Władze Monzy planują poważne zmiany w konfiguracji toru
Szykanę Rettifilio miałaby zastąpić zupełnie nowa sekwencja zakrętów w okolicach Curva Grande.
25.05.1609:29
2138wyświetlenia
Władze Autodromo Nazionale di Monza, areny Grand Prix Włoch, panują od 2017 roku zastąpić szykanę Rettifilio nową sekwencją zakrętów, zlokalizowanych w okolicy obecnego Curva Grande.
Potwierdzają to dokumenty opublikowane na stronie internetowej lokalnych władz regionu Lombardii. W obowiązującym obecnie układzie toru, szykana Rettifilio służy za pierwszy zakręt i w różnych wariantach pełni taką rolę od czasu gruntownej modernizacji obiektu, przeprowadzonej na początku lat '70.
Od 2017 roku kierowcy mieliby korzystać z nowej sekcji, rozpoczynającej się od bardzo szybkiego, prawego zakrętu, prowadzącego do szykany. Plany związane z jej budową ujawniono w styczniu. Zakładały one jednak wykorzystywanie tego fragmentu obiektu wyłącznie przy organizacji wyścigów motocyklowych. Najnowsze dokumenty znajdujące się na stronie internetowej rządu Lombardii zaznaczają jednak, iż
nie przewiduje się różnic w konfiguracji nitki toru dla wyścigów samochodowych i motocyklowych.
Monza w dalszym ciągu nie dysponuje umową na organizację Grand Prix Włoch po sezonie 2016 - nie wiadomo więc nawet, czy nową konfigurację toru będą mogli w praktyce sprawdzić kierowcy Formuły 1. Prócz zmian obejmujących układ pierwszego sektora, władze mediolańskiego toru planują inne poprawki, takie jak wymianę krawężników i budowę nowych dróg serwisowych, dzięki którym udałoby się zredukować czas obowiązywania czerwonych flag w przypadku wystąpienia incydentów.
Pełen projekt proponowanych zmian
(plik .pdf)
KOMENTARZE