Ogier na prowadzeniu w Argentynie

Francuz nadal dyktuje tempo w WRC
02.05.1323:36
Paweł Zając
1351wyświetlenia

Sebastien Ogier powiększył swoją przewagę podczas pierwszego dnia Rajdu Argentyny.

Francuz był najszybszy podczas obu dzisiejszych pętli i oddalił się od Sebastiena Loeba na 16,3 sekundy. Strata rajdowego mistrza wynika ze złego doboru opon, gdyż twarde opony w Citroenie okazały się gorsze podczas niespodziewanej mżawki od miękkich, na które zdecydował się Volkswagen.

Ogier nie uniknął jednak problemów, gdyż pod koniec oesu Asochinga tracił ciśnienie w tylnej oponie i uszkodził nadwozie, jednak nie wpłynęło to na jego przewagę. Hirvonen nadal liczy się w walce o zwycięstwo jednak zajmuje trzecie miejsce ze stratą 18 sekund do kierowcy Polo.

Jari-Matti Latvala był zadowolony ze swojego tempa podczas dzisiejszego dnia, jednak awaria hamulca ręcznego na piątym oesie zaowocowała 40 sekundami straty do lidera. Mads Ostberg wypadł poza pierwszą dziesiątkę z powodu awarii układu kierowniczego, jednak jego zespołowy kolega - Jewgienij Nowikow, uplasował się na piątej pozycji. Problemy nie ominęły Daniego Sordo, który po błędzie pilota dachował na trzecim oesie.

Michał Kościuszko nie ukończył dzisiejszych jazd z powodu awarii zawieszenia, jednak polak ma startować jutro korzystając z systemu Rally2.

Wyniki po pierwszym dniu Rajdu Argentyny



Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
Mr President
03.05.2013 03:36
Dziękuję za informację, w każdym razie średnio udany przepis, zwłaszcza że jak zauważył @marrcus odpadnięcie na przedostatnim odcinku opłaca się bardziej niż podczas ostatniego. Z drugiej strony można powiedzieć, że byłoby nie w porządku, gdyby straty ponoszone po skorzystaniu z powrotu były tak małe, iż pozwalałyby na walkę o wysokie miejsca. Tyle że Kościuszko i tak nie skończył kolejnych prób, więc ten pomysł z ostatnim odcinkiem danego dnia nie jest IMHO najlepszy, kiedy można korzystać z Rally2 na tych, które następują po właśnie tym ostatnim, za który pechowo można dostać 10min.
marrcus
03.05.2013 11:54
no niestety kiedyś zmienili głupio przepisy że min 10min ma być czy 1 czy 2 odcinki. Także ciut mniej (1,5min jesli jak tu 51km) sie straci odpadać 2 wcześniej niź chyba że sie wygrywa OS'y.
Tomos
03.05.2013 10:24
@Adakar Może Lotosu nie było stać na Fiestę czy DS3? Mini jest tańsze, a wybór DMACK'a też może świadczyć o oszczędnościach. Może Michał pokazałby się w Fordzie albo Citroenie w kilku rajdach, a potem kasa by się skończyła ,żeby dokończyć sezon... Nawet w RSMP Kajto ciągle startuje w Subaru, choć nie raz w wywiadach wspominał, że marzy o S2000 czy RRC. Ale program Kościuszki w WRC pewnie doprowadził do braku funduszy na S2000 w RSMP...
Lochyzb
03.05.2013 10:03
Superally na ostatnim odcinku danego dnia zawsze daje karę 10 minut.
Mr President
03.05.2013 08:45
Dlaczego Kościuszko dostał za OS5 czas aż o 10min gorszy od zwycięzcy, podczas gdy pozostali kierowcy korzystający z Rally2 zwyczajowo otrzymują czasy gorsze o 5 min, jak w tym przypadku stało się z Oliveirą, Ostbergiem i na OS4 Sordo?
Adakar
03.05.2013 12:56
@cwiek Jak się wybrało niedopracowane Mini, to siedz brachu na poboczu. Dla mnie już przed sezonem wybór Mini to był strzał w stopę. Co za "doradca" podsunął im ten zidiociały pomysł. Ze wsparciem Lotosa, mógłby dostać Cytrynę, albo Forda z drugiej ręki i to jeszcze w pseudo fabrycznych "kolorkach". Głupota, głupotą pogania.
cwiek
02.05.2013 11:08
Kościuszko, ciągle to samo.
leni93
02.05.2013 10:33
Wielka szkoda że Loeb nie startuje w pełnym cyklu WRC. Walka o tytuł pomiędzy nim a Ogier w tym roku bez wątpienia byłaby niesamowicie zacięta.