Podsumowanie testów Auto GP i FR 3.5 na torze Monza

Była to dobra okazja do bezpośredniego porównania osiągów bolidów obu serii
02.04.1117:37
Mariusz Karolak
3761wyświetlenia

We wtorek na torze Monza przeprowadzono otwarte testy samochodów jednomiejscowych. Ponownie potwierdziło się, że bolid używany w Auto GP jest najszybszym autem wyścigowym w tej kategorii poza Formułą 1 i GP2.

W testach uczestniczyły włoskie zespoły Auto GP: Durango, Lazarus i Ombra. Każdy samochód mógł przejechać na włoskim torze maksymalnie tysiąc kilometrów. W sesji testowej uczestniczyły również samochody stosowane w World Series by Renault, ale zarówno w porannej, jak i popołudniowej czasówce najszybsze były bolidy Lola-Zytec.

Co więcej, zespoły Auto GP skupiły się nie tyle na osiągach na pojedynczym okrążeniu, a na dłuższych przejazdach, które symulowały wyścig. Sprawdzano też różne konfiguracje ustawień, zarówno od strony mechanicznej, jak i aerodynamicznej. Jest to ważny czynnik na obiektach takich, jak chociażby właśnie Monza, gdzie są długie proste.

Najszybszy czas w obu sesjach miał Fabrizio Crestani (Lazarus). Rano było to 1:35,857, a po południu 1:35,740. Przygotowany przez organizatorów serii Auto GP pakiet poprawek bolidu najwyraźniej okazał się udany, bo czas pole position z zeszłego roku, jaki uzyskał wówczas Romain Grosjean to 1:36,171. Samochód Auto GP ma zatem duży potencjał, bo do czasu Grosjeana zbliżył się bardzo również Fabio Onidi (Lazarus), uzyskując 1:36,177, czyli o 0,006 sek więcej niż Francuz w zeszłym roku.

Różne schematy pracy obrane przez zespoły miały wpływ na sumaryczne osiągi w trakcie tego dnia, ale warto odnotować też, iż dobre czasy mieli Giovanni Venturini (Durango) i Samuele Buttarelli (Ombra). Z kolei Kevin Ceccon (Ombra) i Giuseppe Cipriani (Durango) skupili się w zasadzie na długich przejazdach.

Z grona samochodów Formuły Renault 3.5 najszybszy w obu sesjach był Daniel Zampieri (BVM). Jego popołudniowy czas 1:36,718 był o sekundę gorszy od czasu najszybszego samochodu Auto GP.

^pre,start
PORANNA SESJA (AUTO GP):

1. Fabrizio Crestani Lazarus 1:35,857
2. Fabio Onidi Lazarus 1:36,177
3. Giovanni Venturini Durango 1:36,319
4. Samuele Buttarelli Ombra 1:36,743
5. Kevin Ceccon Ombra 1:38,330
6. Giuseppe Cipriani Durango 1:38,718

POPOŁUDNIOWA SESJA (AUTO GP):

1. Fabrizio Crestani Lazarus 1:35,740
2. Fabio Onidi Lazarus 1:36,388
3. Samuele Buttarelli Ombra 1:36,969
4. Giovanni Venturini Durango 1:37,667
5. Giuseppe Cipriani Durango 1:37,702
6. Kevin Ceccon Ombra 1:39,685

PORANNA SESJA (FORMUŁA RENAULT 3.5):

1. Daniel Zampieri BVM 1:37,082
2. Adrien Tambay Epsilon Euskadi 1:37,164
3. Jean-Eric Vergne Carlin 1:37,286
4. Albert Costa Epsilon Euskadi 1:37,404
5. Stephane Richelmi Draco 1:37,556
6. Alex Rossi Fortec 1:37,568
7. Sergio Canamasas BVM Target 1:37,575
8. Robert Wickens Carlin 1:37,776
9. Cesar Ramos Fortec 1:37,958
10. Filip Salaquarda ISR 1:38,201
11. Daniel McKenzie Comtec 1:38,307
12. Nathanael Berthon ISR 1:38,351
13. Andre Negrao Draco 1:38,358
14. Walter Grubmueller P1 1:38,385
15. Jake Rosenzweig Mofaz 1:38,792
16. Daniel De Jong Comtec 1:38,923
17. Daniil Move P1 1:39,047
18. Dominic Storey Mofaz 1:39,764

POPOŁUDNIOWA SESJA (FORMUŁA RENAULT 3.5):

1. Daniel Zampieri BVM 1:36,718
2. Stephane Richelmi Draco 1:31,792
3. Albert Costa Epsilon Euskadi 1:36,866
4. Nathanael Berthon ISR 1:36,876
5. Filip Salaquarda ISR 1:37,330
6. Jean-Eric Vergne Carlin 1:37,401
7. Adrien Tambay Epsilon Euskadi 1:37,459
8. Sergio Canamasas BVM Target 1:37,497
9. Cesar Ramos Fortec 1:37,608
10. Alex Rossi Fortec 1:37,706
11. Jake Rosenzweig Mofaz 1:37,773
12. Robert Wickens Carlin 1:37,875
13. Andre Negrao Draco 1:37,922
14. Dominic Storey Mofaz 1:37,985
15. Daniil Move P1 1:37,991
16. Daniel McKenzie Comtec 1:38,160
17. Walter Grubmueller P1 1:38,344
18. Daniel De Jong Comtec 1:44,617
^pre,koniec

Źródło: AutoGP.org, italiaracing.net (1), italiaracing.net (2)

KOMENTARZE

4
Kojag
02.04.2011 09:32
Auto GP to bardzo dobra seria i myćlę, że za parę lat będzie miała znacznie większy prestiż... ale FR nie jest dużo słabsze...
Lukas
02.04.2011 08:49
Nigdy bym nie powiedział, że AutoGP jest szybsze...
Mariusz
02.04.2011 04:23
W ostatnich miesiącach były już takie Open Test Day we Włoszech, ale chyba też w Hiszpanii. Uczestniczyły w nich również samochody F3 i FR2.0.
Marker
02.04.2011 03:53
I to właśnie może być sposób na ograniczenie kosztów, czyli wspólne testy różnych serii wyścigowych.