Szczerbiński przygotowuje się do sezonu 2011

Przez cztery dni testował bolid Formuły BMW na angielskich torach Silverstone GP i Rockingham
22.03.1111:02
Inf. prasowa
3256wyświetlenia

Mistrz Formuły Autosport Young Guns 2010, pochodzący z Koszalina Patryk Szczerbiński, intensywnie przygotowywał się w ubiegłym tygodniu do nadchodzącego sezonu 2011. 17-latek przez cztery dni testował bolid Formuły BMW na angielskich torach Silverstone GP i Rockingham.

Pierwsze jazdy autem Mygale FB02 wykorzystywanym dotychczas w serii Formula BMW Europe, która towarzyszyła w ostatnich trzech latach zawodom Formuły 1, Patryk Szczerbiński odbył pod koniec lutego w Thruxton i Silverstone. W ubiegłym tygodniu powrócił za kierownicę pojazdu Formuły BMW i trenował po dwa dni w Rockingham i ponownie Silverstone, gdzie jeżdżono po najdłuższej wersji toru używanej podczas Grand Prix Formuły 1.

W Rockingham panowała zmienna pogoda dzięki czemu Patryk mógł pracować nad ustawieniami bolidu na suchą i mokrą nawierzchnię. Sprawdzano różne warianty set-upu oraz przeprowadzono symulację sesji kwalifikacyjnej. W sumie Polak przejechał 550 testowych kilometrów. Potem zespół Falcon Motorsport przeniósł się na tor Silverstone, gdzie poza jednym deszczowym porankiem cały czas było sucho. Pozwoliło to Patrykowi zebrać mnóstwo danych, solidnie przygotować się do nadchodzącego sezonu oraz przeprowadzić kilka symulacji wyścigu. W ciągu dwóch dni pokonał on 220 okrążeń Silverstone GP, co daje 1300 kilometrów doświadczenia. Najdłuższa symulacja jaką przeprowadził Patryk Szczerbiński liczyła 78 okrążeń non-stop na torze, z dwoma krótkimi postojami na zmianę ogumienia i wprowadzenie modyfikacji do ustawień auta. Warto wspomnieć, że dystans Grand Prix F1 to 52 okrążenia obiektu Silverstone.

Młody polski mistrz może z całą pewnością zaliczyć zimowe przygotowania do bardzo udanych, zarówno pod kątem treningu w kokpicie bolidu, bezawaryjności auta oraz swojego przygotowania fizycznego. W zeszłym roku, gdy Patryk przygotowywał się do Autosport Young Guns, zaliczył ledwie 160 kilometrów na testach. Teraz ma za sobą prawie 2800 kilometrów przed startem nowego sezonu.

Patryk Szczerbiński: Bardzo dziękuję zespołowi Falcon Motorsport za przygotowanie bezawaryjnego bolidu oraz Craigowi Dolby za bezcenne rady, dzięki którym myślę, że jestem w stu procentach przygotowany do tych mistrzostw. W zeszłym roku przed sezonem odbyłem tylko jeden dzień testowy i w debiucie byłem drugi, a przed tym sezonem testowałem przez sześć dni.

Craig Dolby (konsultant i trener Falcon Motorsport, wicemistrz Superleague Formula): Patryk bardzo ciężko pracował na każdych testach w tym roku. Samochód Mygale Formuły BMW jest o wiele mocniejszy i trudniejszy w prowadzeniu niż Autosport Young Guns. Jestem pewny, że w tych mistrzostwach będzie jednym z faworytów, ale będzie to seria dużo trudniejsza niż rok temu.

Seria, w której w tym roku będzie startował Patryk nosi nazwę Dunlop InterSteps Championship i zastąpiła ona mistrzostwa Autosport Young Guns Championship. W użyciu będą bolidy Mygale FB02 Formuły BMW. Początek sezonu już w najbliższą sobotę na Silverstone.

Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS (Foto: Michał Zemanek)

KOMENTARZE

14
SVLA
23.03.2011 01:06
renegade - nasz wszechbóg f1wm.pl... :-/
renegade
23.03.2011 12:29
To ta sama seria, inna jest nazwa, tak, inne auta tak... ale wyglada to na beznadzieje, ktora byc moze nie wystartuje w obecnym sezonie. Poza tym PR sprawdz jak wygladaly rzeczywiscie te testy, ilu zawodnikow bralo w nich udzial i ilu z nich zostalo potwierdzonych?! Czy bohater artykulu jest potwierdzony na pelny sezon? Nie wynika z artykulu. To sa ciagle klubowe mistrzostwa, ktore wygladaja gorzej niz tandetna Autosport Young Guns, ktora zreszta tez byla zakonspirowana klubowa seria. W FFord, BARC, MSV F3 itd. jest wieksza i bardziej klasowa konkurencja (szczegolnie FFord), znacznie wiecej by sie tam nauczyl za bardzo podobna kase.
SVLA
22.03.2011 10:42
Skoro inne bolidy, a przyznasz że BMW to już nie AYG i duża zmiana, to znaczy że do przodu. Nie wspominając o nazwie.
barteks
22.03.2011 10:23
Jak powoli do przodu, skoro to ta sama seria co rok temu, tylko ze zmienioną nazwą? Kto nie idzie do przodu, ten cofa się...
SVLA
22.03.2011 09:22
Brawo Patryk!!! Trzymam kciuki :))
Mariusz
22.03.2011 07:54
Tutaj są informacje na temat tej nowej serii: http://theformulaoneandmotorsportsarchive.wordpress.com/2011/03/07/dunlop-intersteps-championship-debuts/
Qnik
22.03.2011 06:09
Z tego co mi wiadomo, trójka kierowców z tej serii ma otrzymać możliwość testowania bolidów Formuły Renault i wsparcie w dążeniu do startu w tejże serii w sezonie 2012, więc może to nie najgorszy pomysł?
renegade
22.03.2011 05:22
Zle wybral!! Zapewne ta decyzja to efekt braku kasy, bo tylko tak ja mozna tlumaczyc. Znacznie wiecej dlaby Mu rok w BARC, FFord, czy klubowej F3. Co bedziecie mowic, jesli Szczerbinski przyjedzie trzeci w klasyfikacji sezonu, w ktorym startowalo srednio 5-ciu zawodnikow?
Karol26
22.03.2011 04:59
Rozwija się dobrze obrał właściwą drogę. Chłopak ma potencjał da radę ;) Powodzenia PATRYK :)
Kamikadze2000
22.03.2011 03:12
Myślę, że to dobry krok ze strony Patryka. Wierzę w jego talent i w to, że w ciągu tych dwóch lat znajdzie się w Eurocup Formuła Renaul 2.0 lub F3! :))
jednooki_cyklop
22.03.2011 03:10
I dobrze, powoli do przodu. FR2.0 to na razie chyba za wysokie progi.
Kojag
22.03.2011 02:50
Myślałem, że zrobi większy krok na przód w tym roku, ale i tak trzeba się cieszyć, że mamy jakiegoś utalentowanego kierowę z perspektywami na dobre wyniki w najwyższych seriach za parę lat.
renegade
22.03.2011 10:50
Wszystko dobrze, ale ta seria nosi nazwe InterSteps, dobrze by bylo powiedziec, ze jest to seria klubowa pod protektoratem BRSCC, i, ze w tych testach uczestniczylo w porywach 7 zawodnikow. Podobnie kasowo wychodzi Formula Ford, znacznie lepiej dla Niego, gdyby znalazl Na FFord wlasnie budzet.
noofaq
22.03.2011 10:06
szkoda że jednak raczej nie FR2.0