie umia rozwijac bolidu itp,,,,K..... zastanowcie sie prosze bo 3 sila 2008 nie zglupiala w ciagu zimy ,nie zapomniala jak robic dobry bolid.To samo zrobilo Ferrari McL i Reno-KASA dla dostawcy ujednoliconego KERS i tyle ,a nie ***olenie ze nie umieja zrobic bolidu i zmarnowali cala zime.
Maly-boy
02.05.2009 09:20
a niektórzy wcale nie myślą
ICEMANPK1
02.05.2009 09:19
ze slow wynika ze BMW juz dawno pracowalo nad takim rozwiazaniem jak podwojny dyfuzor,a niektorzy mysla ze dobrze mysla a mysla ze nie mysla bo zle mysla ITD ;))
Maly-boy
02.05.2009 09:15
'Ze słów Theissena wynika, że wprowadzanie teraz do tego pakietu nowego urządzenia, które w rzeczywistości jest zakończeniem całego procesu przepływu powietrza wokół bolidu, będzie działaniem niekonsekwentnym i może popsuć efekt zmiany' a widzę ,że niektórzy myślą ,że wprowadzenie nowego dyfuzora to takie chop siup
rolnik sam w dolinie
02.05.2009 09:14
gdzie Mario mówił że nie wprowadzą dyfuzora podwójnego? mówił że wprowadzą niewcześniej niż na barcelone, a podwozie to przecież dyfuzor też jest
ICEMANPK1
02.05.2009 09:13
kimas1 ///Wspaniale wiadomosc z obozu Ferrari.
kimas1
02.05.2009 09:11
Marc Gene po raz pierwszy jeździł poprawioną wersją Ferrari F60 na 2-kilometrowej prostej Pista di Vairano w prowincji Pawia. Jak informuje Turun Sanomat, na testach obecny był inżynier wozu Kimiego Räikkönena, Andrea Stella. Włoska prasa donosi, iż F60B jest lżejszy o 10-15 kg, aby poprawić sytuację przy montażu KERS. - Wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani przed wyścigiem w Barcelonie, ponieważ nasz samochód otrzymał znaczne poprawki - powiedział Marc Gene. - Wprowadzamy podwójny dyfuzor i kilka innych nowości aerodynamicznych, które ostatnio testowaliśmy. Mamy nadzieję, iż już niedługo będziemy mogli myśleć o wygrywaniu wyścigów i regularnych wizytach na podium. Osobiście sądzę, że samochód będzie znacznie bardziej konkurencyjny i Ferrari znowu znajdzie się na topie
blader
02.05.2009 09:10
żeby się nie okazało, że jak RBR wprowadzi podwójny dyfuzor a także inne zespoły to BMW zostanie jako jedyne z pojedynczym i znów będą z tyłu :]
ICEMANPK1
02.05.2009 09:01
Maly-boy -gdzie to wyczytales ze Mario Theissen powidzial iz nie ma zamiaru wprowadzac podwojnego dyfuzora?;) na onecie??kazdy wie ze podwojny dyfuzor to podstawa w poprawie docisku to po co takie bzdety piszesz.
Maly-boy
02.05.2009 08:52
Mario mówił już ,że nie mają zamiaru wprowadzać 'podwójnego' dyfuzora
blader
02.05.2009 08:51
hmm czyżby jednak nie wprowadzali podwójnego dyfuzora?? zainspirował ich bolid RedBulla ;) no chyba, że mówiąc o podwoziu mają też na myśli dwupoziomowy dyfuzor z tymi wszystkimi dozwolonymi szczelinami :)
Maly-boy
02.05.2009 08:46
bmw chyba się obudziło ,bo pierwszy raz słyszę żeby wprowadzali jakieś większe poprawki od niepamiętnych czasów
rolnik sam w dolinie
02.05.2009 08:27
chyba pierwszy opis zmian jakie będą w BMW dosyć ogólny ale pozwala zobaczyć że zmielili prawie wszystko mam nadzieje że Albert sie nie myli
Jenson Button
02.05.2009 08:20
Mam nadzieje że szykują się wielkie zmiany