W przyszłym tygodniu dojdzie do spotkania Grupy Strategicznej

Tematem posiedzenia będą kwestie związane z najnowszą specyfikacją Halo.
23.07.1610:22
Nataniel Piórkowski
603wyświetlenia


W przyszłym tygodniu, podczas spotkania w Genewie, Grupa Strategiczna przedyskutuje kwestie związane z najnowszą specyfikacją Halo - ustalili dziennikarze magazynu Autosport.

W trakcie piątkowego briefingu, kierowcy zapoznali się z prezentacją FIA obrazującą zalety i wady rozwiązania, które w założeniu ma przyczynić się do poprawy ich bezpieczeństwa w kokpitach bolidu.
W spotkaniu do jakiego doszło wieczorem na padoku Hungaroringu wzięli udział dyrektor wyścigów z ramienia Federacji - Charlie Whiting, oraz dyrektor do spraw bezpieczeństwa - Laurent Mekies.

Po przeprowadzeniu analizy opierającej się na incydentach z przeszłości, FIA uważa, że halo w znaczący sposób poprawi bezpieczeństwo kierowców. Rozwiązanie jest gotowe do wprowadzenia w sezonie 2017, jednak najpierw musi zyskać akceptację Grupy Strategicznej. Kiedy kierowcy zostali poinformowani o tym wymogu, jeden z nich miał zakwestionować konieczność pytania o zdanie zespołów, w sytuacji gdy Halo wiąże się bezpośrednio z kwestią bezpieczeństwa samych zawodników.

Gdyby Grupa Strategiczna lub Komisja F1 nie wyraziły zgody na zmianę przepisów, organ zarządzający ma możliwość wymóc wprowadzenie do użytku "aureoli" ze względów bezpieczeństwa.

Odnosząc się do prezentacji FIA, bazującej na incydentach z Formuły 1, GP2 i GP3, Carlos Sainz z Toro Rosso powiedział: Zdjęcia jakie nam pokazano były naprawdę szokujące. Zobaczyliśmy ile ludzkich istnień mógł ocalić ten system. Nawet jeśli wydaje nam się, że jest on sprzeczny z DNA naszego sportu, kiedy bliżej przyjrzymy się tej kwestii, to ma to sens. Nie podoba mi się to rozwiązanie, ale całą sytuację można porównać do rozmowy z ojcem - mówisz, że coś ci się nie podoba, ale on odpowiada, że się mylisz. Tak naprawdę wiesz, że ma rację, ale nie chcesz tego przyznać.

KOMENTARZE

5
al_bundy_tm
25.07.2016 09:04
[quote="enstone"]zalosne[/quote] Zastanow sie nim cos napiszesz, jak utrata zycia ludzkiego na torze, moze byc zalosne. W poprzednich epokach F1 zycie nie mialo mniej wartosci niz zycie kierowcow typu Henry Surtees czy Justin Wilson. Czy wspomniany juz tutaj, a rowniez nieodzalowanym Bianchim czy przjaciel Buttona - Dan Wheldon. Wypadki sa czescia DNA motorsportu. Ale to fajnie, ze czasem z nich wyciagane sa wnioski na przyszlosc. Nawet z "glupim" HANSem czesc kierowcow walczyla, ale ja lubie wiedziec, ze ryzyko kontuzji z nim jest mniejsze.
Aeromis
23.07.2016 11:13
[quote]FIA wzięła wszystkich pod włos, pokazując śmiertelne wypadki z lat 70-80 tych .. ??[/quote] [quote]Prawdopodobnie tak[/quote]Więc sens tego znikomy a w rezultacie i wnioski błędne bo to zupełnie inne epoki. Z jednej strony czasy których kres położyła śmierć Senny i Ratzenbergera w '94 i to były zupełnie inne czasy, z drugiej okres od '94 do dziś, gdy przypadek śmiertelny był jeden - Julesa Bianchiego. Nie wiem co oni tam brali pod uwagę co by miało przełożenie na obecne czasy, chyba tylko mamonę. W sprawie systemu Halo mam zerowe zaufanie zarówno do FIA, zobaczymy co na to zespoły.
ekwador15
23.07.2016 10:29
GP2, GP3? Tam też będzie Halo w 2017? Nie słyszałem o tym, aby w 2017 pojawiło się gdzieś jeszcze poza F1.
Satch
23.07.2016 10:11
[quote="enstone"]FIA wzięła wszystkich pod włos, pokazując śmiertelne wypadki z lat 70-80 tych .. ?? .......... [/quote] Prawdopodobnie tak
enstone
23.07.2016 10:03
[quote]„Zdjęcia jakie nam pokazano były naprawdę szokujące. Zobaczyliśmy ile ludzkich istnień mógł ocalić ten system.[/quote] FIA wzięła wszystkich pod włos, pokazując śmiertelne wypadki z lat 70-80 tych .. ?? żałosne ..........