GP Hiszpanii: Druga sesja treningowa także dla Hamiltona

Srebrne strzały zakończyły piątek z dwoma wyraźnie najelpszymi czasami okrążeń.
09.05.1415:30
Nataniel Piórkowski
6532wyświetlenia

Lewis Hamilton podtrzymał doskonałe tempo z porannych zajęć i uzyskał najlepszy czas okrążenia także podczas drugiego treningu na Circuit de Barcelona-Catalunya. Drugie miejsce w tabeli zajął Nico Rosberg a trzecie - Fernando Alonso.

Zaraz po zgaśnięciu czerwonego światłą na wyjeździe z alei serwisowej, swój garaż opuścił Marcus Ericsson. Krótko po tym, Szwed ustanowił pierwszy rezultat sesji: 1:39,717s. Pechowo drugi trening rozpoczął się dla Maxa Chiltona. Brytyjczyk usłyszał przez radio, że w jego bolidzie pojawił się problem z jednostką napędową i został poproszony o wolny zjazd do boksów.

W międzyczasie na pierwsze miejsce awansował Pastor Maldonado. Niedługo później Wenezuelczyk opuścił tor na wyjeździe z trzeciego zakrętu - niegroźnie, bo skorzystał z wyasfaltowanego pobocza. Po dziesięciu minutach na czele znajdował się już duet McLarena: Jenson Button przed Kevinem Magnussenem, by w kilka minut ustąpić miejsca dominującemu w ostatnich wyścigach sezonu Lewisowi Hamiltonowi z Mercedesa. Brytyjczyk zdołał osiągnąć czas 1:27,061s.

Telewizyjne powtórki pokazywały, jak Fernando Alonso agresywnie przejeżdżał szybką szykanę złożoną z siódmego i ósmego zakrętu. Około pięć minut przed 14:30 Chilton powrócił na tor Jak się po chwili okazało - nie na długo. Kierowca Marussi po jednym okrążeniu wrócił do swych mechaników.

Pół godziny od startu sesji do realizacji zajęć powrócił Adrian Sutil. Trzy minuty później, nowym liderem sesji został Ricciardo. Australijczyk uzyskał rezultat 1:26,509, korzystając z pośredniej mieszanki Pirelli. Ta sama znajdowała się także w bolidach Ferrari i Mercedesa. Zaowocowało to kolejnymi, dynamicznymi zmianami w tabeli. Najpierw Raikkonen przebił się na trzecią lokatę, a następie Rosberg zszedł poniżej bariery 1:26s, awansując na pierwsze miejsce.

Na półmetku sesji Romain Grosjean, starając się wykonać próbny start z końca alei serwisowej, zgasił swój bolid. Interweniowali mechanicy Lotusa, którzy zepchnęli samochód z powrotem do alei serwisowej. Kilka minut później Francuz ponownie wyruszył na tor - tym razem bez żadnych problemów. Analizując dane dotyczące ogumienia, po pięćdziesięciu minutach od startu sesji, jedynie Chilton nie założył do swej Marussi pośredniej mieszanki.

Druga część popołudniowego treningu tradycyjnie mijała na porównywaniu ogumienia i dłuższych przejazdach. Prowadzący w tabeli Lewis Hamilton dysponował komfortową przewagą nad Rosbergiem, wynoszącą 0,5s. Trzeci Ricciardo tracił do Brytyjczyka już prawie jedną, pełną sekundę. Nic nie wskazywało, aby ktoś miał zakłócić klarujący się układ sił tego weekendu.

Na krótko przed rozpoczęciem ostatnich trzydziestu minut jazd, pomiędzy zakrętami piętnaście i szesnaście wywieszono na krótki czas żółtą flagę. Wszystko z powodu części nadwozia bolidu Chiltona, jaka wylądowała na torze. Osamotniony tego popołudnia Ricciardo poinformował przez radio, że jego aktualne ustawienia bolidu są nieco bardziej neutrale od poprzednich. Tymczasem Lewis Hamilton kontynuował swój dłuższy przejazd i pomimo zblokowania opon w ostatniej szykanie, był w stanie notować czasy na poziomie 1:30s.

Cztery minuty przed końcem sesji, Jean-Eric Vergne zgubił prawe tylne koło, powodując wywieszenie kolejnej żółtej flagi. Do incydentu doszło pomiędzy pierwszym a drugim zakrętem. Już po wywieszeniu flagi w szachownicę, Max Chilton zakopał się w pułapce żwirowej w czwartym wirażu.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:25,52433
2Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:25,9730,4490,44936
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:26,5090,9850,53638
4Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:27,1211,5970,61233
5Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:27,2961,7720,17533
6Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:27,7882,2640,49237
7Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:27,8112,2870,02329
8Felipe Massa (19)Williams FW36 1:27,8242,3000,01331
9Pastor Maldonado (13)Lotus E221:27,8662,3420,04242
10Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:28,0492,5250,18335
11Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:28,0742,5500,02531
12Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:28,2462,7220,17230
13Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:28,2842,7600,03833
14Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:28,6983,1740,41433
15Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:29,1053,5810,40724
16Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:29,1293,6050,02434
17Romain Grosjean (8)Lotus E221:29,4933,9690,36426
18Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:29,9914,4670,49826
19Max Chilton (4)Marussia MR03 1:31,1485,6241,15728
20Kamui Kobayashi (10)Caterham CT051:31,3385,8140,19038
21Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:31,5866,0620,24839
22Sebastian Vettel (1)Red Bull RB10---0
107% najlepszego czasu: 1:31,510

KOMENTARZE

7
crush
09.05.2014 08:37
Przewaga prawie pół sek. a nie jak w art. 0,049
McLuke
09.05.2014 05:05
Widać, ze poprawki McLarena chyba przyniosły spodziewany efekt - forma zwyżkuje :) Oby tylko Maki były wysoko w wyscigu :)
paymey852
09.05.2014 03:20
@MairJ23 Wow. Nie cieszy oko brak formy Ferrari... nadal nie dołączyli do przodu stawki. 1,5 do Merca i 0,5 do RBR a na podium są tylko trzy miejsca. Oby te czasy nie były prawdą bo wygląda jak by każdy był we własnej lidze 0.5 to przepaść. Jedyne co cieszy to fakt że taki zespół jak Marussia nie traci już tak wiele do środka stawki jak w poprzednich latach właściwie to tracą tyle do "środka" ile Ferrari do P1
MairJ23
09.05.2014 02:52
Wow. Cieszy oko forma Ferrari.... nareszcie chyba dolaczyli do przodu stawki. Jeszcze brakuje tam nieco wyzej przeplatajacych sie McLarenow. Ale juz zaczyna to lepiej wygladac. Natomiast Hamilton. Chyba sie naprawde dobrze dogaduje ze swoim autem i wygra te mistrzostwa - szkoda Nico - ale coz... lepszy wygrywa.
mich909090
09.05.2014 02:48
Widać że tor Mercowi pasuje :)
Simi
09.05.2014 01:48
Tak, natomiast wydaje się, że McLaren i Lotus poczyniły spore postępy. Wygląda na to, że: 1. Merc 2. RBR 3. Ferrari 4. McLaren 5. Williams 6. Lotus/Force India
derwisz
09.05.2014 01:44
Na zachodzie jak widać ciągle bez zmian: 1. Mercedes 2. RBR 3. Ferrari. ;)