Virgin ujawnia, dlaczego w tym sezonie nie będzie korzystał z KERS
Zespół ponadto sprawdzał innowacyjny wydech Renault, ale nie zdecydował się na jego użycie
08.02.1111:25
2236wyświetlenia
Virgin Racing potwierdził, że ich nowy bolid na sezon 2011 nie jest przystosowany do wyposażenia go w system odzyskiwania energii kinetycznej.
Wspomniany zespół, oraz HRT i Team Lotus to trzy jedyne ekipy, które w tym roku nie będą korzystać z KERS. Główny projektant samochodu Virgin - Nick Wirth argumentował decyzję pominięcia tego systemu skupieniem się nad innymi obszarami.
To urządzenie jest ekstremalnie drogie i ciężkie, a daje około trzy dziesiąte sekundy na jednym okrążeniu - my jesteśmy trzy sekundy z tyłu- wyjaśnił Brytyjczyk podczas wczorajszej prezentacji MVR-02 w Londynie.
Również kierowca stajni Virgin - Timo Glock przyznał, że jego ekipa nie nastawia się w tym sezonie na walkę z czołówką.
Realistycznie patrząc nie da się nadrobić trzech czy czterech sekund w ciągu jednej zimy, ale mamy nadzieję być bliżej zespołów ze środka stawki- stwierdził Niemiec.
Zdaniem Wirtha ekipa projektantów tym razem skupiła się na uczynieniu bolidu niezawodnym, ponieważ hydraulika była w zeszłym roku piętą achillesową ich konstrukcji. Wyznał on także, że Virgin sprawdzał umiejscowienie końcówek wydechu z przodu na komputerowych symulacjach, lecz ostatecznie zdecydował się na bezpieczniejsze standardowe rozwiązanie.
Rozumiemy, dlaczego Renault zamontowało go w tym miejscu, ale jeśli chcesz postąpić podobnie, to musisz być stajnią równą im pod względem finansowym oraz mieć podobne zasoby ludzkie i techniczne. Tak więc jesteśmy zadowoleni z naszego rozwiązania. - cytują Wirtha niemieckie gazety.
Glock w rozmowie z Auto Motor und Sport potwierdził słowa swojego przedmówcy:
W przeciwieństwie do naszych rywali nie możemy sobie pozwolić na tak radykalne rozwiązania. Niemiec z uśmiechem dodał, że tym razem zbiornik paliwa w jego aucie będzie wystarczająco pojemny.
To już się nam drugi raz nie przydarzy- powiedział 28-latek.
Tym razem nasz zbiornik jest zbyt duży!
Źródło: motorsport.com
KOMENTARZE