Pierwszy dzień testów na torze Monza

Fisichella najszybszy podczas wtorkowych testów na Monzy
13.06.0619:03
Marek Roczniak
2336wyświetlenia
Dzisiaj rozpoczęły się trzydniowe testy na włoskim torze Monza. We wtorek najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Giancarlo Fisichella, który wraz z kierowcą testowym zespołu Renault, Heikki Kovalainenem (P3, +0.09s), rozpoczął przygotowania francuskiej stajni do dwóch wyścigów w Ameryce Północnej. Włoch skupił się na przygotowaniu ustawień nowego pakietu R26 na Grand Prix Kanady, natomiast Kovalainen, dla którego były to pierwsze testy za kierownicą bolidu F1 na torze Monza, zaliczył program rozwojowy opon Michelin w ramach przygotowań do Grand Prix Stanów Zjednoczonych. W zeszłym roku francuski producent opon był głównym winowajcą zaledwie sześciosamochodowego wyścigu na torze Indianapolis i pozostaje mieć nadzieję, że tym razem dołoży podwójnych starań, aby sytuacja taka nie powtórzyła się w 2006 roku.

Reprezentantów Renault rozdzielił Nick Heidfeld, tracąc zaledwie 0.001 sekundy do Fisichelli. Oprócz Niemca zespół BMW Sauber reprezentował dzisiaj także kierowca testowy Robert Kubica, który uplasował się na piątej pozycji, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Fisichelli (+0.6s). Stajnia z Hinwil skupiła się we wtorek na przygotowaniach do Grand Prix Kanady. Obaj kierowcy pracowali nad doborem aerodynamicznych i mechanicznych ustawień bolidu F1.06, a także przeprowadzali testy hamulców i opon Michelin. Robert skupił się na balansie auta i zaliczył trzy dłuższe przejazdy w ramach testów opon, natomiast Nick porównywał między innymi różne wersje przedniego i tylnego skrzydła. Jutro Kubicę zastąpi drugi główny kierowca BMW, Jacques Villeneuve, natomiast Polak powróci za kierownicę F1.06 w czwartek.

Czwarty czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, a jego strata do Fisichelli wyniosła mniej niż 0.2 sekundy. Niemiec skoncentrował się głównie na testowaniu zarówno konstrukcji, jak i mieszanek opon Bridgestone. Tymczasem towarzyszący mu kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz (P10, +3.3s), dzień rozpoczął od pracy nad skrzynią biegów, a później uczestniczył w programie rozwojowym zawieszenia. W sumie Austriak przejechał zaledwie 32 okrążenia, jednak zespół nie podał co było tego przyczyną. Opony Bridgestone sprawdzali dzisiaj na Monzy także kierowcy testowi Toyoty, Ricardo Zonta (P6, +1.0s) i Olivier Panis (P8, +1.7s).

Odpowiednio na siódmej i dziewiątej pozycji uplasowali się kierowcy testowi Hondy, James Rossiter (+1.1s) i Anthony Davidson (+1.8s). Ze względu na awarię silnika Davidson podczas porannej sesji przejechał zaledwie 19 okrążeń, przygotowując się do zaplanowanych na dzisiaj testów hamulców. Tymczasem Rossiter ranek poświęcił na naukę toru Monza i przejechał 40 okrążeń. Po południu obaj kierowcy skupili się z kolei na testach opon Michelin przeznaczonych na Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Pomimo awarii silnika łączny dorobek japońskiej stajni wyniósł dzisiaj ponad 240 okrążeń. Jutro Rossitera zastąpi Jenson Button, natomiast w czwartek do Brytyjczyka dołączy drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello, zastępując z kolei Davidsona.

W środę testy na torze Monza przeprowadzały będą także zespoły Red Bull i Toro Rosso, natomiast na francuskim torze Paul Ricard powinny pojawić się zespoły Ferrari i McLaren.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Monza (5,793 km)
KierowcaKonstruktorBolidOp.Czas okr.Okr.
1Giancarlo FisichellaRenaultR26 V8mic1:23.64798
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.06 V8mic1:23.648107
1Heikki KovalainenRenaultR26 V8mic1:23.739110
1Nico RosbergWilliams CosworthFW28 V8bri1:23.81670
1Robert KubicaBMW SauberF1.06 V8mic1:24.33081
1Ricardo ZontaToyotaTF106 V8bri1:24.65664
1Anthony DavidsonHondaRA106 V8mic1:24.842128
1Olivier PanisToyotaTF106 V8bri1:25.42483
1James RossiterHondaRA106 V8mic1:25.530117
1Alex WurzWilliams CosworthFW28 V8bri1:27.01732
Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

11
oligator
14.06.2006 01:29
bo czasy testow nie maja znaczenia. liczy sie to czy zostal osiagniety cel, np rozwoj opon, hamulcow, integracja nowych elementow aerodynamiki, shake down nowego chassi (jak dzis Panis na nowym egzemplarzu chassi 106b) stad nie ma oficjalnych czasow. licza sie dane telemetryczne i inne, oraz ustawienia ktore sie udalo znalezc
Maraz
14.06.2006 08:05
Zacznijmy od tego, że nie ma czegoś takiego jak oficjalne wyniki testów - zespoły czasy mierzą często na własną rękę i potem wynikają z tego powodu różnice. Poza tym w tym przypadko mogła to być zwykła pomyłka - zdarzają się ona nawet na oficjalnej stronie F1 (wczoraj widziałem dwie) :)
McLuke
13.06.2006 09:21
Ludzie ale o co tutaj chodzi?? przecież oficjalnym wynikiem było że Robert miał dziś najlepszy czas!! coś tu jest nie tak... :-(
MarekW
13.06.2006 08:14
Właśnie Witek chodzi o to, że chyba to nie są poprawne wyniki. Nikt inny oprócz F1Racing.net nie podaje takich wyników.
Witek
13.06.2006 07:43
TO SĄ POPRAWNE WYNIKI CHYBA?!?: 1 R. Kubica BMW Michelin 01:22.878 79 2 G. Fisichella Renault Michelin 01:23.641 97 3 N. Heidfeld BMW Michelin 01:23.656 105 4 H. Kovalainen Renault Michelin 01:23.737 109 5 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:23.816 69 6 J. Rossiter Honda Michelin 01:24.565 114 7 R. Zonta Toyota Bridgestone 01:24.669 75 8 A. Davidson Honda Michelin 01:24.755 125 9 O. Panis Toyota Bridgestone 01:25.424 78 10 A. Wurz Williams Bridgestone 01:27.017 32 ...A AUTOSPORT PODAJE JESZCZE INACZEJ: Renault's Giancarlo Fisichella set the fastest time of the first day of testing at the Monza circuit today.
Ferrari_Fan
13.06.2006 07:41
przeciez jeszcze z 3 godziny temu robert byl pierwszy co sie stalo??:):):)
Maraz
13.06.2006 07:06
Być może ktoś się po prostu pomylił, bo reszta czasów zgadza się prawie w 100%.
marcin760
13.06.2006 06:54
Skąd mają te tabelki ??? Rozumiem złe czasy ale inny układ miejsc ?
Maraz
13.06.2006 06:39
No niestety serwis F1Racing.net podał błędne wyniki, to samo było na Autosport.com. Wszędzie już są poprawione czasy, tylko Holendrzy upierają się przy tych złych.
MarekW
13.06.2006 05:50
Na F1Live.com mają trochę inne czasy, mierzone przez Williamsa (skąd oni wytrzasnęli takie wyniki?). A na F1Racing.net mają takie, jak tu są prezentowane. Skąd tak duże różnice w wynikach? EDIT: Z kolei na stronie BMW Sauber piszą, że Nick był najszybszy, a Robert miał 1:24.330. Nie rozumiem tak dużych różnic w liczeniu czasów...
W
13.06.2006 05:23
Williams tak na oko to chyba cały czas ma problemy z niezawodnością.