Drugi dzień testów na torze Jerez
Renault i Honda nadal na czele, ale dogania je już McLaren
08.02.0617:53
1269wyświetlenia
W środę na torze Jerez zjawiły się zespoły Renault, McLaren oraz BMW Sauber i podobnie jak w zeszłym tygodniu w Walencji na czele nieoficjalnej klasyfikacji uplasował się Fernando Alonso, mając nieznaczną przewagę nad Jensonem Buttonem. Niezbyt daleko w tyle znalazł się jednak Juan Pablo Montoya, przeprowadzając udane testy nowej wersji silnika Mercedes-Benz FO108S V8, która według nieoficjalnych doniesień ma być znacznie mocniejsza od dotychczasowej wersji. W istocie wynik uzyskany przez Kolumbijczyka (+0.3s) może sugerować, że nastąpiła wyraźna poprawa.
Alonso uzyskał dzisiaj najlepszy jak dotąd czas na torze Jerez w bolidzie z silnikiem V8, tracąc do najlepszego rezultatu uzyskanego w połowie stycznia przez Pedro de la Rosę w McLarenie MP4-20 z silnikiem V10 niespełna pół sekundy. Hiszpanowi towarzyszył w środę kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, zaliczając drugi test za kierownicą bolidu R26. Fin uplasował się na dziewiątej pozycji, tracąc aż blisko dwie sekundy do Hiszpana. Zespół wykrył dzisiaj problem z tylnym skrzydłem nowego auta i postanowił przerwać testy do piątku, zanim sprawa nie zostanie całkowicie wyjaśniona. Wówczas w testach będzie już tylko uczestniczył Kovalainen.
Tymczasem Button po zaliczeniu wczoraj blisko 140 okrążeń, tym razem musiał zadowolić się niespełna 60 kółkami. Brytyjczyk kontynuował zapoczątkowane wczoraj testy opon, a jego aktywność - podobnie jak i Rubensa Barrichello (P5, +0.5s) - ograniczyły problemy techniczne. Brazylijczyk pracował z kolei nad ustawieniami Hondy RA106.
Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Montoya i de la Rosa, przy czym jako że stajnia z Woking nie ma jeszcze gotowych dwóch nowych bolidów, Hiszpan poprowadził przejściowy bolid MP4-20 z ograniczonym silnikiem V10. Montoya na tor wyjechał dopiero po godzinie 13:30, czekając na wyższą temperaturę toru i stąd jego dorobek wyniósł tylko 54 okrążenia. Kolumbijczyk skupił się na pracy nad ustawieniami bolidu MP4-21 i sprawdzaniu różnych elementów. Jak donosi serwis Pitpass, nowa wersja silnika V8 jest "lepsza, szybsza i bardziej niezawodna". De la Rosa skupił się tymczasem na testach opon Michelin. Jutro Montoyę zastąpi Kimi Raikkonen.
Na szóstej i siódmej pozycji dzisiejsze testy ukończyli kierowcy zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, łącznie przejeżdżając ponad 200 okrążeń. Heidfeld pracował nad ustawieniami bolidu F1.06, dodatkowo przeprowadzając testy opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Malezji na krótkich dystansach. Strata Niemca do Alonso wyniosła niewiele ponad pół sekundy i tyle mniej więcej wyniosła również jego przewaga nad kolegą z zespołu, Villeneuve'em. Kanadyjczyk rozpoczął dzisiaj testy drugiego egzemplarza nowego bolidu F1.06, który w piątek powinien poprowadzić Robert Kubica. W odróżnieniu od swojego partnera Villeneuve testował dzisiaj opony na Grand Prix Bahrajnu.
Ósmy czas uzyskał Mark Webber, zastępując dzisiaj kierowcę testowego zespołu Williams, Alexa Wurza. Australijczyk najpierw testował różne konstrukcje opon Bridgestone, a po południu skupił się na ćwiczeniu postojów w boksach z ekipą mechaników wyścigowych stajni z Grove. Nico Rosberg miał podobne obowiązki, przy czym wykonał je w odwrotnej kolejności i w przeciwieństwie do Webbera ze względu na problemy techniczne przejechał tylko 30 okrążeń, tracąc do najszybszego kierowcy ponad trzy sekundy.
Dosyć wolni okazali się dzisiaj także kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, plasując się ze stratą około dwóch i pół sekundy do Alonso kolejno na 10 i 11 pozycji. Japońska stajnia kontynuowała zapoczątkowane wczoraj przez Ricardo Zontę i Oliviera Panisa prace nad ustawieniami bolidów TF106, testy opon Bridgestone oraz testy wytrzymałościowe całego pakietu. Cały zespół z niecierpliwością czeka na wypróbowanie nowego pakietu aerodynamicznego, który ma być gotowy w przyszłym tygodniu, gdyż dopiero wówczas będzie mógł ocenić szybkość swojego bolidu na tle konkurencji.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Tiago Monteiro. Portugalczyk ponownie zasiadł za kierownicą przejściowego bolidu EJ15B, zaliczając tylko krótkie testy elektroniki. Jutro najlepszy debiutant 2005 roku po raz pierwszy poprowadzi nowy bolid M16, który wczoraj testował drugi kierowca MF1 Racing, Christijan Albers. W czwartek na torze Jerez zadebiutuje nowy bolid Scuderia Toro Rosso, STR1 i będzie można się przekonać, jak oba zespoły wypadną w pierwszym "bezpośrednim starciu" ze swoimi tegorocznymi autami.
Pogoda
Temperatura powietrza: 11-21 C
Temperatura toru: 10-28 C
Słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: F1Racing.net
Alonso uzyskał dzisiaj najlepszy jak dotąd czas na torze Jerez w bolidzie z silnikiem V8, tracąc do najlepszego rezultatu uzyskanego w połowie stycznia przez Pedro de la Rosę w McLarenie MP4-20 z silnikiem V10 niespełna pół sekundy. Hiszpanowi towarzyszył w środę kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, zaliczając drugi test za kierownicą bolidu R26. Fin uplasował się na dziewiątej pozycji, tracąc aż blisko dwie sekundy do Hiszpana. Zespół wykrył dzisiaj problem z tylnym skrzydłem nowego auta i postanowił przerwać testy do piątku, zanim sprawa nie zostanie całkowicie wyjaśniona. Wówczas w testach będzie już tylko uczestniczył Kovalainen.
Tymczasem Button po zaliczeniu wczoraj blisko 140 okrążeń, tym razem musiał zadowolić się niespełna 60 kółkami. Brytyjczyk kontynuował zapoczątkowane wczoraj testy opon, a jego aktywność - podobnie jak i Rubensa Barrichello (P5, +0.5s) - ograniczyły problemy techniczne. Brazylijczyk pracował z kolei nad ustawieniami Hondy RA106.
Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Montoya i de la Rosa, przy czym jako że stajnia z Woking nie ma jeszcze gotowych dwóch nowych bolidów, Hiszpan poprowadził przejściowy bolid MP4-20 z ograniczonym silnikiem V10. Montoya na tor wyjechał dopiero po godzinie 13:30, czekając na wyższą temperaturę toru i stąd jego dorobek wyniósł tylko 54 okrążenia. Kolumbijczyk skupił się na pracy nad ustawieniami bolidu MP4-21 i sprawdzaniu różnych elementów. Jak donosi serwis Pitpass, nowa wersja silnika V8 jest "lepsza, szybsza i bardziej niezawodna". De la Rosa skupił się tymczasem na testach opon Michelin. Jutro Montoyę zastąpi Kimi Raikkonen.
Na szóstej i siódmej pozycji dzisiejsze testy ukończyli kierowcy zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, łącznie przejeżdżając ponad 200 okrążeń. Heidfeld pracował nad ustawieniami bolidu F1.06, dodatkowo przeprowadzając testy opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Malezji na krótkich dystansach. Strata Niemca do Alonso wyniosła niewiele ponad pół sekundy i tyle mniej więcej wyniosła również jego przewaga nad kolegą z zespołu, Villeneuve'em. Kanadyjczyk rozpoczął dzisiaj testy drugiego egzemplarza nowego bolidu F1.06, który w piątek powinien poprowadzić Robert Kubica. W odróżnieniu od swojego partnera Villeneuve testował dzisiaj opony na Grand Prix Bahrajnu.
Ósmy czas uzyskał Mark Webber, zastępując dzisiaj kierowcę testowego zespołu Williams, Alexa Wurza. Australijczyk najpierw testował różne konstrukcje opon Bridgestone, a po południu skupił się na ćwiczeniu postojów w boksach z ekipą mechaników wyścigowych stajni z Grove. Nico Rosberg miał podobne obowiązki, przy czym wykonał je w odwrotnej kolejności i w przeciwieństwie do Webbera ze względu na problemy techniczne przejechał tylko 30 okrążeń, tracąc do najszybszego kierowcy ponad trzy sekundy.
Dosyć wolni okazali się dzisiaj także kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, plasując się ze stratą około dwóch i pół sekundy do Alonso kolejno na 10 i 11 pozycji. Japońska stajnia kontynuowała zapoczątkowane wczoraj przez Ricardo Zontę i Oliviera Panisa prace nad ustawieniami bolidów TF106, testy opon Bridgestone oraz testy wytrzymałościowe całego pakietu. Cały zespół z niecierpliwością czeka na wypróbowanie nowego pakietu aerodynamicznego, który ma być gotowy w przyszłym tygodniu, gdyż dopiero wówczas będzie mógł ocenić szybkość swojego bolidu na tle konkurencji.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Tiago Monteiro. Portugalczyk ponownie zasiadł za kierownicą przejściowego bolidu EJ15B, zaliczając tylko krótkie testy elektroniki. Jutro najlepszy debiutant 2005 roku po raz pierwszy poprowadzi nowy bolid M16, który wczoraj testował drugi kierowca MF1 Racing, Christijan Albers. W czwartek na torze Jerez zadebiutuje nowy bolid Scuderia Toro Rosso, STR1 i będzie można się przekonać, jak oba zespoły wypadną w pierwszym "bezpośrednim starciu" ze swoimi tegorocznymi autami.
Pogoda
Temperatura powietrza: 11-21 C
Temperatura toru: 10-28 C
Słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w środę na torze Jerez | ||||||
Fernando Alonso | Renault | R26 V8 | mic | 1:16.952 | 88 | |
1 | Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:17.113 | 59 |
1 | Juan Pablo Montoya | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:17.272 | 54 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-20 V10 | mic | 1:17.421 | 111 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:17.504 | 60 |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:17.580 | 115 |
1 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:18.063 | 91 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:18.269 | 87 |
1 | Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:18.936 | 78 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:19.426 | 104 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:19.677 | 86 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:19.978 | 30 |
1 | Tiago Monteiro | MF1 Toyota | EJ15B V8 | bri | 1:21.893 | 30 |
KOMENTARZE