W Enstone zawył silnik Renault R31

Dzisiaj miało miejsce oficjalne uruchomienie złożonego już nowego bolidu stajni z Enstone
24.01.1119:21
Grzegorz Filiks
7334wyświetlenia
Dzisiaj po południu w fabryce zespołu Renault miała miejsce symboliczna ceremonia ofiarowania pierwszego "tchnienia" podwoziu nr 1 nowego bolidu skonstruowanego przez tę ekipę, oznaczonego symbolem R31. Wydarzeniu przyglądał się Witalij Pietrow.

Jak niedawno przyznali członkowie stajni z Enstone, projektowanie modelu R31 rozpoczęło się w maju ubiegłego roku, a kilkadziesiąt dni potem produkowano już pierwsze elementy bolidu. Renault zgodnie z tradycją oficjalnie uruchomiło silnik złożonego podwozia nowego auta w swojej fabryce przed rozpoczęciem przedsezonowych testów, co jest zawsze wielkim wydarzeniem dla całej ekipy. O fakcie tym zespół poinformował za pomocą portali społecznościowych - Twittera i Facebooka, na których można zobaczyć zdjęcie z tego wydarzenia. Oto ono:



W międzyczasie szef zespołu - Eric Boullier w udzielonym wywiadzie wyznał, że Renault poczyniło znaczny postęp ze swoją wersją Systemu Odzyskiwanie Energii Kinetycznej (KERS), który powróci do F1 w nadchodzącym sezonie. Budowa KERS jest bardzo trudna i wymaga sporych nakładów - stwierdził w rozmowie z AutoPlus. Wersja urządzenia z 2009 roku była okropna, ale teraz już jest o wiele lepiej. Pracowaliśmy z Magneti Marelli i oddziałem silnikowym Renault w Viry-Châtillon. Umiejscowienie systemu zostało ustalone przez Renault i jedyne co można zmienić to baterie - najcięższy element całego urządzenia.

Nawiązując do pozostałych dwóch kluczowych zmian w konstrukcji tegorocznych bolidów - ruchomego tylnego skrzydła i ogumienia Pirelli - Francuz wyjaśnił, że jak dotychczas nie wydają się one być zbyt wielkim wyzwaniem: W przypadku opon, które robią różnicę, chodzi o to, ile czasu zajmie nam zrozumienie ich pracy. Na razie zebraliśmy od naszych kierowców pozytywne opinie na temat przyczepności i balansu auta przy ich wykorzystaniu. Jednakże największą obawę stanowi zużycie, np. średniej mieszanki.

Jeśli chodzi o regulowane tylne skrzydło, to jego budowa nie jest zbyt skomplikowana, lecz korzystanie z przywileju przestawiania go nie powinno już być tak proste, ponieważ FIA wdraża odpowiednie przepisy w tym aspekcie. Zawodnik nie będzie mógł regulować go w dowolnej chwili, więc przeprowadzimy specjalny trening - dodał Boullier.

R31 zostanie publicznie odsłonięte 31 stycznia w Walencji, a podczas trzech następnych dni weźmie udział w pierwszych tegorocznych przedsezonowych testach F1, które odbędą się na torze Ricardo Tormo.

Źródło: confidential-renault.fr

KOMENTARZE

22
arahja
24.01.2011 08:59
@cravenciak: gratuluje spostrzegawczości! nie łatwo znaleźć kamerzystę :))
akkim
24.01.2011 08:57
>>>chocolatestarfish Może to ustaw jako budzik ;-)) http://www.youtube.com/watch?v=7j-1AUqoOd0&feature=related
cravenciak
24.01.2011 08:53
Brzmi tak jak R27, R28, R29, R30 - żadna nowość bym powiedział :P
chocolatestarfish
24.01.2011 08:51
Chrzanią głupoty, a nie wspominają o najważniejszym. O dźwięku! Poproszę mp3 z dźwiękiem R31......byłby dobry na budzik do startu sezonu.....:D
cravenciak
24.01.2011 08:46
arahja, w tle jest kamerzysta. Trzeba czekać ;)
arahja
24.01.2011 08:43
Renówka coś słabiutko... rok temu był filmik z odpalania :)
akkim
24.01.2011 08:15
Zarżały więc koniki w asyście Pietrowa, coś Go wszędzie pełno, choć nie moja głowa, lansuje się mocno tak jak z Kenem Barbie, ciekawe czy w walce też będzie tak twardy. Nie czas na oceny, wciąż pusto na torze, ale ciekaw jestem co On dzisiaj może, w zachowaniu model, ciągle się promuje, czy czasem za tą kasę się nie prosty....uje? Pracuje facjatą, ciągle przy zespole, śmiało z kierownictwem już przy jednym stole, być może przesadzam i czepiam, być może, ale chcę zobaczyć co zrobi na torze.
jpslotus72
24.01.2011 08:03
Silnik zawył na widok Pietrowa - powiadają, że to zły omen...
cravenciak
24.01.2011 07:50
@sielski Jesteś w stanie ogarnąć jak dużo kilometrów Robert i Witalij zrobią podczas wszystkich zimowych testów? Pierwszy dzień poświęcą na zapoznanie się z bolidem, porównają go z R30, sprawdzą opony itd. Na KERS zostanie jeszcze sporo czasu, a nie zdziwię się jak niektóre auta będą szybsze bez tego systemu.
sielski
24.01.2011 07:47
@caravenciak Pewny jesteś? Może i fakt że obciążą i tak odpowiednio bolid ale nie będą wiedzieć jak KERS zużywa opony, przecież te 80KM musi mieć jakiś wpływ na nie.. jak to samo Pirelli przyznało... a co do tego że Piter jest wszędzie to może ekipa kazała mu być i się wszystkiemu przyglądać by bardziej rozumiał prace w fabryce i bolid by choć trochę pomógł w jego rozwoju.
cravenciak
24.01.2011 07:41
@sielski Biadolisz, bo KERS na pierwszych testach jest tyle wart co nic.
sielski
24.01.2011 07:38
Nie biadole tylko stwierdzam fakty co nie znaczy że uważam że w tym sezonie LRGP nie będzie mocny... myślę że Robert pokaże na co go stać!
cravenciak
24.01.2011 07:33
@sielski biadolisz.
sielski
24.01.2011 07:29
@michal132 Czytałem gdzieś że KERS-u nie będzie na pierwszych testach.... a szkoda, ten system jeśli jest sprawny daje 0,4 s na okrążeniu... McLaren będzie miał przewagę tu...
General
24.01.2011 07:17
Kubica ma jeszcze sporo wolnego, siedzi pewnie sobie w swoim apartamencie w Monako, oddaje sie jakiemus hobby innemu niz rajdy i tyle. Byl w fabryce na przymiarce fotelu, wymienil uwagi z inzynierami, na pewno ma odpowiedni kontakt mailowy i jak nie trzeba to nie chce mu sie ruszac tylka na jakas taka prezentacje pod publiczke. Ja na jego miejscu robilbym tak samo:) To jest odpowiedz na kwestie "czemu wszedzie Petrov?". Przyjdzie odpowiedni czas, pojawi sie Kubica i jego blysk zobaczymy nie w takich akcjach, ale w konkretnych GP.
Lolkoski
24.01.2011 07:15
Już niedługo...:)
jpslotus72
24.01.2011 07:09
@Fakir rzeczywiście, z Pietrowa się zrobił bywalec - niech przy tym nie zapomni o swej podstawowej roli, by walec nie okazał się szybszy od niego... ;) "korzystanie z przywileju przestawiania go" - więc mamy już w F1 "przywileje"? następny krok - pojazdy uprzywilejowane...
michal132
24.01.2011 06:59
widać, że w końcu pomyśleli nad przodem bolidu. Ciekawe czy będzie KERS 1-3 luty czy pózniej
Fakir
24.01.2011 06:54
"Wydarzeniu przyglądał się Witalij Pietrow." Znów Pietrow, wszędzie go pełno przy pracach zespołu itd. Trochę brakuje mi przy tym Roberta,chociaż z drugiej strony może Pietrow jest maskotką marketingową dla LRGP przyciągająca sponsorów. Miejmy jedynie nadzieję,że Kubicy wyjdzie to na dobre i nareszcie będzie bolid zdolny wygrywać wyscigi.
archibaldi
24.01.2011 06:53
Właśnie o ten KERS się bałem.. Mam nadzieję, że poradzą sobie z rozłożeniem masy - może baterie będą "mobilne"
michal132
24.01.2011 06:52
Miejmy nadzieje, że się ten silnik nie spalił. A Pietrov pewnie myśli już, jak ten bolid będzie się odbijał od band.