Testy w Montmelo dzień 1/4: Vettel najszybszy

Kierowcy musieli czekać aż do przerwy na lunch, by tor zupełnie wysechł po wczorajszej ulewie
18.02.1117:41
Piotr Bogucki
5881wyświetlenia

Sebastian Vettel wydarł z rąk Fernando Alonso pierwsze miejsce w tabeli podczas pierwszego dnia testów w Barcelonie. W trakcie jednej z najtrudniejszych do odczytania w tym roku sesji testowej kierowcy musieli czekać aż do przerwy na lunch, by tor zupełnie wysechł po wczorajszej ulewie.

To oznaczało, że większość kierowców wyjeżdżało rano na krótkie przejazdy zapoznawcze aż do momentu, w którym tor znalazł się w stanie pozwalającym na jazdę na gładkich oponach. Wtedy zespoły skupiły się na dłuższych przejazdach. Czas Alonso z wczesnego popołudnia - 1:25,485 - wydawał się niezagrożony, podczas gdy Hiszpan zmienił strategię na dłuższe przejazdy, przejeżdżając od ośmiu do 17 okrążeń na jeden wyjazd. Jego tempo zaczynało się głównie w okolicach 1:27, by następnie opadać do rejonów 1:29 na koniec przejazdu.

Vettel nie przejechał zbyt wiele okrążeń do drugiej połowy popołudnia, kiedy to wyjechał na kilka krótkich przejazdów, wykręcając czasy głównie w okolicach 1:26 podczas pierwszej próby, by następnie powrócić z boksów i przycisnąć - osiągnął czas 1:24,374 na dziewięć minut przed zakończeniem sesji. W ten sposób wyprzedził on Alonso o ponad sekundę, chociaż wyglądało na to, że Red Bull używał najbardziej miękkiej z mieszanek opon Pirelli - czasy Vettela spadły o 1-2 sekundy na następnych siedmiu okrążeniach.

Jaime Alguersuari wraz z Kamuim Kobayashim osiągali dobre czasy podczas swoich relatywnie krótkich przejazdów i ukończyli testy odpowiednio na trzeciej i czwartej pozycji. Obydwaj spowodowali także czerwone flagi - Sauber wypalił całe swoje paliwo podczas sprawdzania jego konsumpcji, a Toro Rosso wypadło w 4 zakręcie na żwir.

McLaren miał dość cichy dzień - Jenson Button przesiedział przez większość czasu w boksach i uplasował się na piątej pozycji. Paul di Resta nie był w stanie wyjechać Force India aż na kilka godzin przed zakończeniem sesji, choć gdy już mu się udało, to szybko uzyskał szóstą pozycję po zaledwie 24 okrążeniach toru.

Williams miał kolejny raz problemy techniczne - Barrichello, który jako pierwszy dziś zaczął wyciągać dobre tempo z gładkich opon Pirelli, spowodował czerwoną flagę zaraz przed przerwą na lunch i następnie musiał przesiedzieć większość popołudnia, podczas gdy zespół prewencyjnie wymieniał silnik w jego samochodzie. Brazylijczyk ukończył dzień na siódmej pozycji.

Następny w tabeli Michael Schumacher spędził popołudnie na symulacji GP, przejeżdżając dystans całego wyścigu wraz z szybkimi zjazdami do boksów. Jego tempo rozpoczynało się w okolicach 1:29/1:30, by następnie wzrosnąć o około 2-3 sekundy podczas jego przejazdów, zamykających się na 13-15 okrążeniach. Jego ostateczny wynik to 89 okrążeń, a osiągnięcie to pobite zostało tylko przez Fernando Alonso (101) Naraina Karthikeyana (114) oraz d'Ambrosio (115). Hindus i Belg z kolei zosta;i rozdzieloni w tabeli przez Kovalainena, który stracił trochę czasu ze względu na przeciek wody.

To był ciężki dzień dla zespołu Renault. Założenie było takie, by pozwolić Witalijowi skorzystać z większości sesji po tym, jak Heidfeld wykona treningowe pit-stopy, jednakże po wczesnym pojawieniu się Niemca, Pietrow musiał poczekać aż do późnego popołudnia w związku z problemem z oprogramowaniem systemu KERS.

Pogoda
Temperatura powietrza: 6-18°C
Temperatura toru: 7-24°C
Rano wilgotny tor po deszczu, później do końca dnia sucho i słonecznie

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB7371:24,374
2Fernando Alonso (-)Ferrari 150° Italia1011:25,4851,111 1,111
3Jaime Alguersuari (-)Toro Rosso Ferrari STR6571:25,6381,264 0,153
4Kamui Kobayashi (-)Sauber Ferrari C30781:25,6411,267 0,003
5Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-26771:26,3651,991 0,724
6Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM04261:26,5752,201 0,210
7Rubens Barrichello (-)Williams Cosworth FW33521:26,9122,538 0,337
8Michael Schumacher (-)Mercedes GP W02901:27,5123,138 0,600
9Narain Karthikeyan (-)HRT Cosworth F1101161:28,3934,019 0,881
10Heikki Kovalainen (-)Team Lotus Renault T128541:30,0655,691 1,672
11Jerome D'Ambrosio (-)Virgin Cosworth MVR-021161:30,9506,576 0,885
12Witalij Pietrow (-)Lotus Renault GP R31201:35,17410,800 4,224
13Nick Heidfeld (-)Lotus Renault GP R31271:44,32419,950 9,150

KOMENTARZE

12
Bambek
19.02.2011 07:21
Bosman Nick trenował pit-stopy, na wilgotnej nawierzchni tylko tyle kółek zrobił najprawdopodobniej pomiarowych. Testy nic nie wnoszą do tego który z bolidów jest najlepszy. Tu sie wszystko sprawdza na testach a nie żeby dostać jak najlepszy czas! Wszystko!
Bosman
18.02.2011 11:33
Trzeba było zatrudnić Liuzziego tak jak mówił Kubek . . .ehhh
jackbud
18.02.2011 07:36
Nie będę spekulował i grał w zgaduj zgadulę, komu przyjdzie przejąć kryształową kulę. Nawet fusy nie westchną, kto gdzie miejsce zajmie. Jeno oczy nasze otworzą - czasówki w Bahrajnie.
IceMan11
18.02.2011 07:23
@akkim - 100% prawdy :) Red Bull Racing i Ferrari w tym roku na pewno będą walczyły o mistrzostwo. Tak naprawdę zastanawia mnie forma McLaren'a, ponieważ na dłuższych przejazdach ich czasy nie są za równe, z kolei najszybsi też nie są. Mercedes i Lotus Renault GP hmm... Uważam, że słabi nie są i jak się podwinie noga 1-szej (narazie) dwójce to mają szanse, ale w normalnych warunkach będą odstawać. Co do Merca i Renówy oczywiście strzelam co do Maca pewny nie jestem, a RBR i Ferrari to na bank faworyci co widać po testach :)
CamilloS
18.02.2011 06:46
Kiedy startuje GPM?
yaper
18.02.2011 06:13
Nick ma tak mało, bo jeździł tylko do południa. Później bolid miał już dzierżyć w swoich dłoniach Petrov, ale pech wyeliminował go z jazd. Przejechał chociaż jedno kółko po luchu?, bo czasy raczej na to nie wskazują, prędzej na jazdę po mokrym.
akkim
18.02.2011 06:09
Bardzo lubię po testach czytać komentarze, wtedy z zespołami "Nicki" Tu kojarzę, jak Mu zespół bliższy a on nie jest pierwszy, wtedy da się czytać : "Ludzie, to są testy", i w stronę odwrotną - lepiej pojechali: "No, już na pół gwizdka swą moc pokazali", i tak to w zależności końcowych wyników, wyczuwam, Kto i jakich lubi zawodników.
Banditto
18.02.2011 05:57
Pół żartem, pół serio: Nick ma już kontrakt, więc olewa robotę. ;) Pewnie z pośpiechu zapomnieli o zapisach dotyczących jego obowiązków i wymaganiach jakie są przed nim stawiane. :D Ewentualnie Witalij stał się numerem 1. ;) A tak na serio to Nick trenował dziś tylko pit-stop'y, więc ten czas to pewnie okrążenie instalacyjne lub coś w tym rodzaju.
fernandof1
18.02.2011 05:41
Jego ostateczny wynik to 89 okrążeń, a osiągnięcie to pobite zostało tylko przez Naraina Karthikeyana (114) oraz d'Ambrosio (115). Błąd Alo też przejechał więcej okr
bartek199874
18.02.2011 05:16
nie lrgp jechał na wstecznym:)
christoff.w
18.02.2011 05:10
a LRGP jedynke ;)
prawy
18.02.2011 04:53
RBR wrzucił dwójkę :p