BMW bez podwójnego dyfuzora w Hiszpanii?
Theissen ma jednak nadzieję, że modyfikacje planowane na ten wyścig dadzą wyraźną poprawę
04.05.0917:42
7817wyświetlenia
Wprowadzenie przez zespół BMW Sauber dwupoziomowego dyfuzora na Grand Prix Hiszpanii w najbliższy weekend nie jest do końca oczywiste.
To, czy będziemy mieli to rozwiązanie w naszym bolidzie nie jest jeszcze pewne- powiedział szef zespołu Mario Theissen gazecie Sport Bild.
Zespół z siedzibą w Hinwil, który doświadczył trudnego początku sezonu 2009, pokłada swe nadzieje w poważnych zmianach przygotowywanych do problematycznego bolidu F1.09 na wyścig w Barcelonie. Niemiecka gazeta twierdzi, że projektanci BMW stworzyli podwójny dyfuzor do tegorocznego bolidu, lecz symulacje komputerowe podważyły jego efektywność.
Kierowcy, włączając w to Roberta Kubicę, który nie zdobył w tym roku jeszcze żadnego punktu, nie są nastawieni zbyt optymistycznie. Polak powiedział:
Poczynimy krok do przodu w Barcelonie, lecz prawdopodobnie nie będzie on wystarczający. Zespołowy kolega Kubicy - Nick Heidfeld dodał:
Podczas pierwszych czterech wyścigów nie wprowadzaliśmy dużych zmian, podczas gdy inne zespoły konsekwentnie rozwijały swoje konstrukcje z wyścigu na wyścig i daleko nam uciekły.
BMW zdobyło tylko jedno podium w tym sezonie, które wywalczył Heidfeld w skróconym wyścigu Malezji i po czterech wyścigach zespół zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Nawet jeśli podwójny dyfuzor rzeczywiście nie znajdzie się w F1.09, to jednak Theissen ma nadzieję, że inne modyfikacje planowane na Grand Prix Hiszpanii pozwolą im zbliżyć się do czołówki.
GP Hiszpanii w Barcelonie to sygnał, że zaczyna się europejska część mistrzostw - tradycyjnie wyścig ten jest jakby drugim startem sezonu- powiedział Theissen.
W tym roku jest to jednak coś więcej dla zespołu BMW Sauber, ponieważ nie możemy być w ogóle zadowoleni z czterech pierwszych wyścigów tego sezonu. Po pozytywnych testach zimowych, wszyscy w BMW spodziewaliśmy się raczej innego początku mistrzostw.
Samochód nie jest wystarczająco szybki, przez co mamy na swoim koncie tylko jedno podium, które wywalczył Nick, kończąc wyścig w Malezji na drugim miejscu. Podchodzimy do najbliższego wyścigu dość optymistycznie nastawieni, ale także ciężko pracujemy w Monachium i Hinwil, aby powrócić do dawnej formy. W Barcelonie pojawimy się z nowymi poprawkami aerodynamicznymi i pracujemy już także nad kolejnymi, które zaprezentujemy w dalszej części sezonu.
Źródło: OneStopStrategy.com, GPUpdate.net
KOMENTARZE