GP Wielkiej Brytanii: opony użyte w wyścigu

Większość zawodników pojechała na jeden pit stop
07.07.1418:39
Paweł Zając
2892wyświetlenia
@P.KierowcaStartRestartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma
1.HamiltonPuPuTn (24)Tn (41)2
2.BottasPnPnTn (31)1
3.RicciardoPuTnPn (15)1
4.ButtonPuPuTn (28)1
5.VettelPuTnPu (10)Pu (33)2
6.AlonsoTnPnPn (25)1
7.MagnussenPuPuTn (27)1
8.HülkenbergPuPuTn (29)1
9.KwiatPuPuPn (14)Tn (35)2
10.VergnePuTnPn (27)1
11.PerezPuTnPu (26)1
12.GrosjeanPnTnPn (30)1
13.SutilPnPnTn (23)1
14.BianchiPnPnTn (29)1
15.KobayashiPnPnTn (18)Pu (29)2
16.ChiltonPnPnPu (1)DT (2)Tn (29)3
17.MaldonadoPnPnTn (26)1
Niesklasyfikowani
RosbergPuPuPu (18)1
EricssonPnPn0
GutierrezPnPu0
MassaPn0
RäikkönenTn0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.

P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Restart na początku wyścigu miał oczywiście wpływ na strategię dotyczącą opon. Kilku kierowców wykorzystało sytuację do zmiany pierwotnego planu. Zaprezentowano różne koncepcje: w większości przypadków zmieniający opony zawodnicy wybrali twardą mieszankę, a Alonso postawił na pośrednią i mógł wykorzystać jej przewagę w osiągach - sięgającą sekundy na okrążeniu - do zyskiwania pozycji po restarcie. Przez resztę wyścigu cały czas mogliśmy obserwować różne koncepcje strategiczne. Na torze Silverstone ogumienie poddawane jest najwyższym obciążeniom bocznym w całym kalendarzu, ale mimo tego siedmiu kierowców z pierwszej dziesiątki udowodniło, że można pojechać na jeden pit stop. To wiele mówi o wytrzymałości tych opon. Nawet Lewis Hamilton, który odniósł wspaniałe zwycięstwo przed własną publicznością, prawdopodobnie mógł zjechać tylko raz. Teraz czekamy na sesję testową w przyszłym tygodniu, w trakcie której sprawdzimy, jak wyglądają 18-calowe opony na samochodzie Formuły 1. Ciekawie będzie posłuchać opinii na ten temat.