Testy deszczowych opon Michelin na torze Jerez
12.12.0400:00
2039wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w sobotę | |||||
Nick Heidfeld | Williams BMW | mic | 1:27.783 | 102 | |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:28.630 | 85 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | mic | 1:28.661 | 91 |
1 | Christian Klien | Red Bull Cosworth | mic | 1:29.330 | 84 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:29.608 | 60 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:29.673 | 101 |
Czasy uzyskane w niedzielę | |||||
Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | mic | 1:26.963 | 93 | |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:29.502 | 114 |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:30.459 | 67 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:31.508 | 78 |
W sobotę najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Nick Heidfeld, ubiegający się o posadę drugiego kierowcy w zespole Williams. Niemiec okazał się szybszy o blisko sekundę od najbliższego rywala, przejeżdżając jednocześnie najwięcej okrążeń. Prowadzona przez Heidfelda przejściowa wersja bolidu FW26 była dostosowana do zmian w przepisach dotyczących aerodynamiki, które będą obowiązywały w sezonie 2005. Stajnia z Grove tegoroczne testy zakończył już w sobotę, podobnie jak i ekipa Red Bull Racing, której jedynym reprezentantem był tym razem Christian Klien. Austriak uplasował się na czwartej pozycji, mając ponad półtorej sekundy straty do Heidfelda.
Podczas pierwszego dnia "mokrych" testów problemy z utrzymaniem się na śliskiej nawierzchni toru Jerez mieli między innymi Heidfeld, a także kierowcy testowi zespołów Renault i Toyota, Franck Montagny i Ricardo Zonta, którzy uplasowali się odpowiednio na trzeciej i piątej pozycji. Obyło się jednak bez większych dramatów. Pozostałymi uczestnikami odbywających się w sobotę testów byli kierowca testowy zespołu McLaren, Pedro de la Rosa (trzeci czas) i jeden z głównych reprezentantów zespołu B.A.R, Takuma Sato (ostatnia pozycja).
Dzisiaj na hiszpańskim torze obecni byli już tylko czterej kierowcy. Zdecydowanie najlepszy czas uzyskał tym razem de la Rosa, mając ponad dwie i pół sekundy przewagi nad Sato. Przewaga ta wynikała jednak przede wszystkim z tego, że tor był w różnych momentach mniej lub bardziej mokry i wiele zależało od momentu wyjazdu na tor. De la Rosa testował głównie przejściowe opony Michelin, przeznaczone do jazdy po średnio mokrej nawierzchni. W takich warunkach przewagę mają zwykle kierowcy korzystający z konkurencyjnych opon Bridgestone, ale zdaniem testera stajni z Woking francuski producent dokonał ostatnio sporych postępów.
Na pozostałych miejscach niedzielne testy ukończyli Montagny i Zonta, przejeżdżając nieco mniej okrążeń od de la Rosy i Sato, co w przypadku zespołu Renault było spowodowane zakończeniem aktywności już w porze lunchu. Tymczasem pracę kierowcy testowego Toyoty utrudniały dzisiaj różnego rodzaju problemy techniczne. I tak zakończyły się tegoroczne przygotowania do sezonu 2005. Kolejne testy na torze Jerez rozpoczną się dopiero na początku przyszłego roku, a konkretnie 10 stycznia.
Źródło: pitpass.com