Szczerbiński przetestuje bolid Formuły Renault 2.0
Jazdy odbędą się 15 i 16 grudnia w ramach zimowych przygotowań Patryka do kolejnego sezonu
14.12.1011:32
3144wyświetlenia
Tegoroczny mistrz Formuły Autosport Young Guns, 17-letni Patryk Szczerbiński odbędzie w tym tygodniu dwudniowe testy Formuły Renault 2.0, przygotowując się do startów w sezonie 2011.
Trzeci w historii Polak, który wygrał międzynarodowe mistrzostwa w wyścigach bolidów, będzie testował najnowszy pojazd Formuły Renault 2.0 na hiszpańskim torze Comunitat Valenciana Ricardo Tormo w Walencji. Jazdy odbędą się 15 i 16 grudnia w ramach zimowych przygotowań Patryka do kolejnego sportowego sezonu.
Przez oba dni nastoletni Polak potestuje z brytyjską ekipą Fortec Motorsport, która przywiezie do Hiszpanii 7 bolidów FR 2.0 i 2 bolidy Formuły 3. Zespół Fortec jest wielokrotnym zwycięzcą mistrzostw Formuły Renault (ostatnio w 2010 roku z Tomem Blomqvistem), który wychował takich kierowców jak Jenson Button (mistrz świata Formuły 1 2009) czy Heikki Kovalainen (kierowca zespołu Lotus F1). Ponadto swoją obecność podczas testu zapowiedziały inne czołowe zespoły FR 2.0: m.in. Epsilon Euskadi, Tech1 Racing czy Koiranen Bros.
Formuła Renault 2.0 jest najbardziej znaną juniorską serią wyścigową na świecie, kształcącą przyszłe gwiazdy Formuły 1 od przeszło 20 lat. To ważne i prestiżowe międzynarodowe zawody, które w zdecydowanej większości przypadków stają się priorytetowym wyborem młodych kierowców opuszczających karting lub mających już pewne doświadczenie za kierownicą wyścigowego bolidu, tak jak Patryk Szczerbiński. Formuła Renault 2.0 wychowała wielu mistrzów i znanych kierowców. Spośród aktualnej stawki zawodników Formuły 1, aż połowa z nich uczestniczyła w przeszłości w tym serialu. Najznamienitsze nazwiska to: Robert Kubica, Lewis Hamilton, Felipe Massa czy Heikki Kovalainen. Nasz jedynak w F1 uczestniczył w zawodach Formuły Renault 2.0 w latach 2001 i 2002.
Bolid FR 2.0 posiada 2-litrowy silnik, który rozwija moc około 215 KM. Ma też bardziej rozbudowaną aerodynamikę w stosunku do auta Autosport Young Guns, którym Patryk ścigał się w roku 2010. Od strony technicznej jest to bardziej zaawansowane auto, zbudowane z włókien węglowych i wyposażone w opony Michelin typu slick. Posiada wiele kombinacji i możliwości ustawień zawieszenia oraz części aerodynamicznych, co sprawia że istotnym elementem staje się współpraca kierowcy z inżynierem.
Patryk Szczerbiński:
Nie mogę doczekać się testów Formuły Renault 2.0. Po zwycięstwie w Autosport Young Guns jest to logiczny krok naprzód. Bardzo chciałbym spróbować jak jeździ się tym bolidem, głównie z myślą o przyszłorocznym sezonie. Równie chętnie porównam się z czołówką europejskiej serii Formuły Renault. Oczywiście należy pamiętać, że to tylko testy, ale zawsze można coś z takich jazd wywnioskować. Dam z siebie wszystko i z niesamowitą radością spędzę dwa dni w kokpicie. Przy okazji dziękuję sponsorom za nieustające wsparcie przez cały 2010 rok. Nie byłoby mnie tutaj gdyby nie firmy NordGlass, Powerslim i 4FIT.
Jamie Dye (szef zespołu Fortec Motorsport odpowiedzialny za Formułę Renault):
Jestem bardzo zadowolony, że Patryk będzie testował z zespołem i mam nadzieję, iż zostanie z nami na sezon 2011. Byłoby to duże wzmocnienie dla ekipy, która chce wystawić 4 bolidy w Eurocupie Formuły Renault i walczyć o mistrzostwo.
Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS
KOMENTARZE