Informacja Pirelli przed testami F1 w Barcelonie

Włoski koncern przywozi do Barcelony ponad 3500 opon.
23.02.1719:55
Informacja prasowa
911wyświetlenia


Mediolan, 23 lutego 2017 - Pirelli przywozi do Barcelony ponad 3500 opon na pierwsze osiem dni testowych z samochodami najnowszej generacji na sezon 2017. Dwie sesje odbędą się od 27 lutego do 2 marca i następnie od 7 do 10 marca.

Od sierpnia do listopada zeszłego roku ekipy Mercedes, Red Bull i Ferrari przeprowadziły serię testów ze zmodyfikowanymi samochodami: auta z sezonu 2015 zmodyfikowano tak, aby symulować zwiększony docisk gwarantowany przez przepisy techniczne na sezon 2017. Pozostałe zespoły miały pełny dostęp do danych z testów zmodyfikowanych samochodów, a sesje testowe w Hiszpanii będą dla nich pierwszą okazją do sprawdzenia nowych, szerszych opon na sezon 2017. Przednie opony poszerzono z 245 milimetrów do 305 milimetrów, a tylne z 325 milimetrów do 405 milimetrów. Średnica obręczy pozostaje bez zmian i wynosi 13 cali.

TEST DESZCZOWEGO OGUMIENIA. Podczas nadchodzących testów jeden dzień będzie poświęcony jazdom po mokrej nawierzchni, by skupić się na przejściowych i deszczowych oponach na sezon 2017 - jak dotąd wykonano ograniczone prace z tymi rodzajami ogumienia. Testy w takich warunkach zaplanowano na 2 marca, czyli na ostatni dzień pierwszej sesji. Może to jednak ulec zmianie (po spotkaniu z zespołami), jeśli podczas któregoś z poprzednich trzech dni będzie zanosiło się na deszczową pogodę.

DOSTĘPNE MIESZANKI. Do Barcelony zabrano wszystkie mieszanki, w tym nowe opony przejściowe i deszczowe. Wszystkie są zupełnie nowe na ten sezon, a konstrukcje też są całkowicie nowe. Przy ich opracowywaniu realizowano wspólny cel FIA i zespołów, polegający na dostarczeniu opon o lepszych osiągach i niższej degradacji, na których kierowcy będą mogli naciskać w każdej fazie wyścigu.

JAK WYGLĄDA PRZYDZIAŁ MIESZANEK? Na testy w Barcelonie zespoły zamówiły 810 zestawów opon w specyfikacji 2017. Tak wygląda przydział z rozbiciem na mieszanki:
• Twarda - 23 komplety
• Pośrednie - 263 komplety
• Miękkie - 287 kompletów
• Supermiękkie - 74 komplety
• Ultramiękkie - 51 kompletów
• Przejściowe - 67 kompletów
• Deszczowe - 45 kompletów

OPCJA ZAPASOWA. Podczas testów w Hiszpanii możliwe będzie także przetestowanie mieszanek zapasowych. Są to opony o konstrukcji i mieszankach z sezonu 2016, które Pirelli udostępni w razie potrzeby, jeśli rzeczywiste obciążenia i osiągi okażą się niższe od przewidywanych. Zespoły zamówiły 70 zestawów takich opon na testy.

PIRELLI SPONSOREM TYTULARNYM. Pierwsza odsłona nowej Formuły 1 w Montmeló to także idealna okazja do ogłoszenia, że Pirelli będzie sponsorem tytularnym Grand Prix Hiszpanii, rozgrywanej w dniach 12-14 maja. To pierwszy z trzech wyścigów, w których Pirelli pełni taką rolę: kolejne to odbywająca się pod koniec lipca Grand Prix Węgier oraz rozgrywana pod koniec sierpnia Grand Prix Belgii.