Szczerbiński imponuje w testach Formuły Renault
Patryk spędził na torze dwa dni, debiutując za kierownicą pojazdu FR 2.0
17.12.1016:43
4191wyświetlenia
Polski mistrz brytyjskiej Formuły Autosport Young Guns, 17-letni Patryk Szczerbiński zakończył pierwsze w swoim życiu testy Formuły Renault 2.0 w Hiszpanii, imponując swoją jazdą zespołowi Fortec.
W pierwszej z czterech 55-minutowych czwartkowych sesji testowych, pochodzący z Koszalina kierowca ustanowił trzeci najszybszy czas okrążenia (1.35,608) na 22 kierowców. Podczas drugiej sesji, w której symulowano kwalifikacje, na 14 okrążeniu Patryk Szczerbiński wykręcił swój najlepszy czas dnia - 1.34,717. W tabeli dawało mu to wówczas 6. miejsce, ze stratą 0,604 sekundy do lidera Olivera Rowlanda (1.34,113).
Po południu brytyjski zespół Fortec Motorsport spróbował innych ustawień bolidu, lecz nie przyniosło to dodatkowych korzyści i postanowiono, że Patryk wykona dłuższy przejazd symulujący wyścig. Polak pokonał 12 okrążeń i na ostatnią czwartkową próbę powrócono do starego set-upu oraz założono mu nowy komplet opon. Przez kilka minut Szczerbiński znajdował się na drugim miejscu w tabeli z czasem 1.35,268. W momencie, gdy ponownie wyjechał na tor i uzyskiwał najszybsze czasy w poszczególnych sektorach, sesja została przerwana czerwoną flagą. Na jednym z zakrętów obróciło rywala, który zgasił silnik i trzeba było uprzątnąć bolid z toru. W momencie gdy wznowiono sesję pozostawało mniej niż 10 minut do końca i Patrykowi nie udało się już poprawić swojego czasu okrążenia. Ostatecznie młody koszalinianin został sklasyfikowany na 8. pozycji czwartkowego testu, wśród 25 zawodników.
Była to ostatnia sesja testowa Formuły Renault 2.0 w tym roku. Następne jazdy zespoły odbędą w lutym 2011 roku. Patryk Szczerbiński spędził na torze dwa dni, debiutując za kierownicą pojazdu FR 2.0. W trakcie całego testu pokonał 146 okrążeń toru Ricardo Tormo w Cheste pod Walencją, co dało mu prawie 600 kilometrów doświadczenia.
Czołówka testów w Hiszpanii - 16 grudnia 2010 | ||||
Kierowca | Zespół | Czas okr. | @Okr. | |
---|---|---|---|---|
1 | Oliver Rowland | Fortec | 1:33,036 | 91 |
1 | Liroy Stuart | Van Amersfoort | 1:33,981 | 78 |
1 | Mans Grenhagen | Fortec | 1:34,120 | 89 |
1 | Felix Serralles | Fortec | 1:34,232 | 77 |
1 | Come Ledogar | ART | 1:34,264 | 89 |
1 | Pieter Schothorst | ART | 1:34,267 | 88 |
1 | Tommaso Menchini | Torino | 1:34,639 | 60 |
1 | Patryk Szczerbiński | Fortec | 1:34,717 | 80 |
1 | Stefano Colombo | Cram | 1:34,853 | 67 |
1 | Damiano Manni | Torino | 1:35,642 | 53 |
1 | Patrick Gobbo | 1:35,801 | 44 | |
1 | Luca Persiani | Torino | 1:36,396 | 19 |
1 | Francesco Mingione | Torino | 1:41,268 | 41 |
1 | Jelle Beelen | Van Amersfoort | 1:38,991 | 55 |
Jestem ogromnie zadowolony z testów Formuły Renault 2.0 w Walencji. Podczas tych dwóch dni miałem tylko zapoznać się z bolidem FR 2.0 i przejechać jak najwięcej kilometrów, a sprawiłem zespołowi miłą niespodziankę, gdy w czwartek rano zbliżyłem się czasowo do czołowych zawodników poprawiając się o 2 sekundy w porównaniu do środy. Myślę, że poprawiłbym czas jeszcze bardziej, ale na moim najszybszym okrążeniu podczas czwartej sesji pojawiła się czerwona flaga, a później zabrakło czasu. Dzisiaj także pod względem fizycznym nie miałem problemu z przejechaniem 80 okrążeń, z czego jestem bardzo zadowolony. Dziękuję moim sponsorom: firmie NordGlass, PowerSlim i 4FIT oraz całemu zespołowi Fortec.
Jamie Dye (szef zespołu Fortec Motorsport odpowiedzialny za Formułę Renault):
Cały zespół jest mile zaskoczony postawą Patryka, zaimponował nam. Mieliśmy dla niego przygotowany dwudniowy plan, polegający na jak najlepszym poznaniu bardzo trudnego technicznie toru Ricardo Tormo i bolidu Caparo, w którym siedział pierwszy raz w życiu. Nie spodziewaliśmy się tak dobrych rezultatów w jego wykonaniu po przejechaniu tylko dwóch dni testów. Patryk nie miał żadnego problemu z aklimatyzacją w nowych warunkach. Praca z nim bardzo nam się podobała i przyniosła dużo satysfakcji. Widząc w Patryku duży potencjał, chcielibyśmy wystawić go w Mistrzostwach Europy w sezonie 2011.
Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS
KOMENTARZE