Drugi dzień testów na torze Paul Ricard
W czwartek najszybszy okazał się kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa
06.04.0619:23
2354wyświetlenia
Czwartkowe testy na torze Paul Ricard przyniosły niezwykle wyrównaną "walkę" o najlepszy czas. Ostatecznie najszybszy okazał się kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa, wykręcając czas 1:04.231 tuż przed godziną 16:00, jednakże jego przewaga nad trzema następnymi kierowcami wyniosła mniej niż 0.1 sekundy. Hiszpan kontynuował pracę nad zawieszeniem i ustawieniami bolidu MP4-21, a także rozpoczął zaplanowany na ten tydzień swój program testów opon Michelin. Drugi kierowca testowy stajni z Woking, Gary Paffett (P4, +0.05s), kontynuował tymczasem sprawdzanie opon na najbliższe wyścigi za kierownicą przejściowego bolidu MP4-20 z ograniczonym silnikiem V10.
Drugi czas dosyć niespodziewanie uzyskał kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, przejeżdżając tym razem aż 175 okrążeń. Holender wczoraj był zdecydowanie najwolniejszym kierowcą, co było głównie spowodowane problemami ze skrzynią biegów. Czwartek okazał się jednak znacznie bardziej udanym dniem i stajnia z Milton Keynes mogła skupić się na testowaniu nowych elementów aerodynamicznych i innych nowych części do tegorocznego bolidu, a także na testowaniu opon Michelin. Doornbos poprowadził dzisiaj nowy egzemplarz RB2 (05), natomiast za kierownicą starszej wersji RB2 zasiadł "wypożyczony" z drugiego zespołu Red Bull (Scuderia Toro Rosso) Vitantonio Liuzzi. Włoch uplasował się na siódmej pozycji (+0.6s), a do jego obowiązków należały testy wytrzymałościowe opon na dłuższych dystansach. Czwartek był ostatnim dniem testów dla Red Bull w tym tygodniu - kolejne zespół przeprowadzał będzie od 11 do 13 kwietnia na torze Catalunya.
Odpowiednio na trzeciej i piątej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, kierowca testowy Heikki Kovalainen (+0.04s) i Giancarlo Fisichella (+0.1s), przy czym ten pierwszy przejechał zaledwie 11 okrążeń, natomiast Włoch zaliczył ponad sto kółek. Francuska stajnia skupiła się dzisiaj na dalszym doskonaleniu ustawień bolidu R26 i na testach opon Michelin przeznaczonych do użycia w wyścigu na torze Imola. Jutro Kovalainen powinien mieć już bardziej pracowity dzień.
Szósty czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta (+0.1s), kontynuując pracę nad programem rozwojowym bolidu TF106. Ponadto Brazylijczyk skupił się na sprawdzaniu różnych konstrukcji opon Bridgestone w ramach przygotowań do najbliższego wyścigu. Tymczasem Olivier Panis ze względu na konieczność uaktualnienia swojego bolidu TF106 do obecnej specyfikacji wyścigowej testy rozpoczął dopiero po południu i ze względu na problemy z dopasowaniem ustawień auta przejechał zaledwie 47 okrążeń, tracąc do najszybszego kierowcy ponad półtorej sekundy. Francuz ma nadzieję, że jutro uda mu się dokończyć zaplanowane na ten tydzień testy opon. Przy okazji warto wspomnieć o tym, że Japońska ogłosiła dzisiaj definitywne zakończenie współpracy z Mike'em Gascoyne'em za obopólną zgodą.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na południu Francji byli reprezentanci zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve i kierowca testowy Robert Kubica, którzy uplasowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Rano obaj kierowcy pracowali nad ustawieniami bolidu F1.06, przy czym Villeneuve dodatkowo sprawdzał różne części aerodynamiczne. Po południu w bolidzie Kanadyjczyka nastąpiła awaria układu paliwowego, której nie dało się usunąć zespołowi przed końcem testów i w tej sytuacji jego dzisiejszy dorobek wyniósł zaledwie 50 okrążeń. Tymczasem Kubica po południu sprawdzał opony Michelin przeznaczone do użycia w Grand Prix Europy na torze Nurburgring. Jutro Villeneuve'a zastąpi drugi główny kierowca BMW, Nick Heidfeld.
Pogoda
Temperatura powietrza: dochodząca do 19,1°C
Temperatura toru: dochodząca do 32,6°C
Słonecznie
Źródło: McLaren.com, RedBullRacing.com, Motorsport.com
Drugi czas dosyć niespodziewanie uzyskał kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, przejeżdżając tym razem aż 175 okrążeń. Holender wczoraj był zdecydowanie najwolniejszym kierowcą, co było głównie spowodowane problemami ze skrzynią biegów. Czwartek okazał się jednak znacznie bardziej udanym dniem i stajnia z Milton Keynes mogła skupić się na testowaniu nowych elementów aerodynamicznych i innych nowych części do tegorocznego bolidu, a także na testowaniu opon Michelin. Doornbos poprowadził dzisiaj nowy egzemplarz RB2 (05), natomiast za kierownicą starszej wersji RB2 zasiadł "wypożyczony" z drugiego zespołu Red Bull (Scuderia Toro Rosso) Vitantonio Liuzzi. Włoch uplasował się na siódmej pozycji (+0.6s), a do jego obowiązków należały testy wytrzymałościowe opon na dłuższych dystansach. Czwartek był ostatnim dniem testów dla Red Bull w tym tygodniu - kolejne zespół przeprowadzał będzie od 11 do 13 kwietnia na torze Catalunya.
Odpowiednio na trzeciej i piątej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, kierowca testowy Heikki Kovalainen (+0.04s) i Giancarlo Fisichella (+0.1s), przy czym ten pierwszy przejechał zaledwie 11 okrążeń, natomiast Włoch zaliczył ponad sto kółek. Francuska stajnia skupiła się dzisiaj na dalszym doskonaleniu ustawień bolidu R26 i na testach opon Michelin przeznaczonych do użycia w wyścigu na torze Imola. Jutro Kovalainen powinien mieć już bardziej pracowity dzień.
Szósty czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta (+0.1s), kontynuując pracę nad programem rozwojowym bolidu TF106. Ponadto Brazylijczyk skupił się na sprawdzaniu różnych konstrukcji opon Bridgestone w ramach przygotowań do najbliższego wyścigu. Tymczasem Olivier Panis ze względu na konieczność uaktualnienia swojego bolidu TF106 do obecnej specyfikacji wyścigowej testy rozpoczął dopiero po południu i ze względu na problemy z dopasowaniem ustawień auta przejechał zaledwie 47 okrążeń, tracąc do najszybszego kierowcy ponad półtorej sekundy. Francuz ma nadzieję, że jutro uda mu się dokończyć zaplanowane na ten tydzień testy opon. Przy okazji warto wspomnieć o tym, że Japońska ogłosiła dzisiaj definitywne zakończenie współpracy z Mike'em Gascoyne'em za obopólną zgodą.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na południu Francji byli reprezentanci zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve i kierowca testowy Robert Kubica, którzy uplasowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Rano obaj kierowcy pracowali nad ustawieniami bolidu F1.06, przy czym Villeneuve dodatkowo sprawdzał różne części aerodynamiczne. Po południu w bolidzie Kanadyjczyka nastąpiła awaria układu paliwowego, której nie dało się usunąć zespołowi przed końcem testów i w tej sytuacji jego dzisiejszy dorobek wyniósł zaledwie 50 okrążeń. Tymczasem Kubica po południu sprawdzał opony Michelin przeznaczone do użycia w Grand Prix Europy na torze Nurburgring. Jutro Villeneuve'a zastąpi drugi główny kierowca BMW, Nick Heidfeld.
Pogoda
Temperatura powietrza: dochodząca do 19,1°C
Temperatura toru: dochodząca do 32,6°C
Słonecznie
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w czwartek na torze Paul Ricard (wersja 3E-SC - 3,818 km) | ||||||
Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:04.231 | 147 | |
1 | Robert Doornbos | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:04.262 | 175 |
1 | Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:04.274 | 11 |
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-20B V10 | mic | 1:04.279 | 127 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:04.380 | 104 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:04.655 | 133 |
1 | Vitantonio Liuzzi | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:04.914 | 118 |
1 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:04.960 | 50 |
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:05.390 | 123 |
1 | Olivier Panis | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:05.867 | 47 |
KOMENTARZE