Testy w Abu Zabi dzień 1/2: Ricciardo najszybszy

Wicemistrz Formuły Renault 3.5 podczas popołudniowej sesji wykręcił 1:39,616
16.11.1016:15
Marek Roczniak
8075wyświetlenia

Daniel Ricciardo (Red Bull) pozostał najszybszy do końca pierwszego dnia testów Formuły 1 dla młodych kierowców na torze Yas Marina, wykręcając podczas popołudniowej sesji 1:39,616. Ostatecznie do pole position Sebastiana Vettela zabrakło mu więc zaledwie ćwierć sekundy, choć trzeba pamiętać, że tor był dzisiaj z pewnością bardziej nagumowany, niż w dzień kwalifikacji.

Wicemistrz Formuły Renault 3.5 przez cały dzień okupował pierwsze miejsce w tabeli czasowej, dysponując bądź co bądź najszybszym bolidem w tym sezonie, a wtorkowe jazdy zakończył z przewagę niewiele ponad jednej sekundy nad Oliverem Turveyem (McLaren). Ricciardo będzie kontynuował jazdę także i w środę, podczas gdy Turvey powróci za kierownicę MP4-25 dopiero w sobotę, na drugi dzień testów opon Pirelli. Jutro ma jeździć kierowca testowy McLarena - Gary Paffett.

Zwycięzca wyścigów w Formule 3 Euro Series - Antonio Felix da Costa, który rano był dopiero dziesiąty tuż po przejęciu bolidu Force India od Paula di Resty, w popołudniowej sesji zaczął przesuwać się w górę, by na dziesięć minut przed końcem sesji wskoczyć na trzecie miejsce ze stratą 1,7 sekundy do najszybszego kierowcy. W przeciwieństwie jednak do Ricciardo i Turveya, dla 19-letniego Portugalczyka był to pierwszy dzień jazdy bolidem F1. Nieznacznie wolniejszy od Felix da Costy okazał się kierowca rezerwowy Saubera - Esteban Gutierrez. Jutro obydwu kierowców zastąpią odpowiednio Yelmer Buurman i Sergio Perez.

Mistrz Formuły 2 - Dean Stoneman podobnie jak Felix da Costa początkowo plasował się pod koniec pierwszej dziesiątki, koncentrując się na pracy aerodynamicznej dla zespołu Williams, ale później mógł poświęcić trochę więcej czasu na wydobycie lepszych osiągów z FW32 i ostatecznie dzień ukończył na piątej pozycji. Brytyjczyk przeskoczył w końcówce sesji mistrza FR 3.5 - Michaiła Aloszyna, pokonując go o pół sekundy. Testujący z Renault Rosjanin okazał się z kolei szybszy o blisko pół sekundy od Jean-Erica Vergne (Toro Rosso). Czołową ósemkę zamknął Paul di Resta, który przejechał dzisiaj tylko 28 okrążeń, ustawiając bolid dla Felix da Costy.

Sam Bird po uzyskaniu rano czwartego czasu, w drugiej sesji poprawił się tylko o niewiele ponad 0,2 sekundy, ponieważ przeprowadzał głównie testy aerodynamiczne dla Mercedesa i nie miał okazji popracować bardziej swoimi osiągami, dlatego spadł w klasyfikacji na dziewiąte miejsce. Być może jednak jutro zespół umożliwi mu ustanowienie bardziej reprezentatywnego czasu, jako że Bird ma jeździć MGP W01 także przez całą środę. Pierwszą dziesiątkę zamknął trochę niespodziewanie Jerome d'Ambrosio w bolidzie Virgin, poprawiając najlepszy czas Timo Glocka z kwalifikacji o pół sekundy. Belg, który jeździł tylko po południu, zostawił za sobą Pastora Maldonado (HRT), Julesa Bianchiego (kierowca testowy Ferrari skupił się wyłącznie na pracach rozwojowych), Rodolfo Gonzaleza (Lotus) i Rio Haryanto, który rano jeździł bolidem Virgin.

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Daniel Ricciardo (-)Red Bull Renault RB6831:39,616
2Oliver Turvey (-)McLaren Mercedes MP4-25851:40,7251,109 1,109
3Antonio Felix da Costa (-)Force India Mercedes VJM03771:41,3811,765 0,656
4Esteban Gutierrez (-)Sauber Ferrari C29881:41,4321,816 0,051
5Dean Stoneman (-)Williams Cosworth FW32701:41,5221,906 0,090
6Michaił Aloszyn (-)Renault R30581:42,0732,457 0,551
7Jean-Eric Vergne (-)Toro Rosso Ferrari STR5931:42,4892,873 0,416
8Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM03281:42,7363,120 0,247
9Sam Bird (-)Mercedes GP W01671:42,9853,369 0,249
10Jerome D'Ambrosio (-)Virgin Cosworth VR-01361:43,5183,902 0,533
11Pastor Maldonado (-)HRT Cosworth F1101081:43,7504,134 0,232
12Jules Bianchi (-)Ferrari F10591:43,8944,278 0,144
13Rodolfo Gonzalez (-)Lotus Cosworth T127831:44,9245,308 1,030
14Rio Haryanto (-)Virgin Cosworth VR-01211:49,4399,823 4,515

KOMENTARZE

32
NEO86
22.11.2010 07:04
Sgt Pepper Przecież Vettel, Hamilton i Alonso jeździli bardziej dla rozwoju samochodu niż dla czasu
marrcus
16.11.2010 11:03
Sgt Pepper, świadczy o tym ze Button i Alonso sa słabsi od niego a tylko Vettel i Hamilton lepsi
gnt3c
16.11.2010 10:55
Maldonado 1:43.750!!! LOL ... o grubo ponad sekunde lepiej niż Senna i Klien w Quali ...
pepsi-opc
16.11.2010 10:01
Jutro D'Ambrosio wyciśnie więcej z Reni.
Maly-boy
16.11.2010 09:54
przecież oni tam nie kręcą hot lapów cały dzień ,tylko zespoły starają się zebrać jak najwięcej danych (przynajmniej niektóre..)
marlau
16.11.2010 09:26
W Q kierowcy jeździli z ustawieniami na wyścig, jeśli ktoś tego nie rozumie to niech pomyśli. A tutaj pewnie ustawienia na jak najszybsze przejechanie paru kółek.
kokus
16.11.2010 09:26
Sgt Pepper - Renault miało awarię hydrauliki w czasie gdy tor miał najwyższą temperaturę więc po trochu można wybaczyć gorszy czas.
Sgt Pepper
16.11.2010 09:21
To czemu testowi McL i Renatki byli 1.4 sek i 2 sek za czasami z q3 ? Im nagumowanie toru "nie zadziałało" na korzyść ? :P Ja nie pytam o dzisiejsze wyniki i tylko dzisiejsze, bo wyciąganie wniosków na podstawie dzisiejszych wyników jest nierozsądne. Pytam tylko o różnice pomiędzy q2/q3 i dzisiejszymi czasami. Dla przypomnienia: S. Vettel 1:39,394 dzisiaj testowy miał: 1:39,616 -ZALEDWIE 0.3 sek różnicy !!! L. Hamilton 1:39,425 /// dziś 1:40,725 - 1.3 sekundy F. Alonso 1:39,792 /// dziś 1:43,894 - 3.1 sekundy R.Kubica 1:40,780 /// dziś 1:42,073 - 1.3 sekundy Jak widać najmniejsza różnica jest w RBR.
YAHoO
16.11.2010 09:19
@Sgt Pepper: Skoro wyciągasz takie wnioski to dodaj, że bolid HRT jest lepszy od bolidu Ferrari, tylko że Sakon/Bruno/Karun/Christian nie potrafili tego wykorzystać. To tylko testy. Poza tym TheStig słusznie zauważył, że tor jest bardziej nagumowany (chyba na forum nawet o tym była dyskusja).
TheStig
16.11.2010 09:18
Świadczy to o nagumowaniu toru :-)
Sgt Pepper
16.11.2010 09:03
Ja mam pytanie: Czy czas debiutanta RBR wolniejszy od czasu Vettela z q3 o zaledwie 0.3 sek. świadczy o klasie kierowcy testowego czy o klasie Vettela ?
LisuBB
16.11.2010 08:16
Ktoś wie czy nowicjusze jeździli z kanałem F?
Bartikon
16.11.2010 07:56
Moim zdaniem to nie aż takie wielkie zmiany w częściach bolidu, choć na pewno teamy testują ustawienia na rok 2011 ale po prostu ci kierowcy mają cały dzień na wykręcenie dobrego czasu,a kierowcy w kwalifikacjach tylko kilka minut. Oczywiście kierowcy F1 testują też ustawienia na kwalifikacje, ale jest to mało czasu, a trzeba pamiętać, że podczas pomiarowego okrążenia nie wolno zblokować opon itd.
Tom_Bombadil
16.11.2010 07:40
Zerknijcie na testy przed sezonem. Ricciardo także wtedy wykręcał świetne czasy. Chciałbym go zobaczyć w roli kierowcy wyścigowego.
sas
16.11.2010 06:22
@krzysiek_aleks - rusz trochę głową, masz pod nosem niemalże :)
krzysiek_aleks
16.11.2010 06:11
gdzie można znaleźć zdjęcia z testów?
gornik
16.11.2010 06:05
Polep1 hrt bez szwanku?? niemożliwe ;p http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2010/f1/test-yasmarina-16nov-1/013.jpg
piwo
16.11.2010 05:05
ciekawe te czasy porownujac je z czasami z kwalfikacji.wiaodmo testy ale mimo wszystko mozna sobie pogdybac ze keirowcy redbula obecni sa slabi (vetel i weber) albo tak mocny ricardio w co watpie.tak samo slabych keirowcow ma virgin i hrt.zas lotus przyzwoitych.
Byczek
16.11.2010 04:59
@cegla87 Inna sprawa, ze zespoły testują już części na następny sezon i bolid niekoniecznie musi spelniać wymagania regulaminowe, np. masa bolidu. Może to zabieg marketingowy?;)
cegla87
16.11.2010 04:34
@kimifan To skoro jest tak łatwy w prowadzeniu, to strach pomyśleć co z takim sprzętem wyprawiałby Robert ;P
kimifan
16.11.2010 04:11
Inna sprawa, że ten bolid musi być szalenie łatwy w prowadzeniu ;) Tymczasem słabiutko wypadł Bianchi - w F1 Racing przedstawiany jako jeden z "Schumacher'ów przyszłości"
cegla87
16.11.2010 04:00
Ricciardo ze swoim czasem 1:39,616 startowałby z 3 pola w F1 :) musialy bys zupelnie inne warunki na torze, bo to niemozliwe.
Maly-boy
16.11.2010 03:48
fajnie tylko ,że dzisiaj były inne warunki i tor był bardziej nagumowany
dancom
16.11.2010 03:46
Maldonao w HRT szybszy o ponad sekundę od Senny i Kliena......
PoleP1
16.11.2010 03:45
HRT przejechało 108 okrążeń i nie wyzionęło ducha? o.0 xD
wnerwiona
16.11.2010 03:36
ekipa Ferrari chyba dziś była jeszcze bardziej czerwona niż wczoraj
quickmick
16.11.2010 03:33
Weźcie pod uwagę, że czasy nie mają żadnego znaczenia nie tylko dlatego, że "to testy", ale że nie szybkie przejeżdżanie kółek odgrywało dzisiaj rolę. Williams prowadził testy aero, Renault i Ferrari testowało obciążenie zawieszenia, Ferrari jeszcze coś z pracą tyłu auta (pewnie przebiegu strugi powietrza)... Chyba nie przypadkiem Alan Permaine był dzisiaj cały dzień na torze... Wykorzystują każdą okazję, żeby testować - przecież nie będą patrzeć i wzdychać, jak młodziaki śmigają w kółko - to nie te czasy... @Maraz Czasy TSL są właściwe (bo oni zapewniają live-timing)... czasy f1today.nl są od dziennikarza obecnego na torze, który spisuje je z ekranu w centrum medialnym...
Maraz
16.11.2010 03:29
W kwestii formalnej gdyby ktoś pytał, dlaczego mamy inne liczby okrążeń niż na f1today.nl, to wyjaśniam od razu, że wyniki mamy przepisane z tej strony. @down Właśnie dlatego wziąłem na koniec wyniki ze strony TSL. Ach, żeby tak jeszcze dawali live-timing z testów F1...
Kajek
16.11.2010 03:23
Pastor jest dobry... 107 okr HRT, nie rozbił nie popsuł..
pro-Papinian
16.11.2010 03:22
Teraz naprawdę widać, że Alonso już nic więcej nie mógł zrobić ;P Przegrał z Renault a nie z HRT.
Cinek
16.11.2010 03:21
lol @ bianchi, epicmegalol @ gonzalez & haryanto
flow
16.11.2010 03:18
Teraz widac o ile tak naprawde szybszy byl RB