WRC: Ott Tanak wygrał Rajd Niemiec
Na drugim miejscu rywalizację na asfaltowych trasach ukończył Andreas Mikkelsen z Citroena.
20.08.1713:46
1627wyświetlenia
Embed from Getty Images
Broniący barw ekipy M-Sport Ott Tanak wywalczył zwycięstwo w Rajdzie Niemiec, pokonując Andreasa Mikkelsena z Citroena oraz zespołowego kolegę - Sebastiena Ogiera.
Dla 29-letniego Estończyka jest to drugi triumf w radzie rangi mistrzostw świata. Od samego początku rywalizacji na asfaltowych trasach w okolicach Trewiru kierowca z Karli utrzymywał się w ścisłej czołówce tabeli. Po pierwszym pełnym dniu zmagań Estończyk dysponował około 6-sekundową przewagą nad Mikkelsenem i 22-sekundową nad Thierry'ym Neuville'em z Hyundaia.
Na pierwszym sobotnim oesie, obejmującym krótki przejazd Areny Panzerplatte, Belg uszkodził lewe tylne zawieszenie swojego i20 Coupe WRC i został zmuszony do wycofania się z rywalizacji.
Pozwoliło to awansować na trzecią pozycję Ogierowi, który jednak nie był w stanie notować lepszych czasów od Mikkelsena. Sobotni etap rajdu nie przyniósł już wielkich zmian w ścisłej czołówce: Tanak kontrolował przewagę nad Mikkelsenem, który z kolei dysponował ośmiosekundowym zapasem czasu nad urzędującym mistrzem świata w Fieście WRC'17.
W niedzielę Rano Norweg oddalił się od byłego zespołowego partnera z Volkswagena z poziomu ośmiu do ponad dziewiętnastu sekund. Francuz przyznawał, że nie dysponował wystarczającą pewnością siebie, aby jechać swoim maksymalnym tempem. Finalnie Tanak przypieczętował wygraną dziesiątym czasem na ostatnim odcinku specjalnym. W końcowych wynikach Estończyka i drugiego Norwega dzieli 16s.
Pięć bonusowych punktów za zwycięstwo na Power Stage dopisano do konta Daniego Sordo. W czołowej piątce drugiego przejazdu St Wendeler Land znaleźli się także Esapekka Lappi, Jari-Matti Latvala, Ogier oraz Craig Breen. Po zakończeniu eliminacji Ogier powrócił na pozycję lidera klasyfikacji generalnej z przewagą 17 punktów nad Neuville'em.
W niedzielę rano Hanninen awansował na czwartą lokatę w tabeli rajdu i jako najlepszy z reprezentantów Toyoty dowiózł ją do mety pokonując Breena i Elfyna Evansa. Za Walijczykiem znaleźli się Latvala oraz Hayden Paddon. W czołowej dziesiątce pojawiły się także nazwiska Armina Kremera (Fiesta WRC '17) i zwycięzcy rywalizacji w WRC2 - Erica Camilliego w Fieście R5.
Rajdu Niemiec nie ukończył Kris Meeke. Już na czwartkowym superoesie Brytyjczyk uszkodził układ kierowniczy swojego C3 WRC w wyniku uderzenia o betonową barierę. Mechanicy Citroena zdołali dokonać niezbędnych napraw samochodu, a Meeke powrócił do walki w systemie Rally 2 - na piętnastej próbie definitywnie wycofał się jednak z dalszych zmagań z powodu awarii systemu chłodzenia.
Broniący barw ekipy M-Sport Ott Tanak wywalczył zwycięstwo w Rajdzie Niemiec, pokonując Andreasa Mikkelsena z Citroena oraz zespołowego kolegę - Sebastiena Ogiera.
Dla 29-letniego Estończyka jest to drugi triumf w radzie rangi mistrzostw świata. Od samego początku rywalizacji na asfaltowych trasach w okolicach Trewiru kierowca z Karli utrzymywał się w ścisłej czołówce tabeli. Po pierwszym pełnym dniu zmagań Estończyk dysponował około 6-sekundową przewagą nad Mikkelsenem i 22-sekundową nad Thierry'ym Neuville'em z Hyundaia.
Na pierwszym sobotnim oesie, obejmującym krótki przejazd Areny Panzerplatte, Belg uszkodził lewe tylne zawieszenie swojego i20 Coupe WRC i został zmuszony do wycofania się z rywalizacji.
Pozwoliło to awansować na trzecią pozycję Ogierowi, który jednak nie był w stanie notować lepszych czasów od Mikkelsena. Sobotni etap rajdu nie przyniósł już wielkich zmian w ścisłej czołówce: Tanak kontrolował przewagę nad Mikkelsenem, który z kolei dysponował ośmiosekundowym zapasem czasu nad urzędującym mistrzem świata w Fieście WRC'17.
W niedzielę Rano Norweg oddalił się od byłego zespołowego partnera z Volkswagena z poziomu ośmiu do ponad dziewiętnastu sekund. Francuz przyznawał, że nie dysponował wystarczającą pewnością siebie, aby jechać swoim maksymalnym tempem. Finalnie Tanak przypieczętował wygraną dziesiątym czasem na ostatnim odcinku specjalnym. W końcowych wynikach Estończyka i drugiego Norwega dzieli 16s.
To coś niesamowitego. Start rajdu poszedł perfekcyjnie. Później wszystko sprowadzało się już tylko do kontrolowania naszej przewagi. Pierwsze zwycięstwo w asfaltowym rajdzie - fajne uczucie. Zdobyliśmy tutaj 25 punktów, więc nie widzę żadnego powodu, dla którego nie moglibyśmy rywalizować o mistrzostwo. Będziemy walczyć. Potrzebujemy kolejnych zwycięstw jeśli chcemy zapewnić sobie mistrzowską koronę- zapowiedział na mecie uradowany Tanak.
Pięć bonusowych punktów za zwycięstwo na Power Stage dopisano do konta Daniego Sordo. W czołowej piątce drugiego przejazdu St Wendeler Land znaleźli się także Esapekka Lappi, Jari-Matti Latvala, Ogier oraz Craig Breen. Po zakończeniu eliminacji Ogier powrócił na pozycję lidera klasyfikacji generalnej z przewagą 17 punktów nad Neuville'em.
W niedzielę rano Hanninen awansował na czwartą lokatę w tabeli rajdu i jako najlepszy z reprezentantów Toyoty dowiózł ją do mety pokonując Breena i Elfyna Evansa. Za Walijczykiem znaleźli się Latvala oraz Hayden Paddon. W czołowej dziesiątce pojawiły się także nazwiska Armina Kremera (Fiesta WRC '17) i zwycięzcy rywalizacji w WRC2 - Erica Camilliego w Fieście R5.
Rajdu Niemiec nie ukończył Kris Meeke. Już na czwartkowym superoesie Brytyjczyk uszkodził układ kierowniczy swojego C3 WRC w wyniku uderzenia o betonową barierę. Mechanicy Citroena zdołali dokonać niezbędnych napraw samochodu, a Meeke powrócił do walki w systemie Rally 2 - na piętnastej próbie definitywnie wycofał się jednak z dalszych zmagań z powodu awarii systemu chłodzenia.
KOMENTARZE