Szczegóły na temat rekrutacji kierowców do Verva Racing

Kandydatów oceniali Jacek Czachor, Mikołaj Sokół, Cezary Gutowski i Sean Edwards
08.03.1018:34
Inf. prasowa
5430wyświetlenia

Wybór kierowców do testów PKN ORLEN, mających startować w polskiej ekipie w Porsche Supercup, opierał się na opiniach ekspertów w dziedzinie sportów motorowych. Została powołana specjalna Rada Ekspertów, pod przewodnictwem Krzysztofa Hołowczyca, w składzie: Jacek Czachor, Mikołaj Sokół, Cezary Gutowski, Sean Edwards.

Rekrutacja do VERVA Racing Team odbyła się dwuetapowo. Pierwszym etapem była selekcja polskich kierowców wyścigowych i wybór zawodników, którzy zaproszeni zostali do kolejnego etapu - testów. Rada przeprowadziła analizę doświadczenia, wyników sportowych, a przede wszystkim potencjału polskich zawodników.

Każdy z ekspertów, korzystając ze swojej wiedzy, przygotował listę swoich kandydatów do grona kierowców VERVA Racing Team. Na podstawie analizy kandydatur powstała ostateczna lista pięciu kierowców, którzy zostali zaproszeni do zaprezentowania swoich umiejętności w praktyce. Znaleźli się na niej: Karol Basz, Łukasz Błaszkowski. Jakub Giermaziak, Robert Lukas, Maciej Steinhof.

Profesjonalne testy zorganizowano pod koniec stycznia na torze Ricardo Tormo w hiszpańskiej Valencii. Samochody (Porsche 911 GT3 o mocy 420 KM) przygotowali mechanicy z zespołu Motopark Academy, który ma wieloletnie doświadczenie w różnych seriach wyścigowych. Każdy z kierowców miał do przejechania 21 okrążeń. Czas, do którego odnoszone były wyniki zaproszonych kierowców, ustalił na początku testów przejazd Sean'a Edwards'a, doświadczonego zawodnika Porsche Mobil1 Supercup, syna byłego kierowcy F1.

Rywalizację obserwowali oczywiście członkowie Rady Ekspertów. Naprawdę trudno nam było wybrać dwóch kierowców. Mieliśmy do czynienia z zawodnikami o podobnych umiejętnościach, z olbrzymim talentem do jazdy. Śmiało mogę powiedzieć, że zespół testowy to najlepsi zawodnicy wyścigowi w Polsce - mówi Krzysztof Hołowczyc.

Rada Ekspertów przy podejmowaniu decyzji analizowała kilkanaście różnych parametrów, z których najważniejszym był czas, jaki zawodnicy osiągnęli na torze oraz poprawa wyników kolejnych okrązeń. Najszybciej, tor Ricardo Tormo, pokonał Jakub Giermaziak, który w swoim najlepszym przejeździe osiągnął wynik tylko minimalnie gorszy od Sean'a Edwards'a. Drugi był Robert Lukas.

Zawodnicy VERVA Racing Team przyznają, że czują debiutancką tremę. Ale jednocześnie powołanie do VRT to ogromne wyróżnienie. Mówiąc językiem sportowym to 'kop', dzięki któremu idziemy w górę, pniemy się po szczeblach sportowej kariery, ogromna szansa na rozwój. Z chęcią zmierzymy się z tym wyzwaniem - mówią Jakub Giermaziak i Robert Lukas.

Kalendarium wyścigów Porsche Supercup:

Bahrajn 12-14 marca
Barcelona 7-9 maja
Monaco 13-16 maja
Valencia 25-27 czerwca
Silverstone 9-11 lipca
Hockenheim 23-25 lipca
Hungaroring 30 lipca-1 sierpnia
Spa 27-29 sierpnia
Monza 10-12 września

Źródło: Informacja prasowa VERVA Racing Team

KOMENTARZE

12
golakr
09.03.2010 09:26
Nie chcesz ale jesteś złośliwy. Rada wybierała kandydatów, kandydaci zaś o tym, który z nich zostanie wybrany na kierowcę sami zdecydowali - czasami na torze.
edrys
09.03.2010 08:02
Nie chciałbym być złośliwy, ale ta rada to trochę śmiech: kierowca rajdowy, motocyklista, dwóch dziennikarzy i jeden kierowca wyścigowy. I ta rada, w której jedna osoba ma prawdziwe doświadczenie z wyścigami, oceniała potencjał kierowców wyścigowych.
Ducsen
09.03.2010 12:33
Na dobrą sprawę siedząc przed komputerem sam nie wiesz jaką mamy wiedzę kolego, a jeśli według ciebie wybór Błaszkowskiego w miejsce Sawickiego był słuszny to chyba z tobą jest coś nie tak. Nie bądź zaślepiony - ewidentnie popełnili błąd jeśli nie błędy, a jeśli dumny Krzysztof "ja też tak slyszałem" H. mówi o tym, że wybierali z najlepszych polskich kierowców to chyba chce to wcisnąć ludziom z wp czy onetu...
DamianF
09.03.2010 12:03
Tak jest nasza rado forumowych ekspertów. Wy tutaj siedząc przed komputerami wiecie więcej niż sami eksperci którzy wybierali zawodników czy sami zawodnicy. Zastanawiam się dlaczego was nie było w tej radzie? Nie będę tego dalej komentował bo naprawdę szkoda słów. Mi jedynie jest szkoda tego iż Lisowskiego nie było bo to naprawdę jest to dobrze zapowiadający się kierowca.
SVLA
08.03.2010 10:59
rada ekspertów - żałość, wybór fianłowej piątki - masakra... nie ma Lisowskiego, Sawickiego czy Raczkowskiego, a jest Basz i Błaszkowski.... :-/ po nazwiskach widać, że wybór padł z klucza "portfelowego" a nie "talentowego"... :-(
Saruto
08.03.2010 07:33
Znaczy się właściciel auta którym jeździł jest zamieszany w aferę piłkarską ;)
renegade
08.03.2010 07:27
znaczy sie... nie kumpluje sie z zadnych z ekspertow?
Saruto
08.03.2010 07:23
Sawicki ma problemy natury złych znajomości. Lisowski ma już kupionego Leona. Szkoda, że nie było go na testach bo byłby spokojnie szybszy od Lukasa. Błaszkowski się nie popisał ;)
renegade
08.03.2010 06:56
Bo sa gorsi od Blaszkowskiego? lol
Ducsen
08.03.2010 06:52
Sawicki? Ale śmiem twierdzić, że jeśli go nie wybrali to najwyraźniej jest z kimś już ugadany. No i do głowy przychodzi mi jeszcze Lisowski - dlaczego go pominęli?
Kajek
08.03.2010 06:51
na przykład?
renegade
08.03.2010 06:44
Pan Holowczyc zapomnial o kilku innych polskich zawodnikach, nie zebym mial cos przeciw sugestiom szanownej Rady "Expertow", ale pomineli kilka nazwisk, ktore maja zdecydowanie wyzsze umiejetnosci, wiekszy talent i wyniki od niektorych, ktorych oceniali. PS. "Każdy z ekspertów, korzystając ze swojej wiedzy, przygotował listę swoich kandydatów do grona kierowców VERVA Racing Team." Wszystko jasne.