Testy w Walencji dzień 2: Ferrari nadal najszybsze

Felipe Massa był tym razem w posiadaniu najlepszego czasu przez cały dzień
02.02.1018:08
Marek Roczniak
13309wyświetlenia

Felipe Massa ponownie okazał się najszybszym kierowcą podczas drugiego dnia testów na torze Ricardo Tormo. Tym razem kierowca Ferrari był jednak w posiadaniu najlepszego czasu przez cały dzień, wykręcając już w pierwszej godzinie testów 1:11,722.

Najbliższym rywalem Ferrari F10 okazał się ponownie napędzany takim samym silnikiem Sauber C29, którego we wtorek przejął od Pedro de la Rosy japoński kierowca Kamui Kobayashi. Swój najlepszy czas uzyskał on także w pierwszej godzinie testów, tracąc do Massy 0,334 sekundy.

O ile czasy dwóch najszybszych kierowców pozostały do końca dnia bez zmian, o tyle debiutujący dzisiaj z kierownicą McLarena MP4-25 Lewis Hamilton był w stanie dość regularnie poprawiać swój czas. Zaczęło się od 1:12,614 na początku dnia, a skończyło na 1:12,256 (niewiele ponad pół sekundy straty do Massy).

Robert Kubica, kontynuujący we wtorek testy za kierownicą Renault R30, przez większą część dnia miał czas gorszy o blisko dwie sekundy od Massy, co dawało mu szóste miejsce. Polak, który podobnie jak kierowca Ferrari sprawdzał dzisiaj między innymi nową wersję kasku jeszcze bez malowania, ponownie skoncentrował się na długich przejazdach, a dopiero pod koniec dnia pokusił się o próbę ustanowienia lepszego czasu z prawdopodobnie mniejszą ilością paliwa.

Efektem tego był czas 1:12,426, zatem Robert zdołał zejść poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy. Nie obyło się jednak bez pewnych kłopotów, jako że pięć minut przed końcem popołudniowej sesji Renault R30 zatrzymało się na prostej startowej, powodując jedyne wywieszenie czerwonej flagi dzisiejszego dnia. Poza tym jednak Kubica był zadowolony z przebiegu testów, przejeżdżając łącznie w dwa dni 188 okrążeń. Jutro R30 przejmie Witalij Pietrow, dla którego będzie to debiut za kierownicą bolidu F1.

Długie przejazdy były głównym zadaniem większości kierowców uczestniczących w drugim dniu testów, zwłaszcza że nowe bolidy nie sprawiły dzisiaj poważniejszych problemów. Nawet nowe Toro Rosso STR5 po wczorajszych problemach ze skrzynią biegów okazało się dość niezawodne, umożliwiając Sebastienowi Buemiemu przejechanie ponad stu okrążeń. Szwajcar uplasował się jednak na ostatniej pozycji, tracąc ponad dwie sekundy do Massy. Przed nim na miejscach 5 i 6 sklasyfikowani zostali Nico Rosberg (Mercedes) i Rubens Barrichello (Williams).

Jutro ostatni dzień testów w Walencji, w którym będą jeździli między innymi Fernando Alonso w Ferrari F10 i Jenson Button w McLarenie MP4-25.

Pogoda
Temperatura powietrza: 5-15°C
Temperatura toru: 6-18°C
Słonecznie przez cały dzień

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Felipe Massa (-)Ferrari F101241:11,722
2Kamui Kobayashi (-)BMW Sauber Ferrari C29961:12,0560,334 0,334
3Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-251081:12,2560,534 0,200
4Robert Kubica (-)Renault R301191:12,4260,704 0,170
5Nico Rosberg (-)Mercedes GP W011191:12,8991,177 0,473
6Rubens Barrichello (-)Williams Cosworth FW321021:13,3771,655 0,478
7Sebastien Buemi (-)Toro Rosso Ferrari STR51071:13,8232,101 0,446

KOMENTARZE

58
tomask75
03.02.2010 02:34
@lookacz tak też myślałem (bez czepiania się, a raczej zwrócenia szybko Twojej uwagi), ale korespondując z jan5 i starając się udowodnić słuszną tezę, z takim chochlikiem to powiem Ci że powiało grozą...
lookacz
03.02.2010 02:28
NIe czepiaj się na pierwszy rzut oka widać, ze ma być odwrotnie tlyko odwrotnie mi się napisało. @down-dzięki!!
tomask75
03.02.2010 02:19
All of which, of course, means absolutely nothing - dużo w tym prawdy. następne testy już z Red Bullem będą napewno weryfikowały znacznie więcej. Poniekąd można powiedzieć że Schumacher nie jest taki stary, Alonso potrafił się zaadoptować i mimo wszystko chyba aktualny bolid da się prowadzić, BMW odrobiło pracę domową, Button zgolił zarost, a Hiszpanie rosną w potęgę. @lookacz jesteś pewny: "Testy przedsezonowe-to takie kiedy ma sie bolid tylko z zeszłego roku, testy posezonowe to te kiedy masz już nowy". To teraz mamy testy posezonowe?
lookacz
03.02.2010 02:09
jan5-co do wczesniejszej wypowiedzi. Tekst z depresja urażonymi uczuciami to naprawdę straszny suchar. Lepiej poćwicz i wróć. Testy przedsezonowe-to takie kiedy ma sie bolid tylko z zeszłego roku, testy posezonowe to te kiedy masz już nowy. Można było w grudniu 2008 adaptować BMW czy Williamsa do nowego aero-generalnie inna skrzydła i gładkie opony założyli i był bolid zaadaptowany. Teraz pragnę Ci nadmienić zmieniło się wbrew pozorom znacznie więcej. Zmienia się długość auta i rozstaw osi. Zmieniają się przednie opony, a co za tym idzie balans auta przesuwa się znacznie-wg mnie w tył. Czy wyobrażasz sobie na "zeszłorocznej podlodze zbudować dłuższy bolid?, z większym zbiornikiem paliwa? Czy nie wiesz że układ monococque-bak-silnik-skrzynia biegów to elementy, które tworzą trzon i projektuje się je jako cały zestaw. Jakei zatem inne ważne bebechy masz na myśli? Rozumiem, że bolid będzie znacznie zmieniony, zmienią się skrzydła, przybędzie coś na poszyciu ale nie zmieni się jakaś PODŁOGA!! Jeśli w ciągu przedsezonowych testów da się tak bardzo zmienić bolid, to czemu McLaren walczył z samochodem całą zimę i ponad pół sezonu2009??
Bart2005
03.02.2010 02:02
Czasy z 14:42 1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.470 75 pit 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 41 pit 3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 65 pit 4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 38 pit 5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 33 pit 6. V. Petrov Renault R30 1:13.666 +2.196 48 pit 7. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 81 pit
mizoo
03.02.2010 01:53
Uwielbiam ten komentarz: "So, so far this week, Schumacher has been quicker than Rosberg, Alonso quicker than Massa, Kobayashi quicker than de la Rosa, Hamilton quicker than Button, Kubica quicker than Petrov, Alguersuari quicker than Buemi, and Barrichello quicker than Hulkenberg All of which, of course, means absolutely nothing" - (c) autosport.com
jan5
03.02.2010 01:44
Ferdynand Trąbka tylko że bmw nie przygotowywało wcale kierowców tylko oni już mieli wstępną wersje bolidu na sezon 2009 we wrzesniu chyba, a mimo to zbudowali do stycznia nowy bolid. Masz racje że gadam głupoty, ale szkoda tylko że bolid renault do bahrainu będzie miał wywalone całe bebechy do wyscigu w bahrainie i wstawione nowe
tomask75
03.02.2010 01:20
Alonso "mechanikuje" dalej - 1:11:470.
blader
03.02.2010 12:28
powiem Wam, że ten nowy Sauber + P. de la Rosa to może być całkiem niezła mieszanka, przynajmniej jeśli chodzi o rozwój bolidu, bo Hiszpan na pewno wie, jak pomóc;) a już teraz utrzymują dobre tempo, wątpię, żeby ciągle jeździli "na oparach"
Bart2005
03.02.2010 12:09
Czasy z 13:01, ciekawe ile jeszcze Alonso zdoła urwać. 1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.599 41 pit 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.495 28 pit 3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.839 30 pit 4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +0.977 37 pit 5. J. Button McLaren MP4-25 1:13.498 +1.899 23 pit 6. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.959 +2.360 66 pit 7. V. Petrov Renault R30 1:14.707 +3.108 29 pit Petrov się poprawia - czasy z 13:15 1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.599 41 pit 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.495 28 pit 3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.839 30 pit 4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +0.977 37 pit 5. J. Button McLaren MP4-25 1:13.498 +1.899 23 pit 6. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.070 72 pit 7. V. Petrov Renault R30 1:14.009 +2.410 29 pit
tomask75
03.02.2010 12:02
Malowanie Virgin jak narazie najładniejsze w całej stawce zaraz przed Sauberem (który do tego zadziornie wygląda). Na ich tle Renault wygląda smutno a Mercedes beznadziejnie. Oczywiście to tylko moje zdanie i moje gusta. Co do aktualnych, jeszcze mało mówiących wyników to trzymam kciuki za Saubera aby "utarł nosa" BMW i jego korporacyjnemu podejściu do tego sportu.
IceOne
03.02.2010 11:56
:) bardzo ladne malowanie tej nowej dziewicy.ciekawe jaka bedzie w ruchu :))
SaucerheadTharpe
03.02.2010 11:53
O pierdykam. Ależ piękna bestia! :) I jakiż ma nos smukły i bociani. Popielate zdobienia są po prostu piękne :) Nie mogę się doczekać na obejrzenie go w ruchu
Przemysław
03.02.2010 11:41
nowy bolid Virgin: http://www.autosport.com/news/report.php/id/81228 PS: prezentacja przez internet im nie wyszła :D więc kiepski "początek" początku..
Ferdynand Trąbka
03.02.2010 11:34
Jan5, nosz kurde. BMW jak sam napisałeś testowało w GRUDNIU, więc o ile się dobrze orientuję, nie wyczerpywano ówczesnego limitu kilometrów testowych. Nie mieli wówczas skończonego bolidu na przyszły sezon, więc spróbowali zasymulować warunki, by przyzwyczaić kierowców do zmian plus ewentualnie wnieść jakieś dane dla projektantów przyszłorocznego bolidu. Inaczej zmarnowaliby okazję. Testy na bolidzie zeszłorocznym, gdy ma się praktycznie gotowy nowy model, to byłaby durnota. W takim scenariuszu lepiej w ogóle przesunąć testy na później, gdy pogoda będzie lepsza, a ogólny zarys bolidu gotowy - tak jak to zresztą robią teamy biedniejsze pod kątem rozwoju. Jan, litości, od kiedy czytam komentarze to zawsze coś głupiego jesteś w stanie napisać, to przechodzi ludzkie pojęcie. Jak zauważyłeś, jedynym zespołem, który używał po lutym starej konstrukcji, było Toro Rosso, dla których projektował RB i nie musieli się niczym martwić.
flow
03.02.2010 11:13
Alonso juz ma lepszy czas niz Felipek
Aquos
03.02.2010 10:44
Alonso dość szybko zaczął osiągać czasy na poziomie najlepszych okrążeń Massy. Ciekawe czy to kwestia obciążenia bolidu, czy tak łatwo zaaklimatyzował się w nowym samochodzie.
Przemysław
03.02.2010 10:25
@up http://live.autosport.com/commentary.php/id/173 - ten najlepszy jaki znalazłem.
Bart2005
03.02.2010 10:14
Ferrari nie szuka godnego sponsora i również nie wydaje mi się aby to było pod publiczkę. Chciałbym zobaczyć jak Massa i Alonso jeżdżą dłuższe przejazdy, czy mają porównywalne czasy tak jak Robert na przykład. Ma ktoś może dobry live timing, który się nie wiesza??
tomask75
03.02.2010 10:06
A o 11 Alonso doszedł do 1:11:905. Petrov też się poprawił. @mrzaza - a jak nie bedzie zagrywki pod sponsorów? Aczkolwiek Brawn przejeździł cały 2009 na oparach i wkońcu znalazł godnego sponsora ;D
IceOne
03.02.2010 10:04
jasko ale bzdety wymyslasz,co ty wogule porownujesz? testy posezonowe do przedsezonowych .Zagubiles sie w czesie?
jan5
03.02.2010 09:55
lookacz przepraszam że uraziłem twoje uczucia, mam nadzieje że nie spowoduje to depresji. Szkoda że nie pamiętasz jak bmw w grudniu 2008 roku w testach grudniowych testowało bolid w specyfikacji 2009, który tak naprawde był przerobionym bolidem z sezonu 08, bodajże zrobił to samo williams. W tym samym czasie reszta stawki jeździła bolidami z sezonu 08, toro rosso nawet tak robiło przez wszystkie testy do marca bo jak wiadomo wtedy bolid zbudował im redbull, a chcieli żeby sobie buemi pojeździł i jak widać wyszło mu to na dobre.
Bart2005
03.02.2010 09:54
Już są pierwsze wyniki z trzeciego dnia, dane do godziny 10:44 1. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.298 6 pit 2. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:14.889 +2.591 5 pit 3. F. Alonso Ferrari F10 1:15.351 +3.053 4 pit 4. N. Hülkenberg Williams FW32 1:17.723 +5.425 5 pit 5. J. Button McLaren MP4-25 1:32.980 +20.682 3 pit O 10:55 sytuacja wyglądała już tak: 1. F. Alonso Ferrari F10 1:12.160 10 pit 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.298 +0.138 6 pit 3. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +0.416 17 pit 4. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:14.889 +2.729 5 pit 5. N. Hülkenberg Williams FW32 1:17.723 +5.563 5 pit 6. V. Petrov Renault R30 1:21.312 +9.152 5 pit 7. J. Button McLaren MP4-25 1:32.980 +20.820 3 pit
mrzaza
03.02.2010 09:37
Jak na razie wydaje mi się, że punktem odniesienia dla wszystkich jest Ferrari. Nieźle wygląda Maclaren, Mercedes i Sauber (chociaż tu może była niewielka zagrywka pod sponsorów, ale i tak wygląda to całkiem całkiem). Zobaczymy co pokaże Red Bull, ale zważywszy, że pozostałe bolidy wyglądają trochę jak klony ich zeszłorocznej konstrukcji powinni być też mocni. Renówka przy innych bolidach wygląda jakby była wyciosana z kartonowych pudeł. Coś chyba kombinują z silnikiem, zużyciem opon, rozmieszczeniem paliwa, ale odbywa się to jakoś za bardzo kosztem aero. Wiliams prezentuje się z wyglądu nieźle, słabym punktem może być silnik, co nie wróży dobrze nowym zespołom. STR jak na razie zdaje się dopiero pracować nad dograniem i przetestowaniem mechaniki. Zapowiada się ciekawy sezon: Massa, Hamilton, Shumi, Alonso, Vettel, Button - na obecną chwilę właściwie każdy z nich ma realne szanse sięgnąć po tytuł.
Przemysław
03.02.2010 09:02
lookacz- on się zna więc jego nie przekonasz ;) Mam pytanie do userów portalu, czy zastanawialiście się nad problemem set up'u na Q3? Bo rozumiem że zasada parc ferme nadal obowiązuje, a jak wiadomo bolidy w Q3 będą jechać na oparach by potem na starcie do wyścigu być zalanym pod korek. Daje to przecież ogromną zagwostkę dla inżynierów. Jak wybrać ustawienia auta? Poświęcić dobre miejsce startowe na rzecz lepszych osiągów w wyścigu. Ktoś może wie coś więcej o tym?
lookacz
03.02.2010 08:26
jan5-brak mi słów. PIszesz tak jakby bolid F1 budowało się z klocków LEGO i w dowolnym momencie można było przebudować cały trzon samochodu, dokładnie wiedząc jak to zadziała. Przykro mi ale wydaje mi się, że piszesz po prostu okrutne GŁUPOTY.
Zureq
03.02.2010 08:15
Sceptyk - polecam PUDELKA. To też fachowy portal.Wyjdź.
sceptyk
03.02.2010 12:21
Przez takie newsy na fachowym portalu jak ten powyższy ukazują się później na onecie newsy w rodzaju "MASSA WYGRAŁ DZISIEJSZE TESTY!", 'KUBICA SŁABO, DWIE SEKUNDY STRATY"... Co to ma być? Testy i "FERRARI NAJSZYBSZE" w tytule i jeszcze dajecie to na TOP? Kubica zajął szóste miejsce? W czym, kurna? W testach?
jan5
02.02.2010 10:56
lookacz może np. trochę zmodyfikowali nadwozie i testują tylko aero i rozkład masy i do niego dostosują nową podłoge, która ma być niedługo. NIe chcą powtórki z dyfuzorem z zeszłego roku kiedy trzeba było zaprojektować bolid od nowa pod nowy dyfuzor.
IceOne
02.02.2010 10:12
ukazal sie bardzo ciekawy wywiad z Pedro de la Rosa z ktorego mozna sie dowiedziec sporo na temat nowego bolidu Saubera.Wychodzi na to ze jest to calkowicie nowa konstrukcja zrobiona od podstaw przez BMW i nawet po ogloszeniu wycofania sie przez bawarski koncern prace nad tym cudenkiem byly kontynuowane pelana para i Sauber nie ma zadnych opoznien. Pedro widac jest bardzo dobrej mysli, mowi ze przy projekcie bolidu nie bylo zadnych kompromisow. Mam nadzieje ze to bedzie naprawde mocny pakiet, oby tylko kierowcy staneli na wysokosci zadania bo sklad raczej sredni.Pedro - ogramne doswiadczenie , ale szybkoscia raczej nie grzeszy . Nadzieja w Kobajaszim choc i on jak narazie jest wielka niewiadoma bo 2 wyscigach mimo ze zablysnol to ciezko powiedziec jakim jest kierowca.
asgahn
02.02.2010 10:08
Wygląda na to że Ferrari ma bardzo dobre auto na ten sezon a BMW wylało dziecko razem z kąpielą ; p Ktoś powie to tylko testy ale warto przypomnieć sobie sytuację z Brawnem w zeszłym roku. Co do Renault to widać że poradzili sobie dzis lepiej. Strata do porzedzających nie jest tak powalająca jak wczoraj.
lookacz
02.02.2010 08:59
jan5 o czym Ty mówisz?? Jaki sens miałoby testowanie bolidu z zeszłego roku w czasie kiedy jest czas na testy aktualnego. Zresztą jak przerobić bolid zesłżoroczny na obecny rok. To po prostu niedorzeczne!!
bartek199874
02.02.2010 08:53
są dwa pytania: -ile kto miał paliwa na pokładzie -ile pali silnik ferrari
jac
02.02.2010 08:38
Pozytywny bohater rewi: Sauber
jan5
02.02.2010 08:28
widać ze ferrari jest szybkie, nie mówie że są tak szybcy jak brawn w tamtym roku ale widać ze będą w czołówce, najsilniejsze ekipy oprócz redbulla wyjechały wiec jest juz jakies porównianie. Widać także że renault ma problemy jesli już myslą nad tyloma usprawnieniami, chyba ze to wcale nie jest bolid na sezon 2010 tylko przeróbka tego na 2009 na standard sezonu 2010 a poza tym mamy jeszcze chyba z 15dni testów więc jeśli renault zrobiło to co wyżej napisałem jest to chyba rozsądne posunięcie
paolo
02.02.2010 08:22
Bez wątpienia przed Renault daleka droga i szkoda będzie jak Kubicy braknie czasu żeby dojść ze wszystkim do ładu bo Witalij zapłacił i musi swoje wyjeździć. Zobaczymy co jutro Rosjanin pokażę. Kamui też doświadczeniem nie grzeszy, a szybkość ma. Czy posuwa naprzód rozwój bolidu czy korzysta z pracy Pedro to niestety po czasach nie widać. No zobaczymy czy da radę jutro wykręcić jakiś sensowny czas na koniec dnia. Byłby to naprawdę dobry prognostyk dla całego Renault łącznie z Kubicą.
hawaj
02.02.2010 08:09
Nie testują aero tylko wjechali w kałużę farby co rozlał McLaren :D
Petron@s F1
02.02.2010 07:42
http://twitpic.com/111fda Renault tez testuje aero...
topor999
02.02.2010 07:14
@McNoras & Sebastian 89 & hawaj---->no właśnie jestem trochę zaniepokojony formą SF, mam nadzieje ze konkurencja coś zrobi do Bahrajnu i ALO i MAS będą walczyć o pozycje jak przed rokiem(żart)
SaucerheadTharpe
02.02.2010 07:12
To uprawiane na wszelkich portalach informacyjnych biadolenie o katastrofalnych możliwościach bolidu R30 doprowadza mnie do szewskiej pasji. Toż ja dzisiaj widziałem gdzieś zdanie "Massa zwycięża w 2 dniu testów". W komentarzach jeden dramat - opinie, że testy sa po to żeby pokazać, że jak coś szybko jeździ to i testuje się szybko. I najlepsze - w odpowiedzi na nieśmiałe "może r30 testują wg. innego programu" - "tak się pocieszaj ZNAWCO - rok temu jak jeździł BrawnGP to pewnie mówiłeś, ze jeździ pod sponsorów na oparach". NO NIE MAM GDZIE POGADAĆ! Na szczęście tutaj trochę zdrowego rozsądku - Podobają mi się opinie na temat kondycji mechanicznej strony r30 - raczej nie sprawia wrażenia, że rozkraczy się na 10 okrążeniu. No i ciekawe uwagi na temat umieszczenia zbiornika - może faktycznie Renault jest bardziej zaawansowany niż to się wydaje na pierwszy rzut oka. Może faktycznie jest mniej paliwożerny, a może skubańcy zrobili coś nietypowego z ukształtowaniem zbiornika. Ciekawe jak wypadają testy tej płetwy walenia - co to ją mają zamiast tylnego spoilera. W przemyśleniach skłaniam się do opinii, że na Walencję - Renault wyrobiło się z konstrukcją kadłuba, czyli bazą i teraz kombinują czy wszystko działa. Na dodmuchanie aero mają jeszcze 39 dni - przy dobrym zespole wystarczająco dużo czasu by to poprawić. Daję sobie głowę uciąć, że Kubek więcej się ogadał w ciągu tych ostatnich tygodni o swoim bolidzie niż w trakcie całej swojej kariery w F1 Jedno jest jednak pewne i chciałbym to zaznaczyć - W Walencji nikt nie jeździ pod publikę. Nikt kurka! No chyba, że Michael, ale to akurat jest zrozumiałe. Te testy mają bardzo mało wspólnego z pokazem. A co do porównań, to myślę że trudno wymagać by każdy team miał jednakowy program testów. A co do Felipe to jestem pod wrażeniem. Ciężko pracuje i widać, że wypadek na szczęście nie wpłynął na jego psychikę. W pełni zasłużył na wielkie uznanie. P.S. Strasznie jestem ciekaw Pietrova
biCampeon
02.02.2010 07:01
IceOne - Massa swój najlepszy czas uzyskał na 25-okrążeniowym przejeździe.
hawaj
02.02.2010 06:51
Jak to mówią - pojedzie po bandzie :D
Sebastian_89
02.02.2010 06:45
McNoras Tak pojedzie ze Ci szczeka opadnie!
McNoras
02.02.2010 06:35
Aż strach pomyśleć co będzie jak jutro do bolidu wsiądzie Alonso ;)
ukashz
02.02.2010 06:32
Wygląda to obiecująco może nie przywiązali zbyt dużej uwagi do aero ale technicznie renówka może być mocna. Cieszy fakt że bolid rozwija Kubica a nie ktoś za biurkiem a potem zawierza się mu i testuje na testach tylko KERS jak to miało miejsce w tamtym roku w BMW. Zobaczymy co Robert powie po testach i jak będzie jeżdzić drugi driver ( pewnie będzie się chciał pokazać z najlepszej strony)
arti0801
02.02.2010 05:55
tez sledzilem jazde Massy i mial dwa stiny krotkie ale wtedy nie zrobił tych czasow.. wiekszosc jego przejazdow miesciła sie miedzy 20..-30.. okrążeń... Kubica swoj najlepszy czas uzyskal po przejechaniu 5 ok.. ale i tak wszystko zweryfikuja kwalifikacje w Bahrainie :) Renault moze nie byc takim zlym bolidem jak duzo osob mysli Do Gp Bahrainu pewnie wszystkie zespoly duuzo zmienia...i tylko pytanie kto to zrobi najlepiej i kto najszybciej bedzie sie rozwijal...
kuban
02.02.2010 05:52
http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=144653&catID=4598 Jakiegoś wampira zatrudnili w BMW xD Co do testów ja tam się nie martwię jest duże lepiej niż w BMW gdzie nic nie robili w renault mają plan podobno na bahrain już ma być nowa płyta podłogowa w wcześneij dużo innych usprawnień.
jan5
02.02.2010 05:50
tor jest płaski, są na nim szybkie zakręty, mało okazji do przyspieszania ale i mało do jechania na maxa z otwartą przepustnicą więc zużycie paliwa nie jest pewnie duże na 1km tego toru
ukashz
02.02.2010 05:39
czyli Renault bez zwiększania wymiarów bolidu zmieściło taki duży zbiornik? Skoro tyle kółek zrobił Kubica. Biorąc pod uwagę że pewnie ograniczono zużycie paliwa przez bolidy do tego sezony to mogła być symulacja całego wyścigu. Tor jest niestety krótki i nie wiadomo jak wygląda zużycie paliwa bolidów z tamtego roku na tym torze. Może ktoś ma takie dane?
akkim
02.02.2010 05:36
Kubek mówi, że w nocy balans pozmieniano i od rana sprawdzali jaki efekt dało podsterowność mniejsza i znowu próbował robić długie stinty z czasem nie wojował. Permane natomiast opony dziś chwalił nie mieli problemów zbyt ich nie zjechali Jutro zaś nasz sąsiad znad Wołgi testuje ma sprawdzić jak Renówka pod nim "pobzykuje"
IceOne
02.02.2010 05:32
Sledzilem wyrywkowo dzis live timing . Kubica i Massa chyba zrobili swoje najlepsze czasy na raczej krotkich przjazdach po okolo 6 okrazen,nie wiem jak Sauber i reszta.O Hamiltonie byl komunikat dlugiego przejazdu 27 okrazen ,zaaczynal stint czasmi ok. 1.13 konczac na niskich 1.12.
bartekws
02.02.2010 05:28
Dzisiaj Robert zrobił przejazd składający się z 86 kółek bez stopu... Tak przynajmniej napisała wybiórcza.. Na autosporcie w relacji live było napisane tak: 14:30 Kubica is now the man doing long runs in the Renault 14:31 Very long run. Pit board says 31 laps left for the Pole a zjechał dopiero o: 15:12 Kubica returns to the pits after his long run. He has managed 86 laps so far today Czyli pewnie przejechał jednak z 55 kółek - co i tak jest niezłym wyczynem biorąc pod uwagę z użycie opon..
arti0801
02.02.2010 05:26
jutro też Schumi smiga... podobno mclaren dzis testowal jakies nowe czesci ale nie moge nigdzie znalesc zdjec z tymi zmianami
CamilloS
02.02.2010 05:24
@maciek0110481 Podczas jednego z wyścigów było ujęcie właśnie z takiej kamery na bolidzie Renault, można było obserwować pracę zawieszenia. Czy to nie czasem Robert? ;)
fernandof1
02.02.2010 05:22
@up no faktycznie była kamerka i prawdo podobnie sprawdzali hamulce McL chyba znowu ma problemy z areo bo zielona farba sie pojawiła jak rok temu http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=144635&catID=4598 kubica śmiesznie wygląda z czarnym kasku a Felipa z profilu ino widziałem szkoda http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=144626&catID=4598 Jutro Ferdek i Button pojedzie a Schumi nie ?
macieck010481
02.02.2010 05:18
jakos po 16 kubica mial 1,15xxx czas i ponad 20 kolek bez pit stopu podobnie felipe a na jakims zdjeciu widzialem jakby jakas kamere mial robert na zawieszeniu skierowana na kolo a moze bardziej na hamulce http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=144674&catID=4598 tu widac ta kamere
WicI
02.02.2010 05:17
Renault wprowadziło dzisiaj coś nowego w stosunku do wczorajszych testów?
omen10
02.02.2010 05:16
Nie no, jednak umiejętności robią swoje :)) A i Ferrari i Sauber (!) są bardzo wysoko :) Powrót do dawnej formy :]