Wurz najszybszy podczas pierwszych treningów na Hockenheim
22.07.0500:00
3919wyświetlenia
$#743$$OKR$
wur,74.277,21,
zon,74.893,27,
rai,75.634,9,
but,75.851,16,
mon,75.901,9,
msc,76.259,20,
bar,76.280,17,
liu,76.733,26,
sat,76.795,16,
rsc,77.197,14,
cou,77.277,14,
tru,77.341,14,
kli,77.423,13,
mas,77.442,13,
hei,77.665,10,
web,77.689,10,
vil,78.132,8,
kar,78.988,21,
alb,79.151,19,
mot,79.400,19,
kie,79.933,25,
do2,80.108,17,
fis,,2,
alo,,2,
$
,
Kierowca testowy zespołu McLaren, Alex Wurz, uzyskał zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Niemiec. Austriak okazał się szybszy o ponad pół sekundy od kolegi po fachu z Toyoty, Ricardo Zonty, który z kolei okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w pierwszej sesji. Obaj piątkowi testerzy jako jedyni zeszli poniżej minuty i 14 sekund, a tymczasem najszybszym kierowcą nie testowym okazał się Kimi Raikkonen. Ponadto w pierwszej piątce znalazł się także partner Fina, Juan Pablo Montoya, tak więc zespół McLaren jak na razie wypada zdecydowanie najlepiej na torze Hockenheim.
Pomiędzy kierowcami McLarena na czwartej pozycji znalazł się Jenson Button (B.A.R), tracąc do Raikkonena niewiele ponad 0.2 sekundy. Kolejno na szóstej i siódmej pozycji uplasowali się kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Włoska stajnia poddała się już w zasadzie jeśli chodzi o mistrzostwo w klasyfikacji kierowców, jednak nadal liczy na wywalczenie mistrzostwa w klasyfikacji konstruktorów. Zadanie to z pewnością nie będzie łatwe, gdyż Ferrari zajmuje obecnie trzecią pozycję i do Renault traci blisko 30 punktów. Barrichello twierdzi jednak, że podczas ostatnich testów włoska stajnia dokonała postępów zarówno jeśli chodzi o opony Bridgestone, jak i aerodynamikę bolidu F2005.
Ósmy czas uzyskał piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, tracąc do Wurza blisko dwie i pół sekundy, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli Takuma Sato (B.A.R) i Ralf Schumacher (Toyota). Na dalszych miejscach znaleźli się główni kierowcy Red Bull, David Coulthard i Christian Klien, a rozdzielił ich partner młodszego z braci Schumacherów, Jarno Trulli - cała trójka miała już ponad półtorej sekundy straty do Raikkonena. Na 14 pozycji pierwszą sesję treningową ukończył najszybszy z kierowców Saubera, Felipe Massa. Szwajcarska stajnia postanowiła ostatnio zapożyczyć od Ferrari konstrukcję przedniego skrzydła, które na środku wyposażone jest w jakby w mały dodatkowy spojler. Massa okazał się nieznacznie szybszy od kierowców Williamsa, Nicka Heidfelda i Marka Webbera, za którymi na 17 pozycji znalazł się jego partner, Jacques Villeneuve.
Z pozostałych kierowców warto wspomnieć o debiutanckim występie Nicolasa Kiesy i Roberta Doornbos w nowych rolach i jednocześnie w barwach nowych zespołów. Mający na swoim koncie udział w pięciu ostatnich wyścigach sezonu 2003 Kiesa objął stanowisko piątkowego testera w zespole Jordan. Duńczyk zastąpił Doornbosa, który z kolei przeszedł do zespołu Minardi i zastąpił tam Patricka Friesachera, awansując tym samym z roli piątkowego testera do głównego kierowcy. Obaj kierowcy uzyskali najgorsze czasy, a ich strata do Wurza wyniosła grubo ponad pięć sekund. Ze wszystkich 24 uczestników pierwszej sesji ani jednego okrążenia pomiarowego jak zwykle nie zaliczyli kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
wur,74.277,21,
zon,74.893,27,
rai,75.634,9,
but,75.851,16,
mon,75.901,9,
msc,76.259,20,
bar,76.280,17,
liu,76.733,26,
sat,76.795,16,
rsc,77.197,14,
cou,77.277,14,
tru,77.341,14,
kli,77.423,13,
mas,77.442,13,
hei,77.665,10,
web,77.689,10,
vil,78.132,8,
kar,78.988,21,
alb,79.151,19,
mot,79.400,19,
kie,79.933,25,
do2,80.108,17,
fis,,2,
alo,,2,
$
,
Kierowca testowy zespołu McLaren, Alex Wurz, uzyskał zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Niemiec. Austriak okazał się szybszy o ponad pół sekundy od kolegi po fachu z Toyoty, Ricardo Zonty, który z kolei okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w pierwszej sesji. Obaj piątkowi testerzy jako jedyni zeszli poniżej minuty i 14 sekund, a tymczasem najszybszym kierowcą nie testowym okazał się Kimi Raikkonen. Ponadto w pierwszej piątce znalazł się także partner Fina, Juan Pablo Montoya, tak więc zespół McLaren jak na razie wypada zdecydowanie najlepiej na torze Hockenheim.
Pomiędzy kierowcami McLarena na czwartej pozycji znalazł się Jenson Button (B.A.R), tracąc do Raikkonena niewiele ponad 0.2 sekundy. Kolejno na szóstej i siódmej pozycji uplasowali się kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Włoska stajnia poddała się już w zasadzie jeśli chodzi o mistrzostwo w klasyfikacji kierowców, jednak nadal liczy na wywalczenie mistrzostwa w klasyfikacji konstruktorów. Zadanie to z pewnością nie będzie łatwe, gdyż Ferrari zajmuje obecnie trzecią pozycję i do Renault traci blisko 30 punktów. Barrichello twierdzi jednak, że podczas ostatnich testów włoska stajnia dokonała postępów zarówno jeśli chodzi o opony Bridgestone, jak i aerodynamikę bolidu F2005.
Ósmy czas uzyskał piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, tracąc do Wurza blisko dwie i pół sekundy, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli Takuma Sato (B.A.R) i Ralf Schumacher (Toyota). Na dalszych miejscach znaleźli się główni kierowcy Red Bull, David Coulthard i Christian Klien, a rozdzielił ich partner młodszego z braci Schumacherów, Jarno Trulli - cała trójka miała już ponad półtorej sekundy straty do Raikkonena. Na 14 pozycji pierwszą sesję treningową ukończył najszybszy z kierowców Saubera, Felipe Massa. Szwajcarska stajnia postanowiła ostatnio zapożyczyć od Ferrari konstrukcję przedniego skrzydła, które na środku wyposażone jest w jakby w mały dodatkowy spojler. Massa okazał się nieznacznie szybszy od kierowców Williamsa, Nicka Heidfelda i Marka Webbera, za którymi na 17 pozycji znalazł się jego partner, Jacques Villeneuve.
Z pozostałych kierowców warto wspomnieć o debiutanckim występie Nicolasa Kiesy i Roberta Doornbos w nowych rolach i jednocześnie w barwach nowych zespołów. Mający na swoim koncie udział w pięciu ostatnich wyścigach sezonu 2003 Kiesa objął stanowisko piątkowego testera w zespole Jordan. Duńczyk zastąpił Doornbosa, który z kolei przeszedł do zespołu Minardi i zastąpił tam Patricka Friesachera, awansując tym samym z roli piątkowego testera do głównego kierowcy. Obaj kierowcy uzyskali najgorsze czasy, a ich strata do Wurza wyniosła grubo ponad pięć sekund. Ze wszystkich 24 uczestników pierwszej sesji ani jednego okrążenia pomiarowego jak zwykle nie zaliczyli kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com