Grupa Lotus nie wyklucza stworzenia własnego silnika F1

Godzi się też z faktem, że komentatorzy będą nadal traktowali zespół z Enstone jako Renault
16.12.1014:38
Marek Roczniak
3159wyświetlenia

Dyrektor generalny Grupy Lotus - Dany Bahar nie wykluczył możliwości stworzenia przez jego firmę silnika Formuły 1 w niedalekiej przyszłości. Posiadany przez Protona producent samochodów obecnie jest tylko sponsorem tytularnym i udziałowcem Renault F1 Team, ale nie ukrywa, że ma znacznie większe ambicje.

Bahar spotkał się wczoraj z przedstawicielami mediów w Londynie, gdzie powiedział, że Grupa Lotus jest gotowa rozważyć, czy zamierza budować własne silniki do swoich samochodów sportowych oraz bolidów IndyCar na rok 2012.

Mamy takie możliwości, konstruujemy silniki dla innych producentów, zatem nie ma przeszkód, abyśmy mogli dla siebie budować i projektować silniki - powiedział. Dodał, że kwestia programu silników F1 jest daleka od skonkretyzowania. Pierwszym krokiem jest stworzenie w pełni własnego produktu - samochodu sportowego z własnym silnikiem - a reszta będzie logicznym następstwem.

Głównym tematem środowego spotkania z dziennikarzami był jednak nagłośniony w mediach konflikt z Team Lotus i Bahar ujawnił, że spodziewa się polubownego rozstrzygnięcia, poza salą sądową. Przyznał też, że rozważali w pewnym momencie połączenie sił z Tonym Fernandesem, jednak twierdzi, że Malezyjski milioner przedstawił tak niedorzeczne i absurdalne wymagania finansowe, iż związanie się z Renault F1 było bezsprzecznie lepszym wyjściem.

Bahar zdaje sobie sprawę z tego, że tylko bolidy Fernandesa będą w przyszłym roku oficjalnie nosiły nazwę Lotus, ponieważ Renault nie wystąpiło o zmianę nazwy konstruktora swojego podwozia ze względu na komercyjne konsekwencje. Grupa Lotus godzi się więc z faktem, że komentatorzy będą zwykle nadal używali nazwy Renault do określenia zespołu z Enstone, zanim wraz z wprowadzeniem nowego Concorde Agreement w 2013 roku będzie mogła nastąpić zmiana nazwy.

Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

10
NEO86
03.01.2011 05:07
@hagj To się jeszcze zobaczy :)
hagj
17.12.2010 01:59
@jaszczur Nie będzie, bo Lotus Fernandesa nie zdobędzie tylu punktów w całym sezonie (chociaż im tego życzę), a co dopiero w jednym wyścigu
jaszczur
16.12.2010 10:53
- Lotus zdobyl 8 punktów w tym wycigu!!! - eeeeee.... który Lotus? Będzie zamieszanie :P
General
16.12.2010 10:10
@mbq No i w przypadku Saubera rzadko kto uzywal nazwy BMW Sauber czy BMW Sauber Ferrari, jechali tylko Sauber, bo BMW bylo tylko na papierze, a firme ktora dostarcza silniki naprawde rzadko sie wymienia (na pewno czesciej padala nazwa McLaren w przekazach anizeli McLaren Mercedes). Dodatkowo nie wiadomo czy jednak Fernandes wystartuje jako Team Lotus, wiec wielce prawdopodbne jest, ze beda rzucac w transmisjach, magazynach etc nazwa Lotus-Renault na zasadzie Lotus nazwa teamu, a Renault jako silniki:)
marb
16.12.2010 04:35
Większość komentatorów będzie używała nazwy Renault. Bardzo dobrze zostało to wyjasnione w wywiadzie z Baharem na autosport: Q. Does it concern you that as journalists we are unlikely to use the name Lotus to describe your team next year because you are simply a sponsor - just as we don't use Vodafone to describe McLaren, AT&T to describe Williams or Petronas to describe Mercedes? DB: Yes, I understand that and we are fully aware of this, and we were aware of this before we did this move. However, when we fully decide to enter into an activity of this size, it is a long-term agreement, a long-term activity for us. It is not about the next year or the next two years, it is something to establish, to give the sustainability to the whole company for the next 10 years. We are well aware that we cannot change the mechanisms that are in place today by changing the chassis name, because this would have a lot of negative consequences. We are fine being a sponsor at the moment, and we have to respect the fact that commentators will just use the name Renault. That is unfortunately as it is. Może tylko u nas będzie inaczej. Nigdy nie wiadomo co tam nasi wspaniali komentatorzy sobie wymyślą...
mbg
16.12.2010 03:18
@General Sauber i Renault to trochę inne sprawy. Renault Pełna nazwa zespołu: Lotus Renault GP Nazwa TV (Konstruktor/Silnik): Renault Samochód: Renault R31 Sauber Pełna nazwa zespołu: BMW Sauber F1 Team Nazwa TV (Konstruktor/Silnik): BMW Sauber-Ferrari Samochód: Sauber C29 (spornie BMW Sauber C29) Sądzę że komentatorzy będą używali częściej formy Renault,bo Nazwa Konstruktor/Silnik Teamu Lotus będzie Lotus-Renault
General
16.12.2010 03:07
Rzeczywiscie w statystykach oficjalnych bedzie zespol funkcjonowal jako Reanult F1 Team, ale przeciez wiekszosc komentatorow bedzie uzywalo nazwy Lotus-Renault, podobnie moze byc z dziennikarzami na portalach czy w gazetach na calym swiecie. Watpie aby FIA w to ingerowala, chocby na przykladzie BMW Sauber, ktory w prasie etc. wystepowal tylko jako Sauber i nikt sie nie czepial, wiec teraz bedzie tak samo.
kamarinho1991
16.12.2010 03:00
Gdyby zmienili nazwę, to zostaliby uznani za nowy zespół, który nie jeździł w poprzednim sezonie w F1.
artimek
16.12.2010 02:20
Nie dostali by kasy za prawa telewizyjne i chyba 5 miejsce w generalce, tak samo jakby się stało podczas zmiany nazwy BMW Sauber przed tym sezonem.
vivon
16.12.2010 02:07
co do tego ma concorde agreement?