Przewodnik Renault: Zaczyna się sezon zimowy
Dla wielu osób w zespole jest to zdecydowanie najciekawszy okres w całym roku
24.11.1010:35
3442wyświetlenia
Teraz, kiedy dobiegł końca sezon F1, można odnieść wrażenie, że zespół Renault jest w trybie wyciszenia, ale nic bardziej mylnego, gdyż w rzeczywistości zbliżamy się coraz bardziej do narodzin naszego nowego bolidu na sezon 2011. Za nieco ponad miesiąc, niemal wszystkie komponenty będą wyprodukowane i gotowe przed fazą budowy bolidu na początku stycznia.
Mimo wszystko, kilka następnych tygodni przed świętami, będzie okazją do wakacji dla załogi wyścigowej podróżującej po całym świecie. Po 19 wyścigach wszyscy z pewnością zasługują na dobry odpoczynek. Ostatnia część sezonu była wyjątkowo ciężka, biorąc pod uwagę tyle długodystansowych lotów pomiędzy Europą i Azją. Do tego, w ostatnich pięciu tygodniach, większość ekipy pracowała podczas trzech wyścigów i sesji testowej, co dało się we znaki.
Jednakże zanim mechanicy znikną na wakacjach, będą musieli rozpakować cały ładunek, który powróci z Abu Zabi dzisiaj po południu. W tym oba podwozia R30, które zostaną rozmontowane, przebudowane i przygotowane jako przyszłoroczne auta pokazowe. Wszystkie inne zapasowe podwozia odchodzą na emeryturę i prawdopodobnie nikt więcej nie będzie nimi jeździć. Zamiast tego, staną się eksponatami muzealnymi i będą podróżować po całym świecie jako bolidy pokazowe.
Dla wielu osób w zespole jest to zdecydowanie najciekawszy okres w całym roku. Fabryka pracuje na pełnych obrotach, we wszystkich działach panuje krzątanina, a nowy bolid nabiera kształtów. Laboratorium kompozytów jest obecnie mocno zajęte - co nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę, że 80% bolidu wykonuje się z włókna węglowego. Za każdym razem, kiedy przechodzi się obok laboratorium, można zerknąć przez szybę i zobaczyć chłopaków, którzy układają błyszczące płaty włókna węglowego. Teraz widać, jak nabiera kształtów skorupa podwozia.
Źródło: RenaultF1.com
KOMENTARZE