Szczerbiński testował bolid Formuły BMW

Patryk po raz pierwszy miał okazję jeździć po słynnym torze Silverstone
28.02.1111:17
Inf. prasowa
5322wyświetlenia

Aktualny mistrz Formuły Autosport Young Guns, 17-letni Patryk Szczerbiński przetestował w zeszłym tygodniu bolid Formuły BMW. Patryk odbył testy na angielskich torach w Thruxton i Silverstone ze swoim zwycięskim zespołem Falcon Motorsport.

Przez dwa dni jazd cały czas panowała zmienna pogoda, raz padało a raz było sucho. Pozwoliło to Polakowi na zapoznanie się z zupełnie nowym dla siebie pojazdem zarówno na oponach typu slick jak i deszczowych. W bolidzie Mygale FB2, wykorzystywanym dotąd w europejskiej Formule BMW towarzyszącej zawodom Formuły 1, Patryk zaliczył prawie 900 kilometrów. Testy były kolejnym etapem przygotowań utalentowanego koszalinianina do nadchodzącego sezonu.

Formuła BMW Europe została zlikwidowana po roku 2010 i bolidy Mygale trafiły m.in. do brytyjskiej federacji MSA (Motor Sports Association). W sezonie 2011 planowane jest powołanie regionalnych mistrzostw z wykorzystaniem dawnych pojazdów Formuły BMW i jedna taka seria ma właśnie powstać w Wielkiej Brytanii. Aktualnie Patryk Szczerbiński rozważa swoje opcje na sezon 2011: Formuła BMW czy Formuła Renault 2.0. Auto tej drugiej serii wyścigowej przetestował w grudniu 2010 na hiszpańskim torze w Walencji.

Przypomnijmy, że pochodzący z Koszalina Patryk Szczerbiński wystartował w roku ubiegłym w nowo utworzonej Formule Autosport Young Guns. Polak wygrał 3 wyścigi, 5 razy zdobył pole position, 11-krotnie stanął na podium i 6 razy wykręcił najlepszy czas okrążenia w wyścigu (tzw. fastest lap). Ostatecznie z dorobkiem 342 punktów został mistrzem Formuły Autosport Young Guns 2010 i trzecim w historii Polakiem, któremu udało się zwyciężyć w klasyfikacji generalnej międzynarodowych wyścigów bolidów. Pierwszym był Damian Sawicki w 2002 roku (Formuła Lista Junior), a potem Robert Kubica w 2005 (Formuła Renault 3.5).

Patryk Szczerbiński: Test na torze Silverstone był dla mnie wyjątkowy, gdyż po raz pierwszy miałem okazję jeździć po tym słynnym obiekcie. Jeżeli chodzi o bolid Mygale, to nie miałem żadnego problemu z przystosowaniem się do niego. Różnica polegała tylko na przestawieniu się w sposobie zmiany biegów, ponieważ w Formule BMW nie ma łopatek przy kierownicy. W porównaniu do Autosport Young Guns i Formuły Renault 2.0, którą testowałem w grudniu w Walencji, uważam że bolid BMW jest po środku pod względem prowadzenia, szybkości i przeciążeń.

Craig Dolby (konsultant i trener Falcon Motorsport, wicemistrz Superleague Formula): To niesamowite jak Patryk potrafi szybko się przystosować i z jaką łatwością ścigać się różnymi bolidami. Rozmawiałem z Forteckiem, który był pod wrażeniem jego testów Formuły Renault w Walencji. Jeżeli w tym roku wystąpi w Formule BMW, postaramy się znowu o zwycięstwo.

Zapraszamy do odwiedzania strony internetowej zawodnika pod adresem www.szczerbinski.com oraz do śledzenia jego oficjalnego profilu na Facebooku facebook.com/PatrykSzczerbinski i na Twitterze twitter.com/PatSzczerbinski.

Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS (foto: Michał Zemanek)

KOMENTARZE

4
Kamikadze2000
01.03.2011 05:21
@renegade - niby to sukces, ale raczej zawdzięczamy to ogromnym problemom rywali. No bo Juve czy ManCity, nie można wrzucać do jednego wora, z Lechem. Red Bull Salzburg to ekipa poniżej średniej europejskiej. Sporting Braga nawet w tej formie (a ma ją słabo, o czym świadczy pozycja w generalce portugalskiej ligi) pokazało naszym na swojej ziemi, gdzie tak na prawdę się znajdujemy. A znajdujemy się bardzo nisko... niestety... ;( Pozdro! ;)
renegade
28.02.2011 09:35
Kasa na F3 jest juz niebotyczna i zaczyna sie od 500k funtow, a jersli chcesz smigac w lepszym zespole... @ej kamikadze a... Lech?! Bedzie z polska pilka dobrze.
Kamikadze2000
28.02.2011 05:46
Dolby na prawdę docenia Patryka i mam nadzieje, że nie są to czcze słowa. Myślę, że Szczerbiński może być realną szansą na drugiego Polaka w F1. Żeby tylko naród polski się nim zainteresował, ba, w ogóle motorsportem! Bo poza XTB i N-Gine jest z tym krucho (pomijam osobistych sponsorów Roberta). Powodzenia!!! :)) Jestem fanem piłki nożnej, ale jak widzę, ile w ten sport jest ładowanej kasy, to aż się słabo robi. Zero wyników, ale prestiż (tzn. zainteresowanie) nieprawdpodobne! ;| Osobiście interesuje się zagranicznym futbolem. ;)
Adakar
28.02.2011 10:51
Formuła Lista Junior, już od dawna jest seria, która wykorzystuje bolidy FBMW ;-) Mistrzem w 2002 był Damian Sawicki a tytuły zaliczyli Neel Jani czy Grosjean, anyway to seria niszowa. Wg mnie warto iść w F Renault. Powstanie zapewne jakiś twór na bolidach FBMW Europe ale to już nie to samo, nie ta nazwa itd ... FRenault, później F3, F2 i modlić się do Boga aby pojawił się sponsor, który wyłoży kaske na FR3.5 albo GP2