Testy w Walencji dzień 1/3: Vettel najszybszy
Red Bull RB7 okazał sie najszybszym z nowych bolidów podczas pierwszego dnia testów w 2011 r
01.02.1117:14
14357wyświetlenia
Dzisiaj na torze Ricardo Tormo w Walencji rozpoczęły się pierwsze zimowe testy w tym roku z udziałem jedenastu z dwunastu wszystkich zespołów Formuły 1 (Team Lotus rozpocznie jazdy jutro). We wtorek po torze jeździło siedem nowych bolidów, z których najszybszy okazał się Red Bull RB7, prowadzony przez aktualnego mistrza świata Sebastiana Vettela.
Początkowo tempo dyktował Fernando Alonso w nowym Ferrari F150 po uzyskaniu czasu 1:14,774. Jednakże tylko Vettel z kierowców prowadzących nowe samochody był w stanie przełamać barierę jednej minuty i 14 sekund, by znaleźć się na szczycie tabeli czasowej i pozostać tam już do końca dnia. Ostateczny wynik Niemca 1:13,769 okazał się lepszy od czasu Alonso o 0,784 sekundy (Hiszpan dzień zakończył z wynikiem 1:14,553).
Pomiędzy Vettelem (P1) i Alonso (P5), których nowe samochody były od razu bardzo niezawodne, pozwalając im na przejechanie ponad 90 okrążeń, znaleźli się trzej kierowcy korzystający z zeszłorocznych bolidów: nowy tester Force India - Nico Hulkenberg (jeździł tylko rano), tester McLarena - Gary Paffett i nowy kierowca wyścigowy Force India - Paul di Resta (jeździł tylko po południu).
Kamui Kobayashi w Sauberze ukończył testy na szóstej pozycji, przejeżdżając 68 okrążeń, podczas gdy Jerome D'Ambrosio utrzymał mocne tempo z przedpołudnia i wykonał w przejściowym samochodzie Virgin 71 kółek. O ile zespoły jeżdżące z przejściowymi samochodami z 2010 roku miały raczej bezproblemowy dzień, o tyle kilka nowych samochodów miało problemy wieku dziecięcego.
Stajnia Mercedesa stała się ich pierwszą ofiarą, gdy Nico Rosberg zatrzymał się na prostej start-meta z problemem hydraulicznym. Michael Schumacher wyjechał z powrotem na tor naprawionym samochodem dopiero po południu, by wykonać 15 okrążeń. Najlepszy czas Schumachera to 1:16,450, podczas gdy dziewięć kółek Rosberga dało mu 1:19,930 i ostatnie miejsce w tabeli.
Renault dość wolno rozpoczęło rok 2011 - Witalij Pietrow wykonał tylko sześć okrążeń za kierownicą R31, by następnie udać się na długą przerwę. Nowy samochód, posiadający radykalnie zaprojektowany wydech, który ma ujście pod bocznymi wlotami powietrza, wyjechał po południu, by wykonać kolejne 22 kółka.
Toro Rosso również miało sporą przerwę w jazdach, podczas gdy przeprowadzona została uważna kontrola całego samochodu. Jaime Alguersuari ostatecznie zakończył dzień na dziesiątym miejscu z czasem 1:17,214. Williams również miał wstępne opóźnienia ze względu na problemy z systemem KERS, jednak Rubens Barrichello ostatecznie zdołał wykonać aż 78 okrążeń, z których najlepsze trwało 1:17,335.
Pogoda
Temperatura powietrza: 8-18°C
Temperatura toru: 8-20°C
Sucho i słonecznie przez cały dzień
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (-) | Red Bull Renault RB7 | 93 | 1:13,769 | |||
2 | Nico Hulkenberg (-) | Force India Mercedes VJM03 | 71 | 1:13,938 | 0,169 | 0,169 | |
3 | Gary Paffett (-) | McLaren Mercedes MP4-25 | 91 | 1:14,292 | 0,523 | 0,354 | |
4 | Paul di Resta (-) | Force India Mercedes VJM03 | 28 | 1:14,461 | 0,692 | 0,169 | |
5 | Fernando Alonso (-) | Ferrari 150° Italia | 98 | 1:14,553 | 0,784 | 0,092 | |
6 | Kamui Kobayashi (-) | Sauber Ferrari C30 | 68 | 1:15,831 | 2,062 | 1,278 | |
7 | Jerome D'Ambrosio (-) | Virgin Cosworth VR-01 | 71 | 1:16,003 | 2,234 | 0,172 | |
8 | Witalij Pietrow (-) | Lotus Renault GP R31 | 28 | 1:16,351 | 2,582 | 0,348 | |
9 | Michael Schumacher (-) | Mercedes GP W02 | 15 | 1:16,450 | 2,681 | 0,099 | |
10 | Jaime Alguersuari (-) | Toro Rosso Ferrari STR6 | 20 | 1:17,214 | 3,445 | 0,764 | |
11 | Rubens Barrichello (-) | Williams Cosworth FW33 | 78 | 1:17,335 | 3,566 | 0,121 | |
12 | Narain Karthikeyan (-) | HRT Cosworth F110 | 45 | 1:18,020 | 4,251 | 0,685 | |
13 | Nico Rosberg (-) | Mercedes GP W02 | 9 | 1:19,930 | 6,161 | 1,910 |
KOMENTARZE