System kar w F1 może zostać zmodyfikowany
Sędziowie debatowali nad ulepszeniem obecnych regulacji
04.07.1211:53
2231wyświetlenia
System kar Formuły 1 ma zostać zmodernizowany po tym, jak FIA dyskutowała nad sposobem karania kierowców za ich przewinienia.
Derek Warwick, który występuje w roli byłego kierowcy wśród sędziów FIA powiedział, że dyskutowano nad zasadnością obecnych regulacji podczas spotkania rady sędziów w Paryżu, a w rezultacie może z niego wyniknąć "kilka zmian".
Mieliśmy spotkanie w Paryżu, któremu przewodziłem z Charliem Whitingiem i wyszyliśmy z niego z kilkoma dobrymi pomysłami- stwierdził Warwick podczas Forum Fanów FOTA odbywającego się w fabryce Williamsa.
Czy cokolwiek z tego zostanie wprowadzone lub ogłoszone - nie wiem, gdyż to nowy proces i nie mieliśmy przedtem takich spotkań. Charlie przeanalizuje wszystko i wyda rekomendacje. Może wyniknąć kilka zmian w ciągu nadchodzących miesięcy lub roku.
Istnieje opinia, jednak nie zawsze się z nią zgadzam, że kara przejazdu przez boksy jest zbyt dotkliwa za niektóre incydenty, a zbyt lekka dla innych. Jest to miejsce na dalsze poprawki. Pojawiło się kilka pomysłów, które były całkiem interesujące. Charlie stworzy ich listę i przekaże Jeanowi Todtowi, jednak czy zostaną wprowadzone w przyszłym roku, tego nie wiem.
Pomimo tego, że Warwick nie mógł zdradzić szczegółów dyskusji, to dał jako przykład fakt, iż kara przejazdu przez boksy powoduje różne straty czasowe w zależności od toru, przez co sędziowie dyskutowali nad tą kwestią.
Niektóre kary są dziedzictwem z poprzednich czasów. Czy kara przejazdu przez boksy w Kanadzie, gdzie traciło się około 15 sekund była tym samym co ten sam przejazd w Abu Zabi?- powiedział Warwick.
Ostatecznie wszystkie są uśrednione, jednak zawsze szukamy możliwości zmiany.
Brytyjczyk bronił również rotacyjnego doboru sędziów twierdząc, iż bezstronność składu jest niezależna od tego kto w nim zasiada.
Patrząc na kary w tym roku mogę przyznać, że niektóre były zbyt ostre, a niektóre zbyt pobłażliwe- dodał.
Z niektórymi się nie zgadzam, jednak jest to spowodowane tym, że nie znam wszystkich faktów.
Uważałem, że Schumacher powinien zostać wykluczony za incydent z Barrichello w 2010 roku na Hungaroringu, jednak decyzja sędziów była inna. Nie mamy wszystkich faktów. W pokoju sędziowskim mamy je. Widzimy wszystko z każdego kąta, mamy wszystkie dane i możemy podejmować precyzyjne decyzje- zakończył Warwick.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE