GP Wielkiej Brytanii: opony użyte w wyścigu
Większość zawodników pojechała na jeden pit stop
07.07.1418:39
2892wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Restart | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Hamilton | Pu | Pu | Tn (24) | Tn (41) | 2 | |
2. | Bottas | Pn | Pn | Tn (31) | 1 | ||
3. | Ricciardo | Pu | Tn | Pn (15) | 1 | ||
4. | Button | Pu | Pu | Tn (28) | 1 | ||
5. | Vettel | Pu | Tn | Pu (10) | Pu (33) | 2 | |
6. | Alonso | Tn | Pn | Pn (25) | 1 | ||
7. | Magnussen | Pu | Pu | Tn (27) | 1 | ||
8. | Hülkenberg | Pu | Pu | Tn (29) | 1 | ||
9. | Kwiat | Pu | Pu | Pn (14) | Tn (35) | 2 | |
10. | Vergne | Pu | Tn | Pn (27) | 1 | ||
11. | Perez | Pu | Tn | Pu (26) | 1 | ||
12. | Grosjean | Pn | Tn | Pn (30) | 1 | ||
13. | Sutil | Pn | Pn | Tn (23) | 1 | ||
14. | Bianchi | Pn | Pn | Tn (29) | 1 | ||
15. | Kobayashi | Pn | Pn | Tn (18) | Pu (29) | 2 | |
16. | Chilton | Pn | Pn | Pu (1) | DT (2) | Tn (29) | 3 |
17. | Maldonado | Pn | Pn | Tn (26) | 1 | ||
Niesklasyfikowani | |||||||
Rosberg | Pu | Pu | Pu (18) | 1 | |||
Ericsson | Pn | Pn | 0 | ||||
Gutierrez | Pn | Pu | 0 | ||||
Massa | Pn | 0 | |||||
Räikkönen | Tn | 0 |
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Restart na początku wyścigu miał oczywiście wpływ na strategię dotyczącą opon. Kilku kierowców wykorzystało sytuację do zmiany pierwotnego planu. Zaprezentowano różne koncepcje: w większości przypadków zmieniający opony zawodnicy wybrali twardą mieszankę, a Alonso postawił na pośrednią i mógł wykorzystać jej przewagę w osiągach - sięgającą sekundy na okrążeniu - do zyskiwania pozycji po restarcie. Przez resztę wyścigu cały czas mogliśmy obserwować różne koncepcje strategiczne. Na torze Silverstone ogumienie poddawane jest najwyższym obciążeniom bocznym w całym kalendarzu, ale mimo tego siedmiu kierowców z pierwszej dziesiątki udowodniło, że można pojechać na jeden pit stop. To wiele mówi o wytrzymałości tych opon. Nawet Lewis Hamilton, który odniósł wspaniałe zwycięstwo przed własną publicznością, prawdopodobnie mógł zjechać tylko raz. Teraz czekamy na sesję testową w przyszłym tygodniu, w trakcie której sprawdzimy, jak wyglądają 18-calowe opony na samochodzie Formuły 1. Ciekawie będzie posłuchać opinii na ten temat.