Kierowcy Red Bulla jeżdżą na podwójnym gazie
Mówi się, że sekretem zmiany wysokości zawieszenia w RB6 jest skompresowany gaz
01.04.1013:06
3586wyświetlenia
Plotki na temat rzekomego systemu regulowania wysokości zawieszenia stosowanego przez Red Bulla przybrały na sile na padoku toru Sepang. Mówi się, że ich sekretem jest skompresowany gaz.
Oficjele z McLarena i Mercedesa przyznali się do podejrzeń na temat tego systemu, który ma w jakiś sposób umożliwiać zaprojektowanemu przed Adriana Neweya RB6 niskie ustawienie zawieszenia podczas kwalifikacji oraz pomagać nie dobijać do toru, gdy bolid jest zatankowany dużą ilością paliwa.
Przepisy zabraniają
wszelkich zasilanych urządzeń, które wpływają na zawieszenie, podczas gdy inne zmiany nie mogą odbywać się,
gdy bolid jest w ruchu. Jednakże reguły parku zamkniętego, określane w innym zestawie regulacji, pozwalają na
upuszczanie lub dodawanie skompresowanych gazówdo bolidów w okresie pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem. Inna zasada mówi, że kierowca zostanie ukarany startem z pit-lane jedynie wtedy, gdy zespół
dokona zmian w ustawieniach zawieszeniapodczas okresu parku zamkniętego.
Plotki z Malezji głoszą, że Red Bull jedynie upuszcza skompresowany gaz z jakiegoś systemu w bolidzie RB6, co powoduje podwyższenie zawieszenia na wyścig. Wygląda też na to, że FIA nie zainterweniuje w tej sprawie, dopóki rywale Red Bulla nie zgłoszą oficjalnej skargi, a jak donosi hiszpańska gazeta AS, czołowe zespoły - w tym Ferrari - przygotowują obecnie techniczne pismo dotyczące tego systemu.
Nie wiem, co robią inne zespoły- powiedział Brawn fińskiej gazecie Turun Sanomat w Kuala Lumpur.
Dlatego właśnie poprosiłem FIA o wyjaśnienie sytuacji.
Szef McLarena - Martin Whitmarsh powiedział w Australii, że jego zespół pracuje obecnie nad własnym systemem regulacji wysokości zawieszenia i być może zadebiutuje on w Chinach. Dyrektor zarządzający zespołu z Woking - Jonathan Neale dodał w Malezji, że nie ma
obsesji na punkcie systemu regulacji wysokości zawieszenia, dodając:
Jest to jedna z wielu rzeczy, które rozważamy. Nie powiedziałbym, że jest tylko jedna rzecz, przez którą Red Bull jest tak szybki. Jest to jedna z wielu rzeczy, jednak nie jest to główna sprawa w tym momencie.
Źródło: Motorsport.com
KOMENTARZE