Szczerbiński imponuje w testach Formuły Renault

Patryk spędził na torze dwa dni, debiutując za kierownicą pojazdu FR 2.0
17.12.1016:43
Inf. prasowa
4189wyświetlenia

Polski mistrz brytyjskiej Formuły Autosport Young Guns, 17-letni Patryk Szczerbiński zakończył pierwsze w swoim życiu testy Formuły Renault 2.0 w Hiszpanii, imponując swoją jazdą zespołowi Fortec.

W pierwszej z czterech 55-minutowych czwartkowych sesji testowych, pochodzący z Koszalina kierowca ustanowił trzeci najszybszy czas okrążenia (1.35,608) na 22 kierowców. Podczas drugiej sesji, w której symulowano kwalifikacje, na 14 okrążeniu Patryk Szczerbiński wykręcił swój najlepszy czas dnia - 1.34,717. W tabeli dawało mu to wówczas 6. miejsce, ze stratą 0,604 sekundy do lidera Olivera Rowlanda (1.34,113).

Po południu brytyjski zespół Fortec Motorsport spróbował innych ustawień bolidu, lecz nie przyniosło to dodatkowych korzyści i postanowiono, że Patryk wykona dłuższy przejazd symulujący wyścig. Polak pokonał 12 okrążeń i na ostatnią czwartkową próbę powrócono do starego set-upu oraz założono mu nowy komplet opon. Przez kilka minut Szczerbiński znajdował się na drugim miejscu w tabeli z czasem 1.35,268. W momencie, gdy ponownie wyjechał na tor i uzyskiwał najszybsze czasy w poszczególnych sektorach, sesja została przerwana czerwoną flagą. Na jednym z zakrętów obróciło rywala, który zgasił silnik i trzeba było uprzątnąć bolid z toru. W momencie gdy wznowiono sesję pozostawało mniej niż 10 minut do końca i Patrykowi nie udało się już poprawić swojego czasu okrążenia. Ostatecznie młody koszalinianin został sklasyfikowany na 8. pozycji czwartkowego testu, wśród 25 zawodników.

Była to ostatnia sesja testowa Formuły Renault 2.0 w tym roku. Następne jazdy zespoły odbędą w lutym 2011 roku. Patryk Szczerbiński spędził na torze dwa dni, debiutując za kierownicą pojazdu FR 2.0. W trakcie całego testu pokonał 146 okrążeń toru Ricardo Tormo w Cheste pod Walencją, co dało mu prawie 600 kilometrów doświadczenia.

Czołówka testów w Hiszpanii - 16 grudnia 2010
KierowcaZespółCzas okr.@Okr.
1Oliver RowlandFortec1:33,03691
1Liroy StuartVan Amersfoort1:33,98178
1Mans GrenhagenFortec1:34,12089
1Felix SerrallesFortec1:34,23277
1Come LedogarART1:34,26489
1Pieter SchothorstART1:34,26788
1Tommaso MenchiniTorino1:34,63960
1Patryk SzczerbińskiFortec1:34,71780
1Stefano ColomboCram1:34,85367
1Damiano ManniTorino1:35,64253
1Patrick Gobbo1:35,80144
1Luca PersianiTorino1:36,39619
1Francesco MingioneTorino1:41,26841
1Jelle BeelenVan Amersfoort1:38,99155
Patryk Szczerbiński: Jestem ogromnie zadowolony z testów Formuły Renault 2.0 w Walencji. Podczas tych dwóch dni miałem tylko zapoznać się z bolidem FR 2.0 i przejechać jak najwięcej kilometrów, a sprawiłem zespołowi miłą niespodziankę, gdy w czwartek rano zbliżyłem się czasowo do czołowych zawodników poprawiając się o 2 sekundy w porównaniu do środy. Myślę, że poprawiłbym czas jeszcze bardziej, ale na moim najszybszym okrążeniu podczas czwartej sesji pojawiła się czerwona flaga, a później zabrakło czasu. Dzisiaj także pod względem fizycznym nie miałem problemu z przejechaniem 80 okrążeń, z czego jestem bardzo zadowolony. Dziękuję moim sponsorom: firmie NordGlass, PowerSlim i 4FIT oraz całemu zespołowi Fortec.

Jamie Dye (szef zespołu Fortec Motorsport odpowiedzialny za Formułę Renault): Cały zespół jest mile zaskoczony postawą Patryka, zaimponował nam. Mieliśmy dla niego przygotowany dwudniowy plan, polegający na jak najlepszym poznaniu bardzo trudnego technicznie toru Ricardo Tormo i bolidu Caparo, w którym siedział pierwszy raz w życiu. Nie spodziewaliśmy się tak dobrych rezultatów w jego wykonaniu po przejechaniu tylko dwóch dni testów. Patryk nie miał żadnego problemu z aklimatyzacją w nowych warunkach. Praca z nim bardzo nam się podobała i przyniosła dużo satysfakcji. Widząc w Patryku duży potencjał, chcielibyśmy wystawić go w Mistrzostwach Europy w sezonie 2011.

Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS

KOMENTARZE

17
tomato
18.12.2010 09:43
Niech pojeździ (zobaczymy tylko w czym i czy będzie to w FR2.0, FR3.5 czy GP2)
SVLA
18.12.2010 07:53
A kto mówi/pisze, że to drugi Kubica i kolejny Polak w F1?! Najpierw niech pojeździ w FR2.0, FR3.5 czy GP2 i wtedy się zobaczy.
tomato
18.12.2010 04:17
Ja też sie cieszę, że kolejny Polak jeździ w formułach, może też jeździć w samochodach turystycznych itd. I oby było ich jak najwięcej. Nie róbmy z każdego drugiego Kubicy i kolejnego Polajka w F1, bo Kkubica jest tylko jeden, a droga do F1 dla innych naszych asów bardzo, bardzo daleka (i jak sądzę szybko żaden z nich tam nie dotrze).
SVLA
18.12.2010 02:31
Ja się cieszę, że kolejny Polak jeździ w formułach, bo zawsze lepiej 10 niż 1, a tu widać piękną Polskę... Po raz kolejny zawiść czytelników i ponowne malkontenctwo. Dlaczego na forach w innych krajach ludzie potrafią się cieszyć ze swoich rodaków w wyścigach, a u nas zawsze musi to tak przykro wyglądać?! Dlaczego na forum mamy kilkunastu Kubiców a w F1 jeździ tylko jeden?! Mimo, że nie jestem chłopakiem którego tu obmawiają i krytykują jakby nie umiał ruszyć bolidem z miejsca, to jest mi najnormalniej w świecie przykro czytając komentarze... :( A może nawet wstyd? :(
tomato
18.12.2010 12:52
adept czytaj ze zrozumieniem, ale może tego jeszcze w twoim gimnazjum nie uczą. Napisałem, że test testowi nie jest równy (mogą być różne warunki). Czerwona flaga chyba popsuła mu wszystkie najlepsze okrążenia - itd. PR znakomity, od najmłodszych lat trzeba znaleźć odpowiednie wymówki. Pożyjemy, to zobaczymy co wyrośnie z tego talentu.
Kamikadze2000
18.12.2010 12:25
@Adakar - zanim coś napiszesz, upewnij się, czy nie popełniasz błędu. Patryka pomyliłeś z Maciejem Bernacikiem. Co do postawy chłopaka, na razie nie ma sensu go oceniać. Najpierw niech pojeździ z jeden, dwa sezony w tej serii, a dopiero potem weryfikujmy, czy to "wielki talent". Pozdrawiam! :))
Adakar
18.12.2010 11:52
tak ale to na tabele patrzą sponsorzy (albo inaczej, oczy potencjalnych klientów tychże sponsorów). Obudz sie człowieku. Na jakim Ty świecie żyjesz. Rowland w Fortecu tego samego dnia uzyskał w zsumowanym zestawieniu 8. czas czterodniowych testów, wiec tego dnia dało się szybko pojechać. Gdyby to był faktycznie PIERWSZY realny test Patryka w formułkach to można by uznać to za wynik ... przyzwoity ! Ale on już śmigał cały sezon w F BMW a to już jest ZNACZNIE więcej niż gokarty ... więc "z czym do ludzi" ?
adept
18.12.2010 11:14
@tomato - bezsensowne zestawienie. Każdego dnia są przecież inne warunki. Poza tym Patryk miał zepsute czerwoną flagą okrążenie. Osoby decyzyjne w zespołach biorą trochę więcej pod uwagę niż najlepszy czas sesji przy ocenie zawodnika..
benethor
18.12.2010 08:24
A ja uważam, że Patryk nie pokazał jeszcze wszystkiego. Teraz tylko wyeliminował problemy z szyją ze środy, ale do przeciążeń to on jeszcze przyzwyczajony nie jest. To był jego pierwszy kontakt z openwheelem "z prawdziwego zdarzenia", nie ma co oczekiwać cudów. Trochę więcej przygotowania fizycznego, i na kolejnych testach podejrzewam, że będzie jeszcze lepiej.
dancom
18.12.2010 07:30
Ja też byłbym ostatni wśród FORTEC'ów. Talentu w nim jak narazie nie widać
tomato
17.12.2010 09:39
Nie ma to jak optymizm: 2011 – FR2.0 2012 – Fr3.5 2013 – mamy drugiego polaka w F1 (powinno być Polaka) Oczywiście testy testom nie są równe jednak warto zerknąć na czasy jakie uzyskiwano podczas czterech dni w Walencji: 1. Daniił Kwiat (Koiranen) 1.31,981 2. Carlos Sainz Jr (Koiranen) 1.32,303 3. Alex Lynn (Fortec) 1.32,416 (65) 4. Tio Ellinas (Atech) 1.32,635 5. Alex Lynn (Fortec) 1.32,702 6. Karl Oscar Liiv (Koiranen) 1.32,941 7. Alex Riberas (Epsilon) 1.32,952 8. Oliver Rowland (Fortec) 1.33,036 9. Adam Carroll (CRS) 1.33,101 10. Joseph Reilly (Fortec) 1.33,235 11. Vittorio Ghirelli (One Racing) 1.33,478 12. Luke Wright (CRS) 1.33,544 13. Oscar Tunjo (ART) 1.33,782 (66) 14. Liroy Stuart (Van Amersfoort) 1.33,981 15. Sam Looijenstein (Epsilon) 1.33,986 16. Leopold Ringblom (Van Amersfoort) 1.34,015 17. Josh Webster (Fortec) 1.34,024 18. Måns Grenhagen (Fortec) 1.34,120 19. Felix Serralles (Fortec) 1.34,232 20. Come Ledogar (ART) 1.34,264 21. Pieter Schothorst (ART) 1.34,267 22. Thomas Jäger (Epsilon) 1.34,277 23. Johannes Moor (MP Motorsport) 1.34,355 24. Dennis van de Laar (Van Amersfoort) 1.34,609 25. Tommaso Menchini (Torino) 1.34,639 26. Aleksiej Czuklin (MP Motorsport) 1.34,701 27. Patryk Szczerbiński (Fortec) 1.34,717
seba_d
17.12.2010 07:46
2011 - FR2.0 2012 - Fr3.5 2013 - mamy drugiego Polaka w F1 Czego sobie i wam oraz przede wszystkim Patrykowi życzę.
SVLA
17.12.2010 07:30
brawo Patryk, super informacje! :)) @Qooler: nie tylko stare Tatuusy :)
Shaitan
17.12.2010 06:14
Niech go wezmą na sezon najpierw, bo po PR to niewiele jest;). Po pełnym sezonie będzie można coś bardziej konstruktywnego powiedzieć. Trzymam kciuki!
Qooler
17.12.2010 06:00
Uff, aż mi się gorąco zrobiło..................................., od komentarza.Szkoda,że za Patrykiem tylko stare Taatusy. Po co bzdurne wypowiedzi.Niech jeździ jak najwięcej, bo tylko wtedy jest szansa na wynik, ale na torze, a nie w PR.
Phaedra
17.12.2010 04:00
Cholera McL hoduje drugiego Hamiltona. Już na dzień dobry widać różnice.
Adakar
17.12.2010 03:59
ZAIMPONOWAŁ mi ten tytuł ... PR pełną gębą. Nic tylko się uczyć