BMW Sauber ponownie bez KERS

Nick Heidfeld: "Została podjęta decyzja, aby wystartować w Turcji bez KERS"
04.06.0914:35
Michał Roszczyn
2570wyświetlenia

BMW Sauber F1 Team zdecydował się nie używać systemu KERS podczas Grand Prix Turcji - wyścigu, który według Nicka Heidfelda będzie bardzo ważnym dla jego zespołu.

Niemiecki ekipa w Stambule po raz pierwszy wprowadzi do swoich samochodów podwójny dyfuzor, dzięki czemu tempo bolidów ma być znacznie lepsze od tego w Monako. Zespół chce się skoncentrować wyłącznie na poprawkach wprowadzonych do bolidu, zamiast ponownie rozpraszać swoją uwagę jednoczesnym wykorzystaniem systemu odzyskiwania energii kinetycznej.

Zawodnicy BMW Sauber nie jeździli z KERS na pokładzie F1.09 od GP Bahrajnu, ponieważ po usprawnieniach aerodynamicznych wprowadzonych przez zespół w Hiszpanii, dotychczasowa wersja najzwyczajniej nie mieści się w bolidach. Nowsza, bardziej kompaktowa wersja KERS miała być wykorzystana w Turcji. Została podjęta decyzja, aby wystartować tutaj bez KERS. Podobnie jak w Barcelonie będziemy się koncentrować nad nowym pakietem aerodynamicznym, a następnie będziemy podejmować decyzje na bieżąco, czy korzystać z tego systemu na danym torze czy też nie - powiedział Heidfeld.

Niemiec uważa, że w przeciwieństwie do występu w Monako, jego drużyna pokaże się tym razem z dobrej strony. Myślę, że to ważne dla nas - podobnie jak w Barcelonie. Już wcześniej powiedzieliśmy, że ważne jest aby zobaczyć, czy nasze ulepszenie sprawują się tak jak należy i tak samo będzie tutaj. Jak wszyscy wiemy, nie ma testów w trakcie sezonu. Mamy dane z tunelu aerodynamicznego, czasami mamy dane z wyników testów po linii prostej, ale póki nie zobaczymy czasów okrążeń nie możemy być niczego pewni.

Ważne jest byśmy zobaczyli, że idziemy we właściwym kierunku, jestem całkiem pewien, że zobaczymy poprawę w naszym wykonaniu. Jak zwykle pytanie brzmi, o ile inni się poprawią, ale to będzie krok naprzód dla nas. Pracujemy także nad innymi rozwiązaniami, które są już w fazie przygotowania na najbliższe wyścigi. Oprócz tego mam nadzieję, że Monako było jednorazowym przypadkiem tak słabej formy z naszej strony. To nie jest usprawiedliwienie, ponieważ nie jest miło walczyć na końcu stawki, ale nadal wierzę, że tor w Monako po prostu nie odpowiadał naszemu bolidowi. Tutaj powinno pójść nam lepiej i myślę, że podobnie będzie w przypadku Toyoty.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

9
rafaello85
05.06.2009 08:46
Proszę - najwięksi entuzjaści systemu KERS...
sasza82
04.06.2009 03:25
@doriano: Wątpię, aby zdjęcie podwójnego dyfuzora F1.09 było do zobaczenia przed jutrzejszymi treningami...
Banditto
04.06.2009 03:12
"Oprócz tego mam nadzieję, że Monako było jednorazowym przypadkiem tak słabej formy z naszej strony." Jak na mój gust to tych " jednorazowych przypadków" od początku sezonu uzbierało się już całkiem sporo... =]
Kamikadze2000
04.06.2009 03:01
W sumie, może to i dobry pomysł. Z pewnością tor jest idealny pod KERS, ale jeśli ma coś nie grac, to niech lepiej jeżdżą bez niego. Jeśli dyfuzor jest dobry, powinni wrócic do dziesiątki i bez niego. Chyba, że sama konstrukcja jest niewypalona, w co oczywiście nie chce wierzyc. Trza trzymac kciuki!!!
akkim
04.06.2009 12:58
Nikuś jest mi ciężko wierzyć znów na słowo, że będzie już lepiej i bardziej bojowo, boje się, że z toru zjedziecie pokorni, w temacie poprawy jesteście zbyt wolni.
bicampeon
04.06.2009 12:55
@archibaldi - Nick świętował urodziny i pewnie zrobił maraton imprezowy, a więc ma prawo czegoś nie pamiętać ;>
archibaldi
04.06.2009 12:53
" Oprócz tego mam nadzieję, że Monako było jednorazowym przypadkiem tak słabej formy z naszej strony." - to gdzie on byl w trakcie wczesniejszych przypadkow ze nie pamieta?
Aquos
04.06.2009 12:42
To oczywiście jedynie mój domysł, ale coś mi mówi, że BMW po prostu nie ma jeszcze gotowej kompaktowej wersji KERS, a gadanie o chęci testowania tylko jednego rozwiązania jednocześnie to zwykła PR-owa wymówka.
doriano
04.06.2009 12:40
Czy ktoś posiadający link do zdjęcia podwójnego dyfuzora BMW mógłby ten link tutaj wkleić? :P