Testy w Andaluzji dzień 1/3: Soucek najszybszy
Hiszpan już w pierwszej godzinie testów w Williamsie FW31 znalazł się na czele tabeli czasowej
01.12.0918:24
6575wyświetlenia

Dzisiaj na torze Jerez rozpoczęły się trzydniowe testy Formuły 1 dla młodych kierowców, mających na swoim koncie start w nie więcej niż dwóch grand prix. We wtorek najlepszy czas jednego okrążenia uzyskał Andy Soucek, dla którego test z Williamsem był nagrodą za wygranie reaktywowanej w tym roku Formuły 2.
Hiszpan już w pierwszej godzinie testów za kierownicą bolidu Williams-Toyota FW31 znalazł się na czele tabeli czasowej i do końca dzisiejszych testów plasował się w czołowej czwórce. Najlepszy czas dnia 24-latek ustanowił godzinę przed końcem sesji, a miało to miejsce jakiś czas po tym, jak na nawrocie Michelin wpadł w poślizg i zgaśnięcie silnika w jego bolidzie oznaczało, że wywieszona została na kilka minut czerwona flaga.
Drugi czas uzyskał Paul di Resta, zaproszony na testy w Jerez przez zespół Force India. Pomimo tego, że jeździł tylko w popołudniowej sesji (rano za kierownicą bolidu VJM02 zasiadł JR Hildebrand), Szkot do Soucka stracił niewiele ponad 0,2 sekundy, uzyskując swój najlepszy czas 10 minut przed końcem sesji. Pochodzący z USA Hildebrand ostatecznie zamknął pierwszą dziesiątkę, tracąc 1,4 sekundy do Soucka, który podobnie jak di Resta miał już wcześniej kontakt z bolidem F1.
Na trzeciej pozycji znalazł się najbardziej doświadczony, jeśli chodzi o jazdę bolidem F1 uczestnik dzisiejszych testów - Gary Paffett. Rywal i jednocześnie kolega zespołowy di Resty z wyścigów DTM jeździł przez większą część dzisiejszych testów, późnym popołudniem przekazując McLarena MP4-24 w ręce zdobywcy McLaren AUTOSPORT BRDC Award z 2006 roku - Olivera Turveya. Kierowca Formuły Renault 3.5 otrzymał możliwość jazdy przez 90 minut, pokonując w tym czasie 27 okrążeń i uzyskując czas gorszy od Paffetta o 1,4 sekundy, co dało mu przedostatnie miejsce.
Najwolniejszym kierowcą okazał się tymczasem Brendon Hartley, powodując wywieszenie czerwonej flagi na początku testów, wpadając w poślizg pomiędzy szykaną i zakrętem Ferrari, co skończyło się dla niego uderzeniem w bandę i uszkodzeniem przodu bolidu Toro Rosso-Ferrari STR4. Po przerwie spowodowanej koniecznością naprawy auta, Nowozelandczyk powrócił jednak na tor i w sumie przejechał dzisiaj 69 okrążeń, tracąc niewiele ponad dwie sekundy do najszybszego kierowcy. Znacznie lepiej spisał się inny kierowca wspierany przez Red Bulla - Daniel Ricciardo.
Australijczyk, prowadząc napędzany silnikiem Renault bolid RB5 przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów (112) i kilka razy znajdował się w posiadaniu najlepszego czasu, jednak ostatecznie musiał zadowolić się czwartą pozycją (0,376 sekundy straty do Soucka). Warto dodać, że aktualny mistrz brytyjskiej F3, który w przyszłym roku będzie kolegą zespołowym Hartleya w zespole Tech 1 w World Series by Renault, jechał tuż za Nowozelandczykiem, gdy ten wypadł z toru. Ricciardo próbując uniknąć zderzenia także wpadł w poślizg i znalazł się na żwirowisku, jednak udało mu się uniknąć uszkodzenia auta i mógł wkrótce wznowić jazdę.
Poniżej jednej sekundy straty do Soucka zmieścili się jeszcze dwaj kierowcy: Jules Bianchi i Mike Conway, prowadząc odpowiednio bolidy Ferrari F60 i Brawn-Mercedes BGP001. Conway jeździł tylko podczas porannej sesji, później przekazują mistrzowską maszynę z sezonu 2009 w ręce obecnego mistrza japońskiej F3 - Markusa Ericssona. Szwed uplasował się na ósmej pozycji, mając przed sobą Amerykanina Alexandra Rossiego, który testował z zespołem BMW Sauber w nagrodę za zwycięstwo w zeszłorocznym Światowym Finale Formuły BMW. Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Bertrand Baguette. Mistrz WSbR FR3.5 przejechał w Renault R29 105 okrążeń i uplasował się na dziewiątej pozycji.
Pogoda
Temperatura powietrza: 4-19°C
Temperatura toru: 8-25°C
Sucho i słonecznie
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Andy Soucek (-) | Williams Toyota FW31 | 87 | 1:19,168 | |||
2 | Paul di Resta (-) | Force India Mercedes VJM02 | 46 | 1:19,369 | 0,201 | 0,201 | |
3 | Gary Paffett (-) | McLaren Mercedes MP4-24 | 54 | 1:19,426 | 0,258 | 0,057 | |
4 | Daniel Ricciardo (-) | Red Bull Renault RB5 | 113 | 1:19,534 | 0,366 | 0,108 | |
5 | Jules Bianchi (-) | Ferrari F60 | 91 | 1:19,626 | 0,458 | 0,092 | |
6 | Mike Conway (-) | Brawn Mercedes BGP001 | 58 | 1:19,920 | 0,752 | 0,294 | |
7 | Alexander Rossi (-) | BMW Sauber F1.09 | 82 | 1:20,227 | 1,059 | 0,307 | |
8 | Marcus Ericsson (-) | Brawn Mercedes BGP001 | 50 | 1:20,333 | 1,165 | 0,106 | |
9 | Bertrand Baguette (-) | Renault R29 | 105 | 1:20,511 | 1,343 | 0,178 | |
10 | John R. Hildebrand (-) | Force India Mercedes VJM02 | 49 | 1:20,537 | 1,369 | 0,026 | |
11 | Oliver Turvey (-) | McLaren Mercedes MP4-24 | 27 | 1:20,856 | 1,688 | 0,319 | |
12 | Brendon Hartley (-) | Toro Rosso Ferrari STR4 | 69 | 1:21,325 | 2,157 | 0,469 |
KOMENTARZE