Rob Smedley: Podczas rywalizacji w czołówce liczą się detale

Gdyby nie drobne błędy, Felipe Massa mógłby w Austrii uzsykać nieco lepszy rezultat.
25.06.1417:09
jpslotus72
1227wyświetlenia

Rob Semdley, szef do spraw wydajności bolidu w Williamsie uważa, że Felipe Massa mógł w Austrii uplasować się wyżej, niż na czwartym miejscu. Chociaż Mercedes w Spielbergu wciąż dysponował przewagą, Williams i jego brazylijski kierowca nie wykorzystali w stu procentach szansy, jaką dawał start z pierwszej pozycji.

Williams wprawdzie nie wierzy, że mógł w Austrii walczyć o zwycięstwo, jednak rozczarowaniem był fakt, że startujący z pole position Massa ukończył wyścig za obydwoma Mercedesami i swoim kolegą z zespołu, Valtterim Bottasem. Jak powiedziałem w rozmowie z zespołem, nie możemy być zadowoleni po tym, jak mieliśmy samochód na pierwszej pozycji, a po pierwszych postojach w boksach wyjechał on na pozycji czwartej. To jest dla mnie ogromne rozczarowanie - powiedział Rob Smedley.

Były przy tym jednak pewne okoliczności łagodzące: Felipe był przy zjeździe do boksu wolniejszy niż Valtteri, u którego przeprowadziliśmy najszybszą wymianę opon w wyścigu, zyskując dla niego 0,8 sekundy. Felipe miał też po pierwszym postoju problemy z rozgrzaniem opon - dodaje Smedley.

Mój komunikat po wyścigu był taki, że kiedy ściga się w czołówce, liczy się każdy detal, i jeśli kilka z nich się zepsuje, to tak się właśnie dzieje: spada się z pierwszej pozycji na czwartą. To nie jest dobre i nie możemy być z tego zadowoleni - mówi Brytyjczyk, odpowiedzialny w zespole za kwestię wydajności bolidu.

Mamy bardzo efektywny samochód, z niższym oporem niż u konkurencji, i z tego punktu widzenia tor nam odpowiadał. Ten obiekt jest również bardzo czuły na osiągi, więc jeśli ma się tutaj mocniejszy silnik, to też jest sprzyjające. Nie sadzę, żeby była w tym jakaś magia. Naprawdę mieliśmy (w Austrii) drugi najszybszy samochód - ocenił Smedley.

KOMENTARZE

3
bbrbutch
26.06.2014 03:57
Ups mój błąd,dzięki.
jpslotus72
26.06.2014 12:13
@bbrbutch [quote="bbrbutch"]A tak przy okazji-wie ktoś ile już silników użyto w williams?Z góry dzięki za odp.[/quote]Odpowiadam tutaj, a nie na PW, bo może ktoś jeszcze nie zwrócił uwagi - na stronie STARTOWEJ Wyprzedź Mnie, po lewej stronie jest belka "Sezon 2014", a pod nią odsyłacz "Użycie opon i silników": http://www.f1wm.pl/php/sez_gen.php?rok=2014&dzial=13 Tutaj jest to z podziałem na elementy składowe - przy obecnych regulacjach dodatkowo limit dla każdego "puzzla" liczony jest osobno. Można sprawdzić, "ile czego" wykorzystał już każdy z kierowców (na razie widzę stan sprzed GP Austrii - ale to jest aktualizowane).
bbrbutch
25.06.2014 08:59
Prawda prędkość jak u innych z otwartym drs,żeby tak tylko poprawili docisk w zakrętach to było by bez rozczarowań.Podejrzewam,że wkrótce zabiorą się i za ten detal.Miło będzie popatrzeć jak dwie konstrukcje z silnikiem merola będą walczyć ramię w ramię. A tak przy okazji-wie ktoś ile już silników użyto w williams?Z góry dzięki za odp.