Toro Rosso z silnikami Renault od sezonu 2014

Ponadto Red Bull Racing przedłużył kontrakt na dostawy silników francuskiego producenta
26.05.1311:04
Mateusz Szymkiewicz
2515wyświetlenia

Ekipa Toro Rosso będzie korzystała od przyszłego roku z silników Renault, natomiast Red Bull Racing przedłużył kontrakt na dostawy jednostek francuskiego producenta.

Toro Rosso decydując się na przejście na silniki Renault, kończy tym samym współpracę z Ferrari, która trwała od 2007 roku. Zmiana jest umotywowana chęcią posiadania dwóch zespołów napędzanymi silnikami francuskiego producenta przez koncern Red Bulla.

Franz Tost, szef zespołu Toro Rosso: Historia nam mówi, jak skuteczne było Renault w przeszłości. Renault wygrało ponad 150 Grand Prix, zdobyło trzy mistrzowskie tytuły z rzędu wraz z Red Bull Racing, a my chcemy stać się tego częścią. Jestem pewny, iż pakiet od Renault będzie bardzo mocny. Poza tym możemy spodziewać się efektów współpracy z Red Bull Technology, ponieważ od przyszłego roku wprowadzimy własną skrzynię biegów, co pozwoli nam na obniżenie kosztów.

Christian Horner, szef zespołu Red Bull Racing: Połączenie sił pomiędzy Infiniti Red Bull Racing, a Scuderią Toro Rosso, może teraz rosnąć w siłę. Współpraca obejmie dostawy skrzyń biegów oraz integrację silnika z samochodem. To fantastyczne, iż grupa Renault i Nissana ma tak wielki wkład w Formułę 1 jako dostawca jednostek, podobnie jak Infiniti z Red Bullem.

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault: Mam przyjemność ogłosić poszerzenie współpracy pomiędzy Renault i Red Bullem. Odnowiliśmy umowę z Red Bull Racing, a także rozpoczniemy współpracę z Toro Rosso. To jest wielkie uznanie, Red Bull korzystający z silników oraz technologii Renault. Szczególnie jesteśmy zadowoleni z przejścia na naszą stronę ekipy Toro Rosso.

Oprócz tego Carlos Ghosn potwierdził, że Red Bull Racing nie przemianuje od przyszłego roku jednostek Renault na Infiniti.

KOMENTARZE

11
ENDR
05.06.2013 03:04
Pozwólcie, że zastosuję pewną sztuczkę: [quote]„Historia nam mówi, jak skuteczne było [s]Renault[/s] Ferrari w przeszłości. [s]Renault[/s] Ferrari wygrało ponad [s]150[/s] 200 Grand Prix, zdobyło [s]trzy[/s] pięć mistrzowskich tytułów z rzędu wraz z [s]Red Bull Racing[/s] Scuderia Ferrari, a my chcemy [s]stać się tego częścią[/s] przestać być jego częścią. [/quote] No, brzmi całkiem sensownie...
Dante
26.05.2013 11:03
@Gangster - Sens polega na tym, że Renault nie ma jakiegoś oficjalnego cennika i dostarcza silniki wybranym ekipom po "wybranych" cenach. :) Najwidoczniej bardziej opłaca się mieć ten sam silnik co druga puszka i własną skrzynię, niż silnik Ferrari.
Aeromis
26.05.2013 10:59
[quote]Współpraca obejmie dostawy skrzyń biegów oraz integrację silnika z samochodem.[/quote] Oby tylko... cóż, to tylko moje pobożne życzenie.
MPOWER
26.05.2013 10:31
A źródło wiadomości?
Gangster
26.05.2013 10:21
[quote="Franz Tost"]ponieważ od przyszłego roku wprowadzimy własną skrzynię biegów, co pozwoli nam na obniżenie kosztów[/quote] Na czymś muszą oszczędzić skoro silniki Renault mają być najdroższe. Gdzie tu sens i logika??
Carolius
26.05.2013 09:51
:) RBR w Renault to i ich dziecko STR jako platforma testowa musi być tym samym napędzana :)
IceMan11
26.05.2013 09:44
Czytanie ze zrozumieniem w dzisiejszym czasach coraz bardziej kuleje. Matury robią dla tumanów, ale czemu się dziwić? Skoro w newsie jak byk jest napisane DLACZEGO, a w komencie gość się pyta PO CO? Ilu wtedy zdałoby taki test?
Ralph1537
26.05.2013 09:39
skoro silnik ferrari był tak skuteczny i niezawodny, to po co go zmieniają lol
marek84
26.05.2013 09:26
no - RBR będzie miał teraz pełną ekipę testową, a nie Ferrari tylko jeden samochód :D
IceMan11
26.05.2013 09:24
@Kajt Zgłoś błąd w newsie jak (nie raz) prosili moderatorzy.
Kajt
26.05.2013 09:20
"Ogłaszając współpracę z Renault, chciałbym również podziękować Ferrari, naszemu dostawcy silników od 2014 roku. Dostarczyli nam oni niezwykle skuteczny oraz niezawodny silnik, a także doskonałą obsługę”." Ke?